Oostenrijk 2020 - dag 8 en 9

2 juli 2020 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Rond 8 uur half 9 waren we al….wakker. HEERLIJK dat uitslapen en niets moet, alles mag. Hou er van!

Vandaag zouden we eens de berg opgaan, waar we jaar in jaar uit met de ski naar beneden roetsjen. Vreemd om met wandelschoenen het pad af te lopen naar de gondel. Die ziet er in zomerse tooi niet mooier uit dan in winterse tooi. En dan de ‘afdaling’ naar de lift….geen skiërs die je omver kunnen skiën, maar gras en een serieus wandelpad.

DSC_4582DSC_4581

Eenmaal bij de gondelbaan, hebben we 2 dagkaarten gekocht en zijn we de gondel in gegaan. Paul nog zeggen….je stokken nu buiten de gondel? Whahahahahaha

Eenmaal boven aan de gondel, keken we onze ogen uit. Koeien en afzettingen en wandelpaden??? We gingen op pad met onze nordic walking sticks tot aan de bushalte van de Geisterzug. Mondkapje op en hop der zug in. Op naar de Buchau hutte voor een bak koffie! Daar werden we aan onze stemmen herkent door Sylvia…Opi en oma!!! Eerst zei ze Mamut….sorry Sylvia maar Mamut is thuis gebleven 😊 We kregen een ‘heerlijke’ schnaps bij de koffie met Apfelstrudel en zijn daarna de berg opgegaan richting de Speicherteich. Volgens Claudia moeten we die zien! Die is zooo mooi en dat wie die nog nooit gezien hebben tijdens de winter!!! Foei!!! Gewapend met onze stokken zijn we naar de andere kant van de berg gelopen en ook daar ons weer verwonderd over het zomerse aanblik. Al gauw vonden we de Speicherteich en inderdaad….Claudia had niets teveel gezegd. Welke foto we ook namen van dit meertje….elke foto was mooi en had weer wat. We zijn het meertje rond gelopen en van elke kant hebben we foto’s gemaakt. Super gaaf…….!!! Dat is het fijne van verblijven bij lokale mensen…die weten de mooie stukken van hun deel van Oostenrijk.

DSC_4607DSC_4601DSC_4600DSC_4596DSC_4605DSC_4603DSC_4602

Omdat het begon te betrekken, zijn we weer richting de Buchau vertrokken en hoorden we ergens ook onweer…..vind ik niet fijn! We waren bijna bij de Buchau toen het begon te spetteren, gelukkig had ik onze regenjassen (Mac in a sack) bij ons en hebben we die aangetrokken. Voordat het losbarstte waren we in de Buchau. Herman Sr en zijn vrouw zagen ons ook en natuurlijk moest er even gekletst worden en kwam de schnaps weer op tafel. We gingen op ‘onze’ plaatsen aan de bar zitten en hebben heerlijk gegeten. Paul de Gulashsuppe (ohne grune scheisse 😊) en ik de tosti spiegelei….JAMMMIE!!! We hebben iedereen de groeten gedaan van thuis en zijn weer huiswaarts gegaan. Het was intussen droog geworden…gelukkig. Toch zijn we nog even de top van de berg in de rondte gegaan, want die is helemaal in de sfeer van de berggeest….superleuke speeltuinen verspreid over de top…echt onwijs leuk gedaan en super goed onderhouden. Zeker een aanrader!!!

DSC_4586DSC_4589DSC_4583

Met der Zug naar het onderste station en daarvandaan richting de gondel, die ons weer naar het dal bracht. Toen dat pokkenstuk weer naar het appartement lopen. Of je nu met skischoenen of met wandelschoenen dat stuk loopt….het blijft stijl en een rotstuk 😊

Omdat het bergwandelen best wel intensief is (vooral als je weinig bergen bewandeld) wordt er keihard gezweet, dus douchen bij aankomst was geen overbodige luxe.

In pak 1 zijn we naar Sankt Johann gereden, want Paul was Helmut tegen gekomen tijdens het fietsen en daar zouden we nog een drankje gaan doen. Hij heeft, samen met zijn schoonfamilie, o.a. een restaurant. Super de luxe en heerlijk eten! Dus dat hebben we ook bij Helmut gedaan. Ook hij kwam nog met de schnaps….ook die ging weer 1-2-3 achterover 😊 We hebben onwijs lekker gegeten toen was het weer tijd om huiswaarts te gaan en te gaan maffen.

Vandaag waren we nog later wakker dan gisteren….9 uur ofzo pas. Omdat het vandaag een regenachtige dag zou zijn, zouden we gaan shoppen. We hadden gisteren al zitten googlen en zouden naar Salzburg rijden. Daar zijn we wezen winkelen in Europapark. We zijn daar geslaagd voor een kleinigheidje voor de kleinkinderen en ook Paul is geslaagd voor een mooie overhemd, maar ik moet zeggen….ik heb het meeste gekocht…..mea culpa!

Op de heenweg hadden we nog een outlet shoppingcentre gezien, dus daar zijn we ook nog even wezen shoppen. Zelfs mooie witte sneakers bij Michael Kors gekocht voor een ‘prikkie’. We hadden ook een golfwinkel gezien en ook daar ben ik NATUURLIJK geslaagd. Paul zag een golfduckie, dus die hebben we ook meteen gearresteerd 😊

Kortom een SHOP TILL YOU DROP dag en weinig regen gezien……

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janny:
    2 juli 2020
    Geweldig verhaal met prachtige foto’s. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes
  2. Jacqueline:
    2 juli 2020
    Prachtige foto's van een schitterende omgeving. Heerlijk he shop till jou drop