Van Sydney naar Guangzhou

9 februari 2017 - Guangzhou, China

En dan is het zover….de terugreis gaat aanvangen. Natuurlijk waren we ruim voor de tijd wakker en hebben we ontbeten, gedoucht en de koffers gepakt met de laatste spullen. Daarna uitgecheckt en op de straat een taxi aangehouden die ons naar de luchthaven wilde brengen. Volgens de receptioniste van het hotel was het aanhouden van een taxi op straat sneller dan een taxi bellen. Zij liep naar buiten en helaas…alle taxi’s zaten al vol. Ze wilde gaan bellen toen we zagen date en taxi iemand een hotel verderop afzette. Deze meteen aangehouden en zowaar hij nam ons mee. Een Libanees die al 25 jaar in Sydney woont en gezellig kletste.

Op de luchthaven hadden we tijdens het inchecken wat problemen…..1 koffer  woog ruim 25 kg….dat was de koffer met het zand. Dus het zand uit de koffer en in een andere lichtere koffer gedaan en ja hoor…het was goed. Dat zand weegt dus gewoon 5 kg….alles voor de zandverzamelaarster :)

Als het goed is zijn de koffers nu doorgelabeld tot aan Amsterdam…je weet het maar nooit..Raar volk die Chinezen whahahahahahaha

Paul had met de man van de incheckbalie zitten geiten over het feit dat hij nu wel een jong ding naast hem wilde hebben om niet weer tussen 2 oude vrouwtjes te komen zitten….Op hetzelfde traject als op de heenreis zitten we in een rij van 3 in een volgeboekt vliegtuig. Enfin, Paul zijn wensen zijn vervult. Hij zat naast een lekker jong Chineesje, dus kon hij breeduit zitten hihihihihi

We zaten in een 380…mega groot vliegtuig met mega grote vleugels. Hoe dat de lucht in kan gaan??? En die Chinezen nemen een berg zooi mee!!! Maar het ging goed….We hebben wel in de file gestaan met het vliegtuig. Op dezelfde baan moest er ook geland worden. Toen wij mochten starten, bleken er nog 5 vliegtuigen achter ons te staan.

De vlucht duurde 8,5 uur en ging zowaar voorspoedig voorbij. Beetje slapen, beetje puzzelen, wat eten, drinken en als het moet..een toiletgang.

Bij Guangzhou aangekomen moesten we in bussen….HUH…500 man uit 1 vliegtuig in bussen??? Paul zei kom op! Ik zei de bus is vol! Paul….we zijn in China…proppen whahahahaah We stonden op de treeplank en achter ons ging de deur dicht. Als sardientjes in een blik, maar wij stonden aan de buitenkant…

Na de controle en de benodigde stempels zijn we gaan shoppen….nou ja shoppen…Guangzhou is duidelijk geen Schiphol, dus weinig shoppen. Wilden we bij een Mac wat eten halen, konden we niet met creditcard betalen, alleen cash. Nogmaals…raar volk die Chinezen :)

Bij een pizzatentje konden we wel met de Visa betalen, dus nu een pizzaatje gegeten en wat wijn/biertjes om de tijd te doden. We moeten namelijk 6 uur wachten voordat we verder vliegen naar Amsterdam. Maar komt goed. Straks een vliegtuig met 2 stoelen naast elkaar….we hebben het samen 4,5 week uitgehouden, dus die 12 uur in het vliegtuig moet ook goed komen. Geef Paul gewoon een melatonine pilletje hihihihihihihi

1. Marga:
    9 februari 2017
    Wat 'n geweldige, leuk geschreven, verhalen!!! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Een hele goeie terugreis en tot op de golfbaan
  2. Ronald Wollendorf:
    9 februari 2017
    Hoi Carla, blijf je thuis ook nog wat schrijven kan ik even afkicken, was zeer leuk blog om te lezen, toen ik het operah house weer zag, herinnerde ik me weer hoe dat er van uit het vliegtuig er uit zag. Blijft een gaafe stad en fantastisch volk die aussies, fijne terug reis en gezond weer naar jullie huis
  3. Jacqueline:
    9 februari 2017
    Whahahahaha rare lui die Chinezen. Fijn al die zandmonsters in een koffer . Fijne terug reis deel 2
  4. Jacqueline:
    9 februari 2017
    Grappig die fotos stonden jullie nou vooraan in de file? Niets voor jullie