Sydney - Sightseeing

8 februari 2017 - Sydney, Australië

Vandaag de laatste vakantiedag, hierna volgen alleen nog 2 reisdagen.....

We waren al 'vroeg' (voor ons vroeg) uit de veren zodat we om 10.30 uur met de bustour mee konden. Eerst nog even een bakkie koffie gehaald bij de Starbucks en toen naar de Archibald fontein. Daar zouden we verzamelen, maar we waren er nog niet of de regen daalde op ons neer en niet zo zuinig ook. Gelukkig hadden we onze regenjassen bij ons en konden we ook al snel in de bus terecht. De gids had zowaar ook paraplu's bij zich. TOP!!!

De bus voerde ons langs allerlei wijken en bijzondere plekjes in Sydney. De chauffeur was ook de reisgids en hij wist veel leuke verhalen en anekdotes te vertellen over een wijk, straat, gebouw enz. Hij deed het erg leuk. Zo reden we langs een 'kasteel' (leek op het opleidingsinstituut uit de film van Harry Potter), dit bleek een meisjesschool voor de elite te zijn. Zeer exclusief en zeer duur. Voorafgaand en na afloop van de schooltijden, wedijveren de ouders met de meest dure auto's om hun kind van school op te halen......

Ook Bondi Beach werd niet overgeslagen. Het zeewater was een stuk wilder dan afgelopen maandag.....We hebben genoten van de tour en waren na bijna 3 uur weer terug op de vertrekplaats. Vanaf die plek zouden we naar de Botanische tuin lopen, maar we kamen eerst St. Mary's Cathedral tegen. Een kerk gebouwd in opdracht van de Ierse inwoners van Sydney. Zij wilden een katholieke kerk en kregen van de gouverneur van Sydney toestemming om er 1 te bouwen. En het is een magistraal mooie grote kerk geworden. Terwijl we in de kerk waren zagen we dat het buiten weer met bakken uit de hemel kwam. Nadat het weer droog werd zijn we naar buiten gelopen en richting Botanische tuin. Daar hebben we in het Paviljoen geluncht en hebben nog 2 buien aan ons voorbij laten gaan.

Toen we na de lunch naar buiten liepen was het droog en kwam de zon ook steeds meer door. GELUKKIG!!! Via de Botanische tuin kwamen we uit bij het Opera gebouw en de haven. Via de haven zijn we naar de wijk The Rocks gelopen. Daar begint de Harbor Bridge. We hebben heel wat groepjes zien vertrekken en aankomen voor de Bridge Climb (heeft Sandy in 2009 ook gedaan = een klim over de boog naar het hoogste punt van de Harbor Bridge en weer terug) The Rocks is een wijk die steeds meer wordt ontdekt door de mensen met het grote geld, mede door de cruiseschepen die bij The Rocks aanmeren. Al lopend kwamen we weer uit bij de haven en zijn we daarna met de bus teruggereden naar het Hotel.

Daar hebben we ons omgekleed en zijn we naar de pub gegaan waar we gisteren ook wat gegeten en gedronken hebben. De sfeer en het eten stond ons wel aan en waarom niet nog eens daar eten???? Ons laatste avondmaal beviel best :) Vanaf morgen tot we weer thuis zijn....moeten we het hebben van vliegtuigvoedsel.....O nee, morgen nog ontbijt....toast met jam en jus d'orange :)

Bij terugkomst hebben we de zooi geordend en is de 1e koffer al klaar. Morgenochtend de laatste spulletjes en dan gaat de terugreis aanvangen.

1. Janny:
    8 februari 2017
    Ga je smeuïge verhalen en mooie foto's missen.
    Goeie reis terug.
    Groetjes van ons.
  2. Monique:
    8 februari 2017
    Zucht..........niet meer 's-morgens uitkijken naar je reisverhaal,ik zal even moeten afkicken :-) :-)
    Wij wensen jullie een heeeeeele voorspoedige terugreis en tot in De Lier!

Groetjes Monique en de rest ;-)
  3. Henny de lange:
    8 februari 2017
    de laatste uurtjes zijn aangebroken van jullie droomreis nu weer het gewone leven oppakken hele goede terug reis naar het koude nederland groetjes henny