Alpentocht 2021 - zondag 5 september - reisdag

5 september 2021 - De Lier, Nederland

Gisteren kwam Paul om half 10 terug in het appartement. De opbrengst tot gisteravond was ruim           € 311.000 en voor volgend jaar staat de Stelvio op het programma.

Na deze mededelingen werd het stil en was het knorren geblazen. De wekker was gezet om 4 uur.

Om 3.45 uur werd ik wakker en keek op de wekker of ik me uitgebreid kon omdraaien, maar het was bijna wekker tijd. Hoor ik ineens achter me….hoe laat is het? Paul lag dus al even wakker :) We zijn er maar meteen uitgegaan, want alles moest nog gepakt worden. Nu is dat voor een terugreis altijd makkelijk….gewoon alles pakken wat er voor handen ligt en niks laten liggen….easy peasy.

Anderen waren ook al de auto aan het inpakken, die zouden om 4 uur gaan rijden. Zo goed als om 5 uur reden we weg en waren anderen hun busje aan het volladen. Die vertrokken na ons, maar die hebben ons ruimschoots ingehaald in Frankrijk, want ze wilden om 15.00 uur voor de buis zitten. Weer iemand anders was met het vliegtuig gekomen en was al om 3 uur weggegaan. Kortom iedereen nam zijn eigen tijd en reed op zijn eigen manier terug naar NL.

Toen we waren vertrokken, moest er nog even getankt worden zodat de tank vol was tot aan Luxemburg. Ik had me weer geïnstalleerd op de achterbank en na verloop van tijd kroop ik onder een dekentje, installeerde de kussens, Ipod op en knorren maar. HEERLIJK!!

Dat heb ik zeker wel een uur ofzo volgehouden en toen ik wakker werd, melde ik de mannen dat ik trek had in een bakkie. Dat was hun plan ook al…ze zouden stoppen voor een bakkie of ik nou wakker was of niet…goed plan dus :) Bij Paul hebben we een bakkie met een croissant gekocht en relaxed aan een tafeltje opgepeuzeld. Natuurlijk was dit ook een pisstop, dus daar namen we ook de tijd voor. Het schoot lekker op, mede door het tolkastje van Dico. TOP! Rond half 1 waren we in Luxemburg en hebben wij getankt (want we hadden nog maar voor 95 km benzine….), pisstop en bij Restaurant De Gouden Bogen heerlijk zitten lunchen. Daarna weer als een speer op pad…was Paul nog wat vergeten in de taxfree shop. Gelukkig was dit het 1e tankstation, dus bij de 2e heel even gestopt om te shoppen en weer dooorrrrrr

In Belgie hebben we wat oponthoud gehad en vlak voor de NL grens weer, verder heerlijk door kunnen rijden en kwamen we rond half5 weer aan in De Lier. Dico ging meteen door naar huis  met zijn tassen (de fiets komt morgen wel) en wij konden meteen gebruik maken van zijn plekje voor onze deur om de auto uit te laden. Lekker hoor, alles uitladen, wasje aan en even bijkomen in de tuin met een alcohol vrij biertje. In de tussentijd hadden we ook vernomen dat Max 1e was geworden op Circuitpark Zandvoort…..top!

Net even gegeven bij De Witte, nu de blog schrijven met een lekker theetje en zometeen heerlijk slapen.

Het waren 5 fantastische dagen, veel gelachen, veel gezien, veel gehoord, veel, veel, veel van vanalles, maar bovenal GENOTEN!!!

1. Paul Jansen:
    5 september 2021
    Top geschreven 😘😘😘
  2. Monique:
    6 september 2021
    Je hebt het weer mooi onder woorden gebracht en ons het gevoel kunnen geven of wij er ook een beetje bij waren! Een enorm bedrag opgehaald en een voldaan gevoel voor jullie!
  3. Marijke:
    8 september 2021
    Wat hebben jullie met z'n allen een mooie opbrengst bij elkaar gefietst en gesuppoort! Petje af. 👏