Dinsdag 29 juni - Mühlbach & Arthurhaus

29 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Gisteren heeft Paul genoten van de voetbal…spanning en sensatie :) Ik maak het passief mee, zit lekker de blog bij te werken, lezen, puzzelen en huiswerk maken.

Vanmorgen weer lekker lang geslapen, dus weer een late ontbijt of vroege brunch, het is maar hoe je het ziet. Daarna is Paul gaan fietsen. Nog een laatste bergtraining voordat we weer naar het vlakke NL afreizen. Vanmorgen besloten om donderdag terug te reizen, zodat we het weekend lekker vrij hebben om nog na te genieten van de vakantie voordat de tijd weer wordt opgeslokt door de verplichtingen.

Terwijl Paul ging fietsen, ben ik langzaam gaan opruimen. Want in zo’n ruime week, maak je het appartement je-eigen en dan zwerft er overal wat. Even alles een beetje sorteren zodat het morgen makkelijk ingepakt is. Alles in tempo doeloe, want het is weer warm buiten en waarom haasten? Het is vakantie, dus lekker mak an!

Toen hij weer terug was van het fietsen en weer fris en fruitig gedoucht was, zijn we op aanraden van Claudia naar Mühlbach – Arthurhaus gereden. Was een best slingerweggetje naar Arthurhaus en het leek of er geen einde aan kwam. We genoten weer van de natuur om ons heen en hebben geen haast….gelukkig maar anders hing ik weer in de beugels whahahahaha

Eenmaal bij Arthurhaus gekomen had je een gigantisch mooi gezicht op de bergketens. Het leek of er bewolking op kwam, dus snel de wandelschoenen aan en op pad. Het murmeltierpad – nog geen murmeltier gezien!!! Volgens de FB volgens zouden die al bij de GrossGlockner zijn, maar tot nu toe nog niet gezien. En zo ook vandaag niet. Wel weer genoten van de omgeving en voordat de regen ons zou inhalen, zijn we terug gelopen naar het Arthurhaus. Omdat het al wat later was, besloten we om daar meteen te dineren. We hadden nog niet ons eten, of de regen begon. Dus snel alles  opgepakt en naar binnen gedragen en binnen de regen afgewacht terwijl we aten. Tegen de tijd dat we klaar waren, scheen buiten het zonnetje weer. Via een omweggetje bij de springschansen bij Bischofhofen waren we vroeg in de avond weer terug. Na even met Claudia gesproken te hebben en ze ons een voorstel heeft gedaan voor morgen, gingen we naar ons appartement, want Engeland-Duitsland was bezig.

Die wedstrijd is nu klaar en Engeland is door naar de kwartfinale. TOP! Niet dat ik het volg, maar gun het ze gewoon. De werkers winnen en de ego’s gaan naar huis…

Morgen  nog 1 dagje in Alpendorf en onze vakantie zit er bijna weer op.

1. Janny:
    29 juni 2021
    Wat vliegt de tijd als het leuk is.
    Wij vandaag 15 holes droog gelopen.
    Maar toen liepen we vast op de voorlopers en met regen is dat niet fijn.
    Dus eraf nog even wat gedronken en naar het hotel heerlijk gegeten en morgen is er weer een dag.
    Groetjes.
  2. Carla Jansen:
    29 juni 2021
    Wat jammer dat de laatste 3 holes met regen waren. Altijd minder fijn! Maar daarna lekker douchen en gezellig eten en bijkletsen is ook fijn. Zo onwijs fijn dat het weer kan en mag. Dan waardeer je het alleen maar meer. Hier lopen we nog met de FFP2 maskers en moeten we overal onze vaccinatie laten zien, maar ach....we kunnen en mogen weer. Veel plezier morgen en hopelijk hou je het 18 holes droog!
  3. Nellie:
    29 juni 2021
    Heerlijk verhaal weer .nog veel plezier morgen
  4. Carla Jansen:
    30 juni 2021
    Dankjewel! Gaat helemaal goedkomen. Straks weer naar een aanbeveling van Claudia. Ben benieuwd😉