Sydney - Bondi Beach

6 februari 2017 - Sydney, Australië

Vandaag zou het weer een warme dag worden in Sydney. De komende dagen zou het weer minder worden, dus vandaag zou een Bondi Beach dag worden.

Bondi Beach kijken we vaak op TV (volgens mij wordt het alleen in de zomermaanden uitgezonden). Enfin, we wilden dat strand wel eens in het eggie zien :)

We hadden reeds geinformeerd bij de receptie hoe we het beste er naartoe konden, wij kozen voor de bus. Lekker koekeloeren onderweg hihihihi Even verderop bij 7/11 een Australische OV kaart gehaald van 10 dollar en we konden meteen de bus in.

Eenmaal aangekomen bij Bondi Beach, voldeed het aan alle verwachtingen. Het strand klopte en ook het LifeGuard huisje op het strand klopte. Het was rustig op het strand dus wij hebben een leuk plekje uitgezocht en smeren, smeren, smeren.

Het zand is waanzinnig zacht en zeker niet heet onder de voeten. Zelfs toen het midden op de dag was en de zon al heel wat uurtjes op het zand had geschenen, was het zand nog steeds beloopbaar met onze poezelige zachte (niks gewende) blote voetjes. Natuurlijk is er weer een monstertje zand meegegaan in de strandtas :)

Het water zag er zo uitnodigend uit, dat we de zee in zijn gegaan. In 1e instantie was het kkkkkkkkkkkkkkoud, maar als je lang genoeg in het water verbleef, werd het vanzelf aangenaam. De boventemperatuur was ruim 32 graden en dan is het water altijd te koud. We zijn netjes BTF gebleven (Between The Flags = helemaal Bondi) Paul ontpopte zich als een echte golf duiker.... :)

Tussen de middag hebben we heerlijk geluncht en zijn daarna weer naar het strand gegaan. Het was nu echt super druk op het strand en de lifeguards reden af en aan om de mensen tussen de vlaggen te houden (de zwemmers dan wel te verstaan). De surfers mochten overal komen. De golfen waren nu ook hoger dan vanmorgen, dus zijn we nog de zee in gegaan en heeft vooral Paul weer voor duikvogel (wel een vreemde vogel hihihihihihi) gespeeld. Ik sprong om de golven te ontwijken, maar verzoop meer whahahahahaha Al met al heerlijk water en een top zeetje!! Lekker schoon(geen goor zeewier of vissen), kon naar de bodem kijken en heerlijk zand....Een strandje om in te lijsten!!!

Ook waren er nog  3 helicopters, waarvan 1 raar deed. Hij vloog laag over, liet een ding vallen en begon heen en weer te vliegen langs het strand. Het ding bleek een groen goedje af te geven en gloeide op in het water. En die helicopter maar vliegen....we snapten er niets van. Volgens ons werd eruit gefilmd. Ook was er eerder al een filmploeg aan het filmen op het strand. Vreemde lui.....die filmers :)

Na het zwemmen hebben we ons afgespoeld en omgekleed, om daarna nog op een terrasje te zitten genieten van de mensen, het mooie weer enz. Toch moesten we eens weer terug naar het hotel. Bij de bushalte bleek bus na bus door te rijden omdat deze vol zaten. Paul zei...we gaan gewoon wat eten, daarna zal het wel over zijn. Dus wij heerlijk zitten eten in een soort van Engelse pub en na verloop van ruim 1,5 - 2 uur, weer richting bushalte getogen. Nog steeds reden de bussen door, dus zijn we 2 bushaltes naar voren gelopen. De bus kwam maar niet....ik zat me natuurlijk al behoorlijk op te vreten en uiteindelijk kwam er na ruim een half uur een bus en ja hoor.....we konden mee. Nu net nog even wat te drinken gehaald bij de 7/11, foto's ingeladen en blog schrijven. Het is alweer 22.00 uur en het klokje van gehoorzaamheid roept....

Morgen zou het regenen, dus maar eens kijken wat we morgen gaan doen. Eerst maar eens zien of de weermannen/vrouwen gelijk krijgen.

1. Sandy:
    6 februari 2017
    Ooooh doe de groete aan die leuke dierenarts bij bondi beach :):):):):):)
  2. Monique:
    6 februari 2017
    Wat een gaaaaaaaaaveeeeeeeee plaatjes,TOP! Is bijna alsof ik mee ben op vakantie met het mooie verhaal erbij!Maarre dat met dat zand is een rare hobby aan't worden,whahahaha!

Groetjes van ons!