Alpentocht 2021 - woensdag 1 september - reisdag

3 september 2021 - De Lier, Nederland

Gisteren lagen we al om 21.00 uur op bed. Helemaal klaar na een druk dagje van voorbereidingen. Pffff je neemt voor 3 dagen net zoveel mee als voor 14 dagen! Want wat voor weer zou het zijn? We zitten wel op 1600 meter hoogte in het appartement en dan kan het nog wel eens koud zijn, maar aan de andere kant kan het ook zomaar korte broeken weer zijn. Voor mij meer belangrijk dan voor Paul. Die gaat gewoon 3 dagen fietsen en dan is je fietskleding en toebehoren belangrijker dan gewone kleding. Daar mag ik dan weer over na denken whahahahaha.

Enfin, om 3 uur ging ons wekkertje en gingen we de laatste dingen pakken, ontbijten en stond Dico voor de deur. Dico moest anders alleen rijden en reed nu gezellig met ons mee.

Vanwege mijn burn-out waren deze toch wel een vraagteken. Doe ik het, of doe ik het niet? Gelukkig gaat mijn energie level langzamerhand omhoog en waag ik het erop.

Ik installeerde me met mijn kussen, dekentje en Ipod op de achterbank in de hoop nog wat rust te kunnen pakken. Die mannen kletsen toch wel…….

Even over 4 uur reden we weg. Op de Alpentocht-app was het al een drukte van belang. Nog meer auto’s waren onderweg, een paar zouden met het vliegtuig gaan en een paar rijden donderdag naar Val Thorens. Kortom….volop gezelligheid :)

In Luxemburg was de eerste stop om te tanken. Bij mij stond het water toen erg hoog en ben ik lopend naar het restaurant gegaan en heb heerlijk zitten ontwateren. Natuurlijk hebben we nog even een lekkere bak koffie gekocht. Ze zeggen altijd dat ik een loden slokdarm heb, maar die mannen waren een partij snel met het opdrinken van de koffie…..bizar!!! Ik heb de mijne dus maar in de auto opgedronken…drink niet zo lekker als de mannen staan te popelen om verder te rijden en dan zeggen….drink maar rustig op hoor. OOOO je drinkt het op het in de auto? Nou, toen zaten ze als een speer en moest ik me nog installeren met een warme beker koffie in de hand. POEH, fast as lightning!!!

Dico had een kastje meegenomen, zodat we door de fastlane van de tolpoorten konden. Dat werkte als een speer!! Toen we de kosten hoorden en dat het kastje ook in meer landen in Europa gebruikt konden worden, gaf dat perspectief voor volgend jaar….als we een auto vakantie in Europa doen.

Het schoot dus lekker op en om 11.30 uur zijn we gestopt bij een wegrestaurant met een ‘PAUL’. We wisten dat je daar lekkere koffie en broodjes kon kopen, dus hoppa….lekker stokbroodje ham/kaas voor de mannen en voor mij een stokbroodje camembert. Die hebben we buiten aan een tafeltje lekker zitten peuzelen. Natuurlijk met een lekkere bak koffie erbij. Trouwens…toch wel weer wennen om overal een mondkapje op te moeten doen. Hoe snel ben je dat weer ontwent?!

Het laatste stuk van de reis ging de weg omhoog en konden de mannen beleven hoe de weg is die ze zaterdag moeten afleggen. Toen onze grote schrik is er ook een heel stuk weg weg gefreest….WHAAAA….funest voor wielrenners op dunne bandjes!!!

Doordat de reis zo voorspoedig was verlopen waren we voor 5 uur bij het Alpentocht huis. Daar stonden al 2 mannen ons op te wachten en ander ons kwamen ook de 3e auto aan. We hebben ons laten inscannen via de Corona app, kregen we een bandje en werd ons verteld dat elke dat deze controle plaats zou vinden en je elke dag een ander kleur bandje zou krijgen. Ik heb altijd zo’n hekel aan die bandjes..altijd al gehad. Je wordt geringd om gevolgd te kunnen worden….zo voelt dat! Enfin, alles voor het goede doel.

We wilden nog een sappie doen, maar de barlicentie was ingetrokken…..HUH!!! Dat beloofd wat!!! Maar naar later bleek, heeft de burgemeester s’ avonds het Alpentocht huis officieel geopend en is de barlicentie geactiveerd. Gelukkig maar!!!

De appartementen zijn super ruim en het uitzicht is waanzinnig. Verder is dit dorp niet bepaald aantrekkelijk…ben toch echt meer een Oostenrijk mens. Nadat we alle spullen in het appartement hadden gezet, hebben we nog boodschappen gedaan en toen liep ik al een poosje op mijn achterste benen. Ik heb dus een magnetronmaaltijd opgewarmd en ga NU (18.30 uur) plat!!

1. Janny:
    3 september 2021
    Goedemorgen,
    Gezellig weer een reisverslag.
    Ik ga er zeker van genieten.
    Ik ben verhuisd van beneden naar boven wonen, volgens mijn schoonzus woon ik nu in een penthouse 😂.
    Ze gaan mijn hele benedenverdieping renoveren.
    Nieuwe badkamer, vloerverwarming, stucwerk en muren en plafonds spuiten, nieuwe deuren, en als klap op de vuurpijl nieuwe meubels.
    Dus mijn kleine penthouse is slaap/werk/woonplek geworden.
    Gelukkig heb ik boven ook een badkamer want ik moet hier wel 2-2.5 maand wonen.😜💪.
    Veel plezier met elkaar
  2. Carla Jansen:
    4 september 2021
    Hoi Janny,
    We hebben het vorige keer in juni al gezegd, maar we moeten nodig bijkletsen. Zodra de verbouwing klaar is, dan spreken we af. Kom ik kijken en kunnen we heerlijk bijkletsen.
  3. Jacqueline:
    3 september 2021
    Heerlijk weer een gezellig reisverslag. Mooie omgeving
  4. Carla Jansen:
    4 september 2021
    Zeker weten een mooie omgeving, maar zou hier niet naar toe willen om te skiën. Mij te kaal :)