Dag 2 - Lausanne

17 september 2020 - Lausanne, Zwitserland

Donderdagochtend 17 september stond ik heerlijk verkwikt op. Super lekker geslapen, maar het had best langer gemogen 😊 Na het ontbijt moesten de koffers klaar staan, want die werden door de Zwitserse spoorwegen opgehaald, althans met een Swisspass (geldig voor al het OV in Zwitserland) kan je afspraken maken voor het ophalen en naar de volgende locatie brengen van de koffers. Hoef je niet te zeulen tijdens de treinreis. Dus met de overige tassen zijn we naar Muhle Tiefenbrunnen gegaan. Een oude meel molen, wat nu een museum is met de laatste draaiende molen. Heel gaaf om te zien hoe een old school molen draait zonder wind of water. Ben zo gewend aan de NL molens….

Na de rondleiding hebben we zelf Zopfen gemaakt, Zopfen is een traditioneel zondagsbrood. Ik heb geprobeerd een duckie te maken, maar nadat hij was afgebakken, was er weinig van mijn ontwerp over hihihihihi hij smaakt overigens heerlijk. Tijdens het afbakken van de broden hebben we geluncht in het nabijgelegen restaurant. Ook vandaag is het weer heerlijk weer en hebben we buiten geluncht. Na de lunch gingen we met de trein naar Zurich CS en daar vandaan met de trein in 1e coupe naar Lausanne. Ook dit was zeer goed geregeld. Op het station was een afbeelding van de trein en was aangegeven welke coupe was gereserveerd voor onze groep. Superdeluxe!! Eenmaal in de trein heb ik mogen inloggen en heb ik wat e-mails weggewerkt en iedereen geinformeerd dat ik in quarantaine moet. Vandaag worden strengere maatregelen afgegeven door het kanton Vaud waar Lausanne en Montreux onder vallen. In de veronderstelling dat code rood was afgegeven…..bleek achteraf gelukkig oranje te zijn. Wel moet je ook hier in het OV een mondkapje dragen, maar daar had ik al op gerekend en een voorraadje meegenomen. Wat wel goed geregeld is, is dat er werkelijk overal ontsmettingspompjes staan!! Toen we in Lausanne aankwamen werden we opgewacht door een vertegenwoordigster van Lausanne Tourisme. Vanaf het station zijn we met de tram naar het Olympisch Museum gegaan. Heel indrukwekkend om de Olympische vlam te zien en het museum met geschiedenis van de Olympische Spelen. Ook daar kregen we eerst een tour wat de event mogelijkheden zijn van het museum en daarna mochten we een rondje maken door het museum.

Vanaf het museum zijn we naar het hotel gegaan, waar we konden inchecken en bleken de koffers al op de kamers te staan. Aankomst bij het hotel was indrukwekkend…mag ik hier slapen??? Savoy Royal…ik voelde me helemaal koninklijk! We kregen even de tijd om op adem te komen, dus heb lekker gerelaxed en toen op het gemak naar de lobby. Daar kregen we een tour door het hotel, welke werd afgesloten met een cocktail in de skylounge oftewel het dakterras met uitkijk over het meer van Geneve en de Alpen van Frankrijk. Super gaaf!!! Genieten met een grote G!

Na deze cocktail zijn we in de metro gestapt naar een trendy brasserie in het centrum. Waar we heerlijk hebben gedineerd en we pas rond 22.30 uur terug waren in het hotel.

Nu nog gaan slapen…….