dag 4 - Montreux & Vevey

19 september 2020 - Montreux, Zwitserland

Zaterdag 19 september, de laatste dag met de groep en dan gaan zij weer naar huis en blijf ik met nog iemand van de groep nog 1 nachtje in Montreux. KLM had namelijk mijn vlucht voor de zaterdag 2x gewijzigd en de laatste keer niet ten goede, dus dan maar op zondag terug zodat ik niets kan missen van het programma.

Ook vandaag moesten we om 08.30 uur fris en fruitig ons melden in de lobby. Vandaag was er een busje gehuurd en gingen we met de bus naar Vevey. Daar wachtte de vertegenwoordigster van het Montreux Convention Bureau ons op. Helaas was het vanmorgen regenachtig, maar hebben we een kop koffie gedronken in een geweldig mooi hotel. Kleinschalig maar super mooi. De foto’s liegen er niet om, zelfs het toilet was geweldig 😊

Het stopte met regenen en toen zijn we langs de boulevard van Vevey gelopen. Vevey is de woonplaats van Charlie Chaplin waar hij de laatste 25 jaar heeft gewoond en ook is gestorven en begraven. We zijn naar het museum gereden. Het museum is pas 4-5 jaar open en is in het huis van Chaplin. Met verbazing heb ik naar zijn loopbaan gekeken. Ken hem alleen als de komiek, maar de man had veel meer talenten! Op 1 van de foto’s is een reeks foto’s van hem te zien door de jaren heen. Ik vond hem op het laatst veel op Winston Churchil lijken. Ook daar kregen we een aparte rondleiding, daar waar de normale bezoekers niet mogen komen…. Op een gegeven moment zag ik veel mensen in de tuin en markering op het gras….maar eens polshoogte nemen dus. Kwamen er ineens parachutisten landen in de achtertuin van Charlie. Lachen!!! Alles kan in Zwitserland….als je maar betaald neem ik aan.

Na het bezoek aan het museum zijn we naar een wijngaard gereden, waar we werden ontvangen door de wijnboer zelf. En hebben we alles gehoord over de speciale druif die alleen in Zwitserland op de hellingen bij het meer van Geneve geteeld worden. En natuurlijk hoorde daar een proeverij bij van de verschillende soorten wijn….een beetje tipsy zijn we naar het restaurant gereden een stukje verderop waar we uitgebreid hebben geluncht. Daarna als een speer naar Lausanne waar 3 leden van de groep naar Zurich terug gingen met de trein en 1 lid van de groep met de trein naar Geneve.

Dus bleven er nog 2 leden van de groep over en die verblijven dus nu nog in Montreux, waaronder mijn persoontje. Bij aankomst lekker even op het terras zitten relaxen met een wijntje, daarna naar de kamer waar ik eindelijk met de laptop kon inloggen (nieuwe code van de receptie gekregen). Straks kijken of ik nog ergens wat te eten kan scoren en dan inpakken van alle zooi en morgen op de trein naar Geneve voor de terugvlucht naar Amsterdam.

CHEERS!

1. Paul Jansen:
    19 september 2020
    Wat een super reis, het is zo te lezen net werken 🤣🤣🤣🤣
  2. Janny:
    Hoi Carla,
    Was een feestje je reisverhalen te lezen.
    Misschien een beetje dom maar had deze reis een thema?
    Of was het lekker een paar dagen op jezelf zijn?
    Goeie reis terug, we moeten toch snel eens iets afspreken😜
  3. Carla Jansen:
    Hoi Janny,
    Dit was een soort van zakelijke reis. Zakelijk contact maar toch vrije dagen opgenomen.
    Was een uitnodiging van het Zwitsers bureau voor events. Kreeg de uitnodiging via de NL tak van dit bureau.
    Na overleg ja gezegd, maar achteraf moet ik nu in quarantaine omdat het gebied waarin Lausanne en Montreux vallen oranje zijn verklaard. Vlak voordat ik wegging...had me er zo op verheugd.
    Maar het gebied waar wij wonen in NL is donkerrood, dus....
    Ben toch gegaan en heb heel veel gezien en niks hoeven betalen. Echt een snoepreisje zo gezegd.
    We moeten zeker weer eens afspreken. Veel te lang geleden!! 2 jaar alweer!!
    Volgende week ben ik de hele week thuis en mag nergens heen, dus kunnen we elkaar eens bellen voor een praatje en een afspraak maken.
    Fijn weekend en fijn dat je weer genoten heb van de verhalen.
    Groetjes,
    Carla
  4. Helen:
    20 september 2020
    Hoi Carla, mooi verslag en leuk om te lezen. Geen idee hoe ik van facebook hier ben geraakt (hihi) met jou mindset zal je vast de quarantaine ook goed door komen. Sterkte en een warme groet, Helen
  5. Carla Jansen:
    Hoi Helen,
    In FB heb ik de link gezet naar het complete verhaal van alle dagen. Dus vandaar dat je dan in dit gedeelte terecht komt.
    Quarantaine 'overleef' ik ook wel weer, maar hier is het donkerrood en daar oranje...zo dubbel. Maar regels zijn regels en wil ook niemand onbewust besmetten.
  6. Jacqueline:
    20 september 2020
    Was weer heerlijk sis om je reisverhalen te lezen.
  7. Carla Jansen:
    20 september 2020
    Dankjewel! En ik kan alle indrukken van me afschrijven en lekker slapen :)
  8. Ronald Wollendorf:
    20 september 2020
    Hey Carla, wat een leuke reis verslagen weer! In Vevey heb ik aantal keer chocolade terug geladen en kreeg je altijd een zak chocolaatjes mee, die dan ook meestal de Nederlandse grens niet haalden😉 zo te lezen heb je er van genoten en weer een ervaring rijker, TOP!!
  9. Carla Jansen:
    20 september 2020
    Dankjewel! In Vevey heb je ook sinds een paar jaar het Chaplin museum...moet je dan ook eens stoppen. Maar je zal er nu niet meer komen denk ik? Nee snap ik, heerlijk die Zwitserse chocolade! Maar gelukkig bestaat er nog een luchthaven om de voorraad aan te vullen :)
  10. Monique:
    20 september 2020
    Wat is het weer genieten om door jou meegenomen te worden op reis!Door jouw geweldige manier van schrijven heb ik weinig inlevingsvermogen nodig en zit ik te genieten van koffie met chocolade en wordt ik daarna bijna tipsy van je wijnproeverij :-)
    Ik hoop dat je aan 10 dagen quarantaine genoeg hebt om bij te komen van deze ondernemende trip,
    Tot je volgende reisverhaal!
    Groetjes Monique.
  11. Carla Jansen:
    20 september 2020
    HIHIHI dankjewel! Het volgende reisverhaal zal nog wel even duren denk ik.... Ik zei nog tegen Paul, afgezien van het feit dat je jezelf niet kan verheugen op de reis, is het ook twijfelachtig wat de consequenties zijn bij terugkomst. Maar of me dat zal belemmeren om te reizen??? Dat is elke reis weer een afweging :)
  12. Niels:
    21 september 2020
    Hi Carla, wat een superleuk verslag heb je geschreven, leuk om te lezen in combinatie met de foto's. Je hebt een leuke reis gemaakt zo te zien!