Zondag 27 juni - Krimmler Wasserfälle

27 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Alweer zo’n lekkere luie ochtend en laat ontbijten. Vandaag maar een rustig dagje en rijden naar de Krimmler Wassserfälle, zodat we op tijd terug zijn voor de voetbal. Althans dat was het idee.

Na 1,5 uur rijden en 90 km verder kwamen we aan bij de Krimmler Wasserfälle. Op internet had ik gelezen dat je beter door kon rijden naar P4, dus dat hebben we gedaan. Is wel een betaalparkeerplaats, maar dan hoeft je niet zover te lopen….werd gezegd.

Wandelschoenen aan en hop hop op weg naar de waterval. Die was niet te missen! Even toegang betalen en je kon naar de voet van de waterval lopen. Wat een water komt daar met veel geweld naar beneden. Ontzagwekkend!!! We zagen bovenaan de waterval een restaurant, daar gingen we dan wel even naartoe lopen….PFFFF afzien!! Wel supermooie gezichten op de waterval gekregen. Het water komt echt met een kracht naar beneden.. bizar. Je hoort gewoon de kracht van het water op de rotsen onder water terecht komen.

We begonnen op 1001 meter en liepen naar 1302 meter. Qua meters lijkt het niet veel, maar qua hoogtemeters echt wel. PFFF de beentjes moesten weer keihard werken en drijfnat kwamen we aan bij het restaurant. Het vocht moest aangevuld worden met een halve liter witbier 0,0 voor Paul en voor mij een lederhosewhiskey met water. Daarbij nog een Kaiserschmarn..yammie!! Terwijl we zaten te genieten van ons hapje en drankje, kon onze kleding weer opdrogen :)

Nadat we hadden afgerekend zijn we achter het restaurant gelopen en bleek dat de waterval nog hoger was. Ja dahag…dat gaan we niet meer lopen. Maar wat is dit een super mooi gebied!! De weg omlaag ging sneller dan omhoog, maar ook weer niet te snel, want de beentjes en daarbij de knietjes moeten het wel aan kunnen. De weg omlaag is best stijl zo hier en daar.

Ook onderweg genoten we van de waterval, maar ook de vegetatie. Door de watermist zijn de boomschorsen nat, de rotsen vol met mos en ook heel veel varens. Een soort van subtropisch klimaat.

Van een lekkere relaxte dag was geen sprake, was gewoon nog afzien!!

Op de terugweg zijn we nog een stukje gereden zoals Paul gisteren gefietst had. Inderdaad een mooi gebied waar hij doorheen gefietst was, maar ook een smal pad waar maar 1 auto past. Vond het maar niks, want wat als je een bocht omkomt en er ligt ineens een fietser op je voorruit?? Ik moest me maar geen zorgen maken…OK!

We waren 18.10 uur bij het appartement en Paul meteen naar beneden rennen om de TV aan te zetten. Ik maak de auto wel leeg en ook net via thuisbezorgt.nl pizza besteld. De app werkt dus ook in Oostenrijk! TOP!!

De pizza zit erin en voor NL zit het erop! Tijd voor koffie :)

1. Monique:
    27 juni 2021
    Dat is indrukwekkend hoe al dat water zo naar beneden stort! En jullie hadden er ook nog een prachtige regenboog bij 😍!
  2. Carla Jansen:
    27 juni 2021
    Ja is echt super gaaf om te zien en te horen!! En de regenboog maakte het af
  3. Jacqueline:
    27 juni 2021
    Prachtige foto's en een mooi verhaal weer
  4. Carla Jansen:
    Dankjewel
  5. Janny:
    28 juni 2021
    Prachtige foto’s.
    Toch een beetje meer in de bergen trainen.
    Er zijn ook golfbanen met hoogte verschil😂
  6. Carla Jansen:
    28 juni 2021
    Hihihi maar dan moet je weer zo’n eind rijden🙈. Ergens in juli ga ik met n vriendin naar Duitsland. Daar zal ik de heuvels ook moeten bedwingen. Is niet alleen het omhoog lopen maar heb ook last van de hoogte met mn ademhaling. Heb ik ook met wintersport🤷🏼‍♀️