2020 Oostenrijk - dag 4

27 juni 2020 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Na een onrustig nachtje zaten we rond half 9 aan het ontbijt.....buffet deze keer. Nou, ik kan je vertellen....dat is stukken beter dan a la carte :)  Zelf pakken heeft zo zijn voordelen...schaaltje yoghurt met muesli en allerlei goedbedoelde noten enzovoorts, lekkere broodjes, zelf je beleg pakken en ga zo maar door. Snap ook niet dat ze het ontbijt door de weeks a la carte noemen. Ze kunnen het beter ontbijt aan tafel noemen...enfin...niet klagen Carla! Goed ontbeten en toen de garage betaald, naar de kamer voor de laatste spullen en sanitaire stop en toen naar de garage. Eens kijken of we hier zonder krassen of deuken uit kunnen komen. Dat ging perfect vanaf de 2e verdieping naar de 1e.....en daar stond een grote auto die dus niet betaald had. Jammer joh!!! Dus moesten wij lijdzaam toezien dat de vrouw des auto's aan kwam lopen en toen de man het kaartje in de automaat stopte....ging de deur nog niet open! Je kon me wegdragen!!! Gelukkig werkte de bel en kon hij en dus ook wij door de deur naar de straatkant om zo onze route, weg van Wenen te vervolgen.

Wat we nog wel even moesten doen is......kijken of de straat omhoog liep :) We zaten de afgelopen dagen op het terras van 'ons' restaurant en konden nou niet zien of verder op in de straat de auto's nu gelijkvloers bleven of omhoog reden....zo vreemd.....bleek dus optisch bedrog! De 'straat' bleek een pand te zijn en dus reden de auto's erlangs....tsja het kan verkeren whahahahahaha

Tijdens de rit naar Alpendorf hadden we het nog over ons scooter avontuur. Paul snapte maar niet hoe ik kon steigeren met de scooter. Als je de gashandel loslaat, dan gaat de gas eraf....jaja zei ik...bij jou wel...bij mij bleef het gas erop en moest ik capriolen uithalen om de gashandel terug te krijgen. Wat zegt hij dan??? Had je die met het kapotte scherm maar niet moeten nemen, die heeft dus een stuiter gemaakt. Ja lekker makkelijk praten meneertje Jansen! Ik had wel wee!!!r een verhaal te vertellen....ben ook lid van de familie LEO.....LompEnOnhandig!!! Zijn wij trots op!!!

Na verloop van enige tijd kwamen we bij het plaatsje Melk aan.....daar moesten we natuurlijk even stoppen voor een bakkie......Melk-bakkie....snappie!!! Vond het wel grappig zo'n woordspeling. Paul aan de koffie en ik aan een cappuccino (Melkbakkie) en natuurlijk een lekker gebakje en toen dachten we naar de grootste abdij van Europa te kunnen rijden. Die bevindt zich in de plaats Melk. Helaas weer geen goede schoenen aan en we moesten een eind lopen om er te komen, dus toen maar gelaten voor wat het was.

Vandaag hebben we onderweg van alles gehad....zon, bewolking, regen, maar de laatste paar honderd kilometer liep de temperatuur geleidelijk op en kwamen we in Alpendorf aan met 30 graden op de display. HEERLIJK!!! Weer eens wat anders dan met -20 graden aan te komen. Alles is nu groen wat in de winter wit is. Vreemd hoor om de bergen en Alpendorf in het groen te zien.

Claudia heette ons van harte welkom.....was zo blij ons te zien. Eindelijk gasten!!!

We hebben ons geïnstalleerd en zijn toen boodschappen gaan doen. Ik ga niet elke dag koken, maar had nu wel trek in een salade. Daarna lekker in de tuin gelegen...zalig!!! Net gegeten, bakkie gedaan en straks nog even relaxen en dan hop hop naar bed en slaapies doen! Morgen een nieuwe dag....Paul gaat in ieder geval fietsen...zelf zie ik wel. Misschien wel lekker lezen en een beetje rondtoeren in de omgeving of wandelen of of of....ik zie wel......

DSC_4404DSC_4405