Van Guangzhou naar huis

10 februari 2017 - Amsterdam, Nederland

In Guangzhou moesten we 6 uur overbruggen voordat het vliegtuig zou vertrekken richting Amsterdam. Guangzhou pretendeert een internationaal vliegveld te zijn, maar heeft nog een weg af te leggen. Minimale winkeltjes, restaurantjes op z'n Chinees en toen we dachten bij de Mac wat te bestellen, was het een afhaal Mac waar je contant moest betalen. Geen visa mogelijk. Hoe is dit mogelijk!!! Toen bleek ook de free wifi nog eens beperkt te zijn tot een half uur en dan is 5,5 uur moeilijk vol te houden....

We hebben pizza gegeten in een restaurantje dat wel visa accepteerde. De serveerster sprak nauwelijks Engels, maar toen we bestelden wist ze wel te vertellen hoeveel we moesten betalen en liep meteen naar de betaalautomaat. Vriendelijkheid was ver te zoeken..  Ter afsluiting bestelden we een koffie en thee en bleek dit nog duurder te zijn dan het wijntje en biertje dat we daarvoor gedronken hadden. Hoe bizar??? Paul was helemaal klaar met die ...Chinezen en de luchthaven..... Het maakte het er niet echt gezellig op...zeg maar.....GRRR

Het 2e gedeelte van de terugreis zou een nachtvlucht zijn, dus konden we in ieder geval proberen te slapen en dat hebben we dus zeker wel gedaan. Helaas moesten we wachten totdat het eten en drinken was uitgeserveerd, maar daarna was het voor ons een paar uurtjes over en uit. HEERLIJK!!! Alleen wordt je regelmatig wakker van de geluiden om je heen, een slapende arm, kramp in je been enz. Maar ach....we gaan naar huis!!!!

Het vliegtuig landde een uurtje eerder dan gepland...niet verkeerd :) Toen we voet op NL bodem zette, bleek het wel heeel erg koud te zijn...-4 graden. Dat is wel even een verschilletje met de temperaturen die we de afgelopen weken hebben gehad BRRRRRR

Gelukkig kregen we de koffers vrij snel en konden we onze jassen, sjaals enz aantrekken!!! De taxi was er ook vrij snel, dus hop meteen naar ons verwarmde huisje. We hadden Linda gevraagd of ze de verwarming alvast aan kon zetten, dus kwamen we in een verwarmd huis thuis.

Daar stond een mooi boeket te wachten van Linda en Naomi, Sandy, Ed en Bentley. Wat een geweldige thuiskomst xxx

We hebben nog even geprobeerd te slapen, maar hebben dat al gauw opgegeven. De dag hebben we doorgebracht met wassen, boodschappen doen en Paul naar zijn tantetje. De dag hebben we als gezin afgesloten waarbij we onze kinderen, schoonzoon en kleinkinderen weer in onze armen konden sluiten. HEERLIJK!!!

Zo is er een einde gekomen aan een fantastische reis door Nieuw Zeeland. Zeker voor herhaling vatbaar, maar de eerstvolgende jaren kunnen we nog teren op deze reis.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie reacties. Als je zover weg bent, is het fijn om de reacties te lezen. Wellicht tot blogs maar voor nu......Groetjes van ons tweetjes!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    12 februari 2017
    Zucht..........helaas is nu het laatste reisverhaal een feit!
    Bedankt voor jullie mooie,leuke en inspireerde reisblog,
    Groetjes Ronald,Monique,Laura en (Bonjour) Frank ;-)
  2. Janny:
    12 februari 2017
    Bedankt voor de fantastische verhalen.
    Het was leuk om ze te lezen.
    En weer aan de bak morgen op naar de volgende reis.
    Thuis bij de kids en kleinkinderen is ook weer geweldig.
    Bedankt.
    Groetjes van ons
  3. Jan:
    13 februari 2017
    het zal vreemd zijn om niet meer regelmatig mee te lezen maar wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt samen !!!!! Dit neemt niemand jullie meer af . Voor nu welkom thuis en geniet van jullie kinderen schoonzoon en kleinkinderen xxx