Zaterdag 15 en zondag 16 januari

16 januari 2022 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Zaterdag 15 en zondag 16 januari

Zaterdagochtend was ik al weer vroeg wakker, Paul vroeg…hoe laat is het? Ohw…en sliep weer verder. Ik wou dat ik dat kon:)  Om half 8 was hij er dan uit en zijn we relaxed gaan wassen, aankleden en alles weer verzamelen. Daarna op het gemak beneden ontbeten en de spullen weer in de auto en gingen we op pad naar Oostenrijk. Meteen reden we in een file richting de grote weg. Zou deze afgesloten zijn? Gelukkig niet!! Bij de grens 0,0 control op je corona bewijs en PCR test, maar wij wilden vooraf het risico niet lopen. Al met al waren we zo rond 11.00 uur bij Claudia. We kregen een warm welkom van Claudia, Isabella en Sandra. Ze waren hun moeder aan het helpen met poetsen. Voor Claudia hadden we een bloemetje meegenomen en voor de nieuwe mama Isabella een speelkleed voor baby Markus.

Zij gingen weer verder met poetsen en wij gingen de auto uitladen.  Eerst hebben we boodschappen gedaan en daarna door naar Gerrit om mijn skies te regelen en meteen de skipassen ophalen. Dat werd anders. Gerrit had het druk, maar we moesten nog wel even een schnapps drinken EN met permanent marker heeft hij extra wenkbrauwen getekend omdat Paul zijn Rusland muts op had. Gerrit lag helemaal in een deuk….ik iets minder, maar kreeg het gelukkig later er weer snel vanaf….pfiew…. De skies ging hij in orde maken en zouden de volgende dag klaar staan. Toen door naar de kassa voor de skipassen…helaas kunnen we pas vanaf 15.00 uur passen vanaf de volgende dag kopen. Dus die kopen we dan wel morgenochtend. Daarna nog even bij Hans van de Butz & Stingl een bakkie gedaan.

Toen weer terug naar Claudia, auto met boodschappen uitgeladen en even lekker zitten relaxen in het apparatement (nadat de koffers uitgepakt waren). ’s Avonds zijn we lopend naar de Butz gelopen en er heerlijk gegeten. De horeca moet hier om 22.00 uur dicht, maar dat gingen wij niet redden. Toen lagen we al te knorren, dromend van de pistes.

Trouwens wat Corona check betreft: In Duitsland overal een mondmasker en inchecken/controle Corona pas – in Zuid Duitsland en Oostenrijk is een FFP2 masker verplicht en overal een FFP2 masker.

Vanmorgen hingen de broodjes MET croissants aan de deur. De croissants waren een verrassing, want volgens Claudia levert de bakker op zondag geen croissants. Wat bleek later? De lieverd was vanmorgen om 6.00 uur naar de bakker gereden voor de croissants.Dat hoorde we toen we weggingen om te gaan skien. Claudia adviseerde ons om langzaam te beginnen en ik vertelde haar dat ‘ blauw zwart genoeg is’  ze kwam niet meer bij. Die had ze nog niet eerder gehoord.....

Eenmaal bij Gerrit hebben we de skies en stokken opgehaald, bij de kassa de skipassen betaald (check Coronapas voor de koppeling) en met FFP2 masker op zijn we de lift ingegaan. Dat is wel een dingetje hoor…dat masker in de lift en op de pistes. Veel skiers houden het masker op tijdens het skien, maar ik heb alle zuurstof nodig om te skien… hihihihihi  Dus dat was masker onder mijn kin en telkens bij de lift weer omhoog zetten.

We zijn langzaamaan begonnen met een paar korte pistes, toen een wat langere piste - waar ik wel met een gangetje van 80 km pu vanaf ging - I wish ahahahahaha, bakkie doen bij de Buchau Hütte en door naar het dal. Alleen het dal haalde ik skiënd niet, ik verzuurde en het skien ging me minder goed af. Voordat ik ongelukken maak, ben ik bij de Kreistenalm afgestapt en in de gondel gestapt. Paul ging wel skiend naar het dal en stond al ‘heel lang’  op me te wachten. Toen bij de Butz lekker in het zonnetje buiten gezeten met een sappie en samen een bord Kaizerschmarn leeggegeten. Jammmmmiiieeeee!!!

Tijdens het genieten in het zonnetje bedacht ik wat voor dat FFP2 masker, want heb nu al zere oren van het elastiek en dan moet ik dat nog een week volhouden??? Heb eens mijn helm bekeken en zag drukkertjes aan de zijkant. Na wat gepriegel, lukte het me en zit nu het masker aan mijn helm vast. Voilaaaaa!!! Paul vond dat wel handig, dus ook meteen bij hem gedaan. Paul ging nog even verder met skien, maar ik was er klaar mee. Lekker naar het appartement, op het gemak bijkomen, douchen, beetje bloggen, sappie erbij……ik vermaak me wel. Vanavond kookt Paul weer en dan is de 1e dag skien een feit. Morgen zou het gaan sneeuwen en minder weer zijn dan vandaag….we gaan het zien! Ik geniet volop van de omgeving – besneewde bergen, blauwe lucht, zon. Wat wil je nog meer??

1. Lea van der Stap:
    16 januari 2022
    Oh dat ziet er goed uit. Fijn dat alkes goed is verlopen qua reis en je 1e dag skiën.. op naar de volgende ski dagen 👏⛷
  2. Jacqueline:
    16 januari 2022
    Heerlijk. Rustig aan mooie foto's weer
  3. Janny:
    16 januari 2022
    Mooie foto’s. Lekker rustig aan doen en niets breken😅
  4. Monique:
    16 januari 2022
    Een mooi staaltje lees-vermaak is het weer , de dagboek verhalen over jullie vakantie en activiteiten 👌😃