Dag 5 – Mainz en Heidelberg

25 mei 2018 - Mainz, Duitsland

Gisteravond was het optreden van het Indonesische personeel een regelrechte hit. De dames deden het super goed en de heren hadden vooral veel lol :) Het optreden werd zeer gewaardeerd door de gasten. Het was echt onwijs gaaf en zo leuk om te zien!!!! De foto’s spreken voor zich!

Omdat pa al een aantal dagen zichzelf niet gedoucht had, hebben we hem onder de douche gezet en ingesmeerd voordat hij naar bed ging. Om half 12 lagen we allemaal op bed en gingen we lekker knorren tot rondom half 8. Vandaag blijven we de hele dag in Mainz. De ochtend is vrij te besteden en voor het middagprogramma hebben we ingeschreven voor een excursie naar Heidelberg.

Na het ontbijt zijn pa en ma naar de salon gegaan om zich daar de hele ochtend te vermaken en zijn Jacq en ik op pad gegaan in Mainz. Mainz is tijdens de 2e WO flink gebombardeerd en lijkt veel op Rotterdam. Veel winkels en nieuwbouw, maar ook veel gerestaureerde kerken. Tijdens onze rondgang kwamen we als eerst een Carmelitenklooster tegen, dat zou worden gesloopt maar gered is door NL Carmeliten. Leuk feitje :) We zijn natuurlijk de dom van Mainz in geweest en hebben weer een kaarsje gebrand en Ducky werd weer gedoopt....ging per ongeluk deze keer........huhum.....In de kerk begon mijn toestel te weigeren en omdat ik dat ook had meegemaakt in NZ gingen we op pad voor een SD kaartje. Toen kwamen we terecht in een winkelmall.....tsja...dan moet er geshopt worden. Ik heb een leuk shirtje gescoord en ook een nieuwe SD kaart.

We waren net op tijd op de boot voor de excursie, dus de lunch hebben we overgeslagen. Maar we hadden in Mainz nog een bakkie gedaan met een lekker stuk koek/taart erbij. Pa en ma gingen beiden mee! We zaten ruim 2 uur in de bus en konden een 1,5 uur in Heidelberg vertoeven. Pa en ma hebben we op een terrasje bij de kerk van Heidelberg gezet en gezegd dat wij naar het kasteel gingen en weer bij hen terug zouden komen voor een drankje. Het kasteel was gedeeltelijk hersteld en gedeeltelijk ruine. We hebben wat rondgelopen en ook nog het grootste vat van Duitsland gezien en op gestaan en toen in vliegende vaart naar het plein bij de kerk om naar pa en ma te gaan.  We hebben nog lol gehad in het treintje vanaf het kasteel. Jacq dacht dat we nog verder naar beneden moesten, maar we waren al op het eindstation. Ik zeggen...we zijn er al en zei...nee we moeten nog lager....zegt de treinconducteur...willen jullie weer omhoog?? NEEEEE, dus hop wij uit het treintje whahahahahaha

Aangekomen op het plein waren pa en ma gevlogen......Niet weer!! En ja hoor, ze stonden al bij de bussen en probeerden in de bussen te stappen, maar het waren niet onze bussen. Wij ernaartoe en zeggen, alle reizigers zitten daar....OHW..... Omdat Jacq en ik wel dorst hadden, ben ik nog op zoek gegaan naar een winkel. Die vond ik op het plein bij de kerk. Snel wat frisdrank en chips gekocht en als een malle weer naar de busplaats gelopen. Ik was gelukkig niet de laaste!! Jacq had ook nog wat meegemaakt met pa.....terwijl zij stond te praten met een mede reiziger, liep pa snel een kroeg in en kwam met een biertje naar buiten. Hij had dorst zei hij......terwijl ze de bus in moesten. OHW.....zei hij en hop goot het hele biertje in zijn kraag en liep naar de bus. Je maakt wat mee........

Bij aankomst bij de boot waren we nog niet aan boord, of de boot vertrok. We zijn nu onderweg naar Boppard. Jacq zit met pa en ma in de salon en ik zit op het zonnedek de blog te schrijven en de foto’s in te laden.

De foto’s inladen ging ook niet vanzelf....de foto’s van de nieuwe SD kaart werd niet gezien. Dus kon ze niet laden....Gebleken was dat de 2e SD kaart die we in NZ in de camera hadden gedaan nog leeg te zijn.!!! CHIPS.....voor niks een nieuwe SD kaart gekocht. Gelukkig kon ik de foto’s van de nieuwe kaart op de oude schrijven, dus kon ik ze ook inladen op de laptop. PFIEUW.....dat ging maar net goed!!!

Zo nu even beneden bij de receptie de blog inladen en de foto’s uploaden en dan ga ik mij bij Jacq, pa en ma voegen.

1. Marja Moorman-Bos:
    26 mei 2018
    Boppard zo leuk en gezellig. Lekkere conditorei halfverwege de winkelstraat. In winkel staan Ma en dochter en pa heeft de leiding in de bakkerij. Vorig jaar ook aan paar dagen aan de overzijde geweest. Gaan in juni voor de derde keer weer. Geniet van jullie verhalen zo leuk en komisch geschreven. Wens jullie nog veel plezier