2020 Oostenrijk - dag 5

28 juni 2020 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Vreemd is het om in het appartement te zijn waar we normaal gesproken tijdens de wintersport verblijven. Geen lagen skikleding aan en hop hop naar de skilift, maar relaxed wakker worden. Langzaamaan ontbijten en dan niks moet alles mag.....

Paul had de vorige avond een tochtje in zijn fietscomputer gezien en ging na het ontbijt op pad. Hij liever dan ik met al die bergen...... Ik ging lekker op het gemakkelijk douchen, omkleden en buiten in de tijd mijn boek verder lezen. Veel getjilp en rust.....ZALIG!!!

Toen Paul weer terug was van zijn ritje, baalde hij als een stekker. Veel gefietst, berg op en af en op en af en afgezien, was Strava ermee gekapt......kon hij niet pronken met zijn bergetappe.... Wat een toppertje om zo af te zien. Je zal er maar lol in hebben :)

Nadat ook hij zich had gedoucht, zijn we in de auto naar de Liechtensteinklamm gereden. Kon ook lopend volgens Claudia, maar Paul had al genoeg afgezien vanmorgen.

Er waren heel wat parkeerplaatsen en omdat we zoiets hadden....we zijn toch later....reden we zover mogelijk door. Parkeerplaats 4 was redelijk vol, parkeerplaats 3 werd al leger en eenmaal bij parkeerplaats 1 was er meer dan voldoende parkeerplekken. Degene die we tegen kwamen richting hun auto, keken verstoord dat we doorreden. Ja dahag.....we willen pole position staan whahahahaha

Bij de kassa kregen we de entreekaarten (na betaling natuurlijk) en voor ieder een mondkapje i.v.m. de 1 meter regel die in de Leichtensteinklamm niet gegarandeerd kan worden. Er waren dus legio mensen die het mondkapje gebruikten, maar ook legio die dit niet doen. Eigen verantwoordelijkheid zeggen ze hier in Oostenrijk.

De Liechtensteinklamm begon onschuldig met wat geklim en geklauter en toen kwam de wokkelbrug.....184 opengewerkte trappen naar beneden. Dan denk je er te zijn, maar dan zijn er nog heel wat bruggetjes, doorgangen door bergen enz die je uiteindelijk naar de waterval brengt die de oorsprong is van de Liechtensteinklamm. Super gaaf en wat heerlijk dat het nu nog niet zo toeristisch is vanwege Corona. Maar het traject afleggen met een mondkapje voor......heftig!!! Moest ook af en toe het mondkapje afdoen om even goed adem te halen. Conditie is ook niet je van het en dan nog met zo'n mondkapje voor......POEH!!! En als je eenmaal bij de waterval bent geweest, dan moet je ook de hele weg weer terug lopen....goed voor de conditie in ieder geval. En het mondkapje konden we na afloop meteen wegmikken....:)

Paul en ik hebben genoten van de tocht door de Liechtensteinklamm, alhoewel ik af en toe klamme handjes had als ik over een hekwerk moest lopen en daaronder snelstromend water. Ben ook zo'n held...maar niet heus. Was spannend hier en daar voor deze angsthaas, maar niet echt eng.

Omdat we na het ontbijt niet meer dan een energiereep en banaan op hadden, hebben we in een restaurantje bij de Liechtensteinklamm wat gegeten. Net lekker een bakkie op en nu aan een sappie. Raar maar waar hadden we vandaag regen en konden we toch buiten zitten......zonder overkapping..... Volgens Claudia gaat het morgen regenen, dus dan zien we wel wat we gaan doen. Het was vandaag in ieder geval heerlijk zonnig weer met een lekker temperatuurtje.

DSC_4446DSC_4445DSC_4444DSC_4443DSC_4441DSC_4440DSC_4439DSC_4433DSC_4437DSC_4431DSC_4427DSC_4417DSC_4414DSC_4412DSC_4411DSC_4409DSC_4425DSC_4426DSC_4422DSC_4423DSC_4421

1. Els:
    28 juni 2020
    Wat een gave foto,s zo te lezen zijn jullie goed bezig 👍
  2. Jacqueline:
    28 juni 2020