Sydney - shop till you drop

7 februari 2017 - Sydney, Australië

Vandaag is een trieste dag...het regent in Sydney. Dat wisten we van te voren, dus vandaar dat het gisteren een stranddag is geworden. Vandaag wordt het een binnen dag, dus shop till you drop.

Gisteravond zitten kijken welke shoppingmalls er zijn in Sydney en we beginnen vandaag bij de verste; Birkenhead point shopping center. Tijdens het ontbijt werd het steeds donkerder en even later brak het onweer los en kwam het met bakken uit de hemel!! We konden de overkant niet meer zien!!! Bizar veel regen kwam er naar beneden, dus we hebben het ergste even afgewacht :)

Gelukkig hebben we regenkleding bij ons, dusss wij naar beneden en de OV kaart opgeladen bij de 7/11. We gaan het vandaag weer proberen met het OV..... Na een klein meningverschilletje over waar op te stappen....Paul is het OV totaal niet gewend....zijn we uiteindelijk in een bus richting Birkenhead belandt. En toen bleek al snel dat Sydney niet op slagregens is ingesteld.....overgelopen putten en blankstaande straten zorgden voor een verkeersinfarct in de straten in Sydney. Uiteindelijk waren we 1-1.15 uur onderweg voor een busrit van nog geen 20 minuten. Je moet alles eens meegemaakt hebben hihihihihihihi.

Birkenhead is een mooi gelegen shoppingmall (aan een haven met wat jachtjes....wat jachtjes??) We hebben ons daar prima vermaakt, maar vonden niets waar we nou echt warm voor liepen. Dus hop in de bus (nu wel een rit van 20 minuten) naar het centrum van Sydney voor shoppingmall nummer 2. Dit keer naar de Queen Victoria Mall, een zeer luxe shopping centrum met vloerbedekking op de etages.....met luxe artikelen en vol met kooplustige Aziaten.....We hebben onze ogen uitgekeken en wederom niets gekocht!!!

Wat me in Sydney opvalt is dat er nu volop winkels voor UGG zijn. In 2009 moesten Sandy en ik nog voor UGG kijken in de souvenirwinkels....hoe gek kan het lopen!!!

Paul wilde nog naar shopping mall nummer 3, maar bij binnenkomst zag ik al dat we alle merken al gehad hadden. Ik was KLAAR!! Dus even ergens wat gaan drinken. Paul had al een pub gespot, dus daar zijn we naar toe gegaan. Lekker aan het bier en wat gegeten en daarna terug naar het hotel.

Ik had wederom last van hitte uitslag op mijn benen en ik kan je vertellen.....dat is niet fijn. Eergisteren was het niet veel, maar vandaag is het verder uitgebreid. Bij binnenkomst in de kamer gingen meteen de schoenen uit en de benen in de lucht.....wat doet dat zeer!!! Enfin, nog 1 dag rond hobbelen en dan kunnen we weer 2x 11,5 uur uitrusten in het vliegtuig :)

1. Janny:
    7 februari 2017
    Hallo,
    Jammer voor ons dat jullie reis er bijna op zit.
    Krijgen we ook die sappige verhalen niet meer te lezen.
    Maar Carla je mag er thuis ook wel mee door gaan.
    Groetjes van ons.
  2. Ronald Wollendorf:
    7 februari 2017
    Wat lees ik nu? Paul wilde naar shopping mall nr3!! Ik denk dat hij die pub al had gespot op het internet