Dag 7 – Dusseldorf naar Arnhem

27 mei 2018 - Düsseldorf, Duitsland

Gisteravond hebben we op de voorplecht genoten van het vuurwerk. Ik was zo brutaal om aan de kapitein te vragen of het mocht.  Nog geen 10 minuten later stond er ook de bemanning bij.  Pa en ma bleven in de salon en konden dus het lage vuurwerk beter zien dan wij. We liggen namelijk achter de brug aangemeerd en de brug ‘ snijdt’  het vuurwerk in 2-en. Voorafgaand aan het vuurwerk gingen allerlei partyboten voorbij met veel gekleurde verlichting en swingende muziek. Het was een bonte optocht van schepen groot en klein. Na afloop van het vuurwerk klapten alle toeschouwers en toeterden alle boten. Onze kapitein dacht....dat doe ik ook.....bleef de toeter hangen whahahahahahaha  Alle crewleden lagen helemaal in een deuk (want voorafgaand hadden ze lol gehad met een fufusela), maar ze gingen het wel meteen regelen terwijl de kapitein sjagrijnig wegliep van de toeter. Voor hem was de lol er wel af :)

In de salon hebben we nog gedanst en om 12.00 uur lang zal ze leven gezonden voor een van de passagiers. Ik had de hele avond geprobeerd de blog en de foto’s te uploaden, maar het internet lag eruit. Niet zo gek met de mensenmassa op de been....meteen een overload voor het netwerk. Toen pa en ma om 1 uur naar bed gingen, lukte het me eindelijk. Dus toen Jacq terug was van het op bed leggen van pa en ma, was eindelijk de blog online en de foto’s werden geupload.

Vanmorgen waren we al vroeg wakker en zijn dus meteen gaan douchen, omkleden en de koffers inpakken. Toen wij klaar waren, ging Jacq naar pa en ma. Elke ochtend zijn ze eerder dan ons wakker, maar vanmorgen lagen ze in diepe slaap en hadden geen zin om op te staan......dus Jacq snel weer weg. Wij zijn gaan ontbijten en rond half 9 kwamen pa en ma. We hebben nog even samen gezeten en daarna zijn Jacq en ik de koffers van pa en ma gaan vullen. Alles is nu gepakt en staat klaar voor de taxi. We moesten namelijk om 09.30 uur uit de kamer zijn omdat ze deze weer moesten klaarmaken voor de volgende groep passagiers.

Nu zit iedereen verspreid op de dekken en is het wachten op de lunch. Vrij snel daarna meren we aan en is de Rijnreis een feit.

De rest van de reis is vrij saai voorbij gegaan en de taxi was deze keer een busjes, dus volop ruimte voor iedereen. De koffer met wasgoed van pa en ma heeft mijn liefste zusje meegenomen en de andere koffer mogen pa en ma zelf rustig uitpakken. Het was een bijzondere vakantie met veel waardevolle herinneringen.

#Duckieontour is home again :)

1. Noor:
    Topper zijn jullie xxx
  2. Monique:
    27 mei 2018
    Zucht..........wat jammer dat jullie reis voorbij is en dus ook mijn goede boek uit is ;-)
    Bedankt weer voor al het leesgenot!
  3. Janny:
    27 mei 2018
    Heel erg leuk dat jullie dat nog hebben kunnen doen.
    Ik heb genoten van alle verhalen.
    Heel herkenbaar ik heb alle twee mijn ouders nog, die ook de plank regelmatig misslaan
  4. Gemma Dijkgraaf-Schrier:
    27 mei 2018
    Het was super de reis van jullie met Pa en Ma een beetje mee te beleven.
    Een kostbare herinnering voor jullie alle 4.
    Lieve groet, Gemma, en tot morgenmiddag.
  5. Marja Moorman-Bos:
    31 mei 2018
    zal voor het slapen gaan je Up dates missen. Ik bewonder jullie meiden. Fijn om zo'n zus te hebben voor beiden. Mag geen contact meer met Ron. Zijn inmiddels getrouwd en huis in Berkel is vorig jaar verkocht. De middellang poedel van Lineke is bij mij, anders moest Jack naar het asiel. Geniet van Jack..