2020 Oostenrijk - dag 2

26 juni 2020 - Wenen, Oostenrijk

Wat een giller.....Paul wilde nog in Zuid Duitsland verblijven, zodat we precies een 10 dagen vignet voor Oostenrijk konden halen...bleek dat we sliepen in Oostenrijk, maar dat de auto nog in Duitsland stond.....Hilarisch vonden we het!!

Na een heeerlijke nacht in onze balzaal, zijn we relaxed opgestaan en heerlijk ontbeten. Natuuurlijk waren wij de laatsten die vertrokken, maar boeiend....we zijn met vakantie en niks moet!

Bij de grens konden we een vignet kopen en gingen we op weg naar Wenen. We kwamen heel wat vrachtwagens tegen met kentekens uit Hongarije, Tsjechië, Slovenië, Slovakije, Polen, Roemenië, Turkije enz. Heel Europa trok aan ons voorbij middels vrachtwagens. Ik keek mijn ogen uit! Wat een berg vrachtwagens...als er file was, dan konden wij als personenauto nog kilometers doorrijden, terwijl de vrachtwagens toen al in de file stonden. Verbazingwekkend!!!

Omdat het begon te knorren zijn we bij een restaurant langs de Autobahn gestopt bij restaurant van Landzeit....nou neem je knip dan maar mee!!! Voor 2 koffie en 2 gebakjes betaalden we EURO 22,10......Tsjakka!!!

Schloss Schönbrunn lag op de route naar het hotel, dus zouden we eerst naar het Schloss rijden en daarna naar het hotel. Wandelschoenen en sokken lagen ergens verborgen onder de rest van de bagage, maar wij dachten dat het wel kon met onze gewone schoenen en slippertjes.....FOUT!!! Na even zoeken naar een parkeergarage gingen we dus op pad met onze schoenen en slippertjes. Hoe indrukwekkend is de voorkant van het paleis! We konden nog het paleis in, dus wij entree betaald en door de vertrekken van Sissie en Franz Jozef gelopen. Wat een pracht en praal.....gelukkig hoefde ik het niet te poetsen en schoon te houden.... :)

Dachten we dat we voldoende gelopen hadden, wilden we toch nog wel even de tuinen bezoeken. Die zijn gratis toegankelijke, maar wel vanaf de rechterkant...wij helemaal naar de andere kant van het paleis lopen...nou dat was wel de moeite waard. Vonden we de tuin aan de zijkant van het kasteel al mooi, dat werd nog mooier aan de achterkant van het paleis.  Toen Paul het gebouw aan het einde van de tuin zag, zei hij.....mooi niet!! Daar gaan we niet heen, heb taksbenen en eerlijk gezegd begonnen mijn voetjes blaarverschijnselen te tonen. AUW!!!

We hebben ons nog wel een poosje vergaapt aan de tuin en zijn toen langzamerhand naar de parkeergarage teruggelopen. Eenmaal daar zijn we verder gereden naar het hotel. Daar zat ook een parkeergarage onder......die binnenrijden werd een huzarenstukje.....allerlei gevaren loerden van alle kanten die de auto konden beschadigen. Met zweet in de bilnaad stond de auto uiteindelijk geparkeerd en konden we ons inschrijven. Geen bar, geen restaurant in dit hotel, wel een ontbijt...op vrijdag een a la carte en zaterdag een buffet. En de kamer.....wat een desillusie na onze balzaal in Waldschloss....tsja kon ook niet anders whahahahaha

Na een heerlijk verkwikkende douche zijn we naar het restaurant op de hoek gelopen en hebben daar op het buitenterras heerlijk zitten eten en genieten van de omgeving, zwoele temperatuur en koel biertje en zalig wijntje.

Zo kwam aan dag 1 in Wenen een eind.....