Van Auckland naar Sydney

5 februari 2017 - Sydney, Australië

Vandaag ben ik jarig en ook nog eens 35 jaar getrouwd met Paul. Dubbel feest dus!!!

Ook moeten de koffers weer gepakt worden, want we vertrekken uit Nieuw Zeeland voor een citytrip naar Sydney (Australie). Ben zo benieuwd, want in 2009 heeft Sydney mijn hart gestolen. Ik vind het een geweldige stad!!! Zou Paul dat ook wel vinden?? Hij had eigenlijk geen ' zin'  om naar Nieuw Zeeland te gaan en deed het voor mij. Maar nu zegt hij nog wel eens terug te willen.....hoe gek kan het lopen :)

Nadat de koffers waren gepakt, zijn we richting luchthaven gereden. Eerst de auto ingeleverd en daarna verliep alles heel soepel tijdens het inchecken, douane enz. We waren ruim op tijd en gelukkig deden ze niet moeilijk over de zware koffers.....25 en 23 kg. Pfieuw!!! Meteen ook het kleine KLM koffertje ingecheckt, want dat scheelde weer zeulen vond ik......toen nog wel....

Op de luchthaven nog een hele mooi halsketting gekocht (mijn verjaardagscadeau) en toen maar wachten tot ons vliegtuig zou vertrekken. We vermaakten ons met het half uur gratis internet en daarna was het over :) Het vliegtuig vertrok ruim een half uur later, maar kwam toch nog op tijd aan. De service aan boord van de Qantas vlucht was meer dan goed!!! Paul werd overvoert met wijntjes whahahahahahaha Gelukkig hebben we voor Sydney geen auto gehuurd.......

Eenmaal in Sydney aangekomen, zijn we met de taxi naar het hotel gereden. Hetzelfde hotel waar Sandy en ik in 2009 2x hebben verbleven. Eenmaal aangekomen op de kamer bleek de KLM koffer niet open te kunnen......Paul had de cijfercode een gooi gegeven, ervan uitgaande dat 000 de juiste code zou zijn. Jammer joh......dus had hij een leuke uitzoekklus :) Eerst maar de wandelschoenen aan en wandelen naar de haven. Voor mij hernieuwde kennismaking en kijken of alles nog is zoals het was.....

Wandelen in 38 graden is geen makkie.....pfff drukkend warm!!! Het is ook onwijs druk wat betreft Aziaten, in Sydney vieren ze het Chinese nieuwjaar vanaf 27 januari t/m 12 februari en zijn er tal van festiviteiten.

Na een 'lange' wandeling zijn we dan aangekomen bij Sydney Harbor....de brug waar Sandy overheen gewandeld heeft, de haven met al haar ferry's en natuurlijk het Opera gebouw. Weer ben ik onder de indruk.....GEWELDIG!!! Toen ik foto's wilde maken, bleek de batterij van het fototoestel leeg te zijn....maar....we hebben een back up.....het kleine toestelletje....gelukkig maar :)

We hebben aan de haven zitten eten en zijn toen weer terug gelopen naar het hotel. Het wandelen in 38 graden gaat je niet in de koude kleren zitten.....we waren klaar!!! In het hotel is het Paul gelukt om de koffer open te krijgen en konden alle electrische apparaten weer worden opgeladen (de stekkers etc zaten o.a. in die koffer) en hop hop naar bed en maffen......Blog doe ik morgenochtend wel....

Tijdsverschil met Nieuw Zeeland is 2 uur, dus nu 10 uur tijdsverschil met NL....