Dag 1 - Zurich

16 september 2020 - Zurich, Zwitserland

Nadat ik weken geleden de uitnodiging kreeg voor de MICE FamTrip van het Zwitsers Convention & Incentive Bureau, heb ik niet durven hopen dat de reis door zou gaan.

Met de huidige COVID-19 maatregelen en het oplaaien van de besmettingen, is het telkens toch weer de vraag…gaat het door? Wordt er wel gevlogen? Wat als ik in Zwitserland ben en het gaat mis? Duizenden vragen en onzekerheden schieten door je heen en je kan jezelf nergens op verheugen totdat de reis een feit is.

Op woensdagochtend 16 september was het dan zover…eerst met de trein naar Den Haag HS en daar vandaan met de trein naar Schiphol. So far so good! Op Schiphol verbaasde me het dat het toch nog zo druk was…nou ja wat is druk? In ieder geval niet uitgestorven en er waren aardig wat passagiers. MAAR zeker niet zo druk als voor Corona! Tot mijn verbazing was het vliegtuig vol….wel afstand tussen 2 onbekende passagiers, maar toch vond ik het vliegtuig vol! Wel allemaal met een mondkapje op. Hoe vreemd is dat??

Eenmaal aangekomen in Zurich, werd ik opgewacht door iemand van het SCIB Bureau en werd ik begeleid naar het hotel. Daar was de kamer nog niet klaar, dus koffer neergezet en kennis gemaakt met de rest van de groep. We kregen een tour door het hotel waar ik zou verblijven (site inspection) en daarna gingen we meteen door naar het andere hotel, waar een ander deel van de groep verbleef en deden daar ook een tour door het hotel dat werd afgesloten met een traditioneel Zurich lunch (Zuri Gschnezeltes). Meteen na de lunch kregen we een tour met een gids door Zurich van 2 uur. Ik was overduidelijk te warm gekleed, had net een vlucht achter de rug en had verkeerde schoenen aan. OMG ik liep op mijn achterste benen. Gelukkig kreeg onze tourleidster medelijden met me en heeft me eerder naar het hotel gebracht waar ik gelukkig naar de kamer kon en me kon verfrissen en omkleden. Wat een verademing!! Ik voelde me daarna weer een ander mens en had weer wat energie gekregen. Dat had ik wel nodig want we gingen met de bus naar de fabriek van Lindt….YEAH!! Bij Lindt werden we opgewacht door de marketing en sales manager van Lindt. Het pand was nog niet zo lang open en sinds 13 september was de grootste chocolade fontein geopend door niemand anders dan Roger Federer. Na de korte presentatie en de mogelijkheden die Lindt biedt voor events, zijn we ontvangen door de chocolatiers, kregen we kokskleding aan en zijn we gaan spelen met chocolade. GEWELDIG!!! Ik heb me prima vermaakt en we hebben vooral veel gelachen. Na al het chocoladegeweld zijn we naar het restaurant aan de andere kant van de straat gelopen en hebben we aan het meer van Zurich zitten dineren. Toen we terug waren in het hotel was ik compleet OP! Ik ben meteen als een blok in slaap gevallen. Wat een dag en wat is Zurich een leuke stad! Nooit geweten dat Zurich aan een meer lag…..