Zaterdag 30 maart - overdag

30 maart 2024 - Praag, Tsjechië

Vanmorgen ging om 05.15 uur de wekker en begonnen we aan ons ochtendritueel. Douchen, aankleden, laatste dingen in de toilettas, ontbijten en hop hop in de auto naar Roelofarendsveen. Daar gaat de auto in het hotel en worden we met de ‘dikke lippenbus’  naar de luchthaven gebracht. Afgezien van het feit dat we moesten wachten voordat de auto kon inchecken in zijn hotel, waren we met een poep en een zucht door de check in, de douane…alhoewel ik eruit werd gepikt en alles uit mijn rugtas werd gehaald en een snuffelaar erlangs werd gehaald. Normaal gesproken is Paul altijd de Sjaak, maar deze keer was ik het. Weer een ervaring rijker 

Het was megadruk bij Starbucks dus hebben we verderop richting de gate een bakkie gedaan. Eenmaal bij de gate, zaten we net goed en wel en mochten we al naar het vliegtuig. Die vertrek netjes op tijd en een uur en 10 minuten laten stonden we op de luchthaven van Praag. Onze chauffeur stond er nog net niet, maar toen hij er was, waren we supersnel bij het hotel. Even zoeken waar de ingang was…was niet waar de chauffeur ons had afgezet. Maar ook daar kwamen we uit. We wisten dat de kamer nog niet klaar zou zijn, maar ook dat werd verholpen door een gratis drankje en even wachten. We hebben een pracht van een kamer met een halletje en 2 kamers met een 2 persoons bed. Paul heeft z’n spullen in de ene kamer gezet en ik ze in het halletje. Noem het al zijn mancave whahahahaha

Nadat we de spullen in de kamer hadden gezet, zijn we gaan lopen. Eerst maar naar de Praagse Burcht. 10 minuten lopen zeiden ze in het hotel….mmmmm ja voor hun. Wij NL met een vlak land hebben wat meer moeite met steile hellingen hihihihihi. Wat is Praag een mooie stad…..prachtige oude gebouwen, pittoreske straatjes en mooi vergezichten. Tijdens het lopen genoten we volop. Toegang tot de Kerk was belachelijk….eerst een mega rij voor de entreekaart en daarna een mega mega lange rij voor de entree. Daar doen we even niet aan. Het is onwijs druk met toeristen en dan moet het seizoen nog beginnen volgens de chauffeur. Bizar!! Nog nooit zo;n ongelofelijke drukte gezien. Maar het is ook de eerste warme dag van het jaar volgens de portier van het hotel. Alle mensen willen naar buiten!

Nadat we rondje Praagse Burcht hadden gedaan, zijn we een restaurantje binnengelopen en hebben goulashsoep gegeten. Niet teveel eten want voor vanavond hebben we een dinnercruise geboekt. Het was nog veel te vroeg om terug te gaan naar het hotel, dus zijn we richting de Karelsbrug gelopen….MEGAdruk!!! Als toetje bij de Goulashsoep hebben we onderweg naar de Karelsbrug een lokale lekkernij genomen...Trdelnik…..een zelfgemaakt hoorntje met vers fruit en ijs. JAMMIE!!! Aan het eind van de Karelsbrug staat een torentje/poort. Die hebben we beklommen. HIJ HIJG HIJG :) Daarna via de andere brug weer terug naar het hotel gelopen. Vlak voordat we bij het hotel waren, hebben we op een terrasje buiten nog even een lokaal biertje gedronken. We kregen vanmorgen van een jong stel bij het auto hotel te horen dat je in Praag lokaal bier moet drinken. Nou kan zeggen dat het biertje best smaakte, maar toen hij op was……sloeg er lekker in. Tsja…dat krijg je ervan als je 9 weken geen alcohol op hebt……

Nu even op de kamer ons opfrissen, dan worden we straks opgehaald voor de dinner cruise.

Foto's volgen later. We worden zometeen opgehaald.

1. Jacqueline:
    30 maart 2024
    Top.heerlijk genieten, en mooi weer.
  2. Jan:
    top, lekker genieten.
  3. Janny:
    30 maart 2024
    Veel plezier. Het is een prachtige stad. Geniet ervan veel plezier

Jouw reactie