Dag 3 – van Keulen naar Andernach

23 mei 2018 - Andernach, Duitsland

Gisteravond hebben we veel lol gehad en veel gedanst. Jacq en ik hebben de dansvloer bezet gehouden en werden al snel door andere mannen gevraagd om te dansen. De muziek werd gespeeld en gezongen door een echtpaar. HEERLIJKE muziek en van alles wat. Op een gegeven moment werd de polonaise ingezet. Nou ben ik altijd de eerste die dit afslaat, maar liep nu voorop en menigeen sloot zich bij ons aan. Iedereen had de grootste lol. We hebben heel wat flessen spa rood naar binnen gewerkt.....niet aan de wijn want dan hadden we het niet vol gehouden hihihihihi De muziek was zo aanstekelijk dat pa en zelfs ma de dansvloer opgingen. GEWELDIG om te zien en dat was echt een geniet momentje van Jacq en mij. Moe maar voldaan zijn we naar bed gegaan en slapen was nu geen probleem.

Om 6.00 uur vertrokken we vanuit Keulen en om half 8 hebben we ons gedoucht en aangekleed en gingen we naar de hut van pa en ma. Die waren al opgestaan en zaten te wachten totdat wij kwamen om te ontbijten. Na het ontbijt is Jacq met pa en ma naar hun hut gegaan om pa in te smeren en andere kleding aan te trekken. Vandaag is een warme maar bewolkte dag. We hebben nog even lekker in het zonnetje op het zonnedek gezeten, maar op een gegeven moment begon het te regenen en toen het doorzette zijn we onder een afdak op het zonnedek gaat zitten. Pa zat alweer in te dutten, dus zijn we met z’n vieren gaan klaverjassen. Gelukkig had ik nog even snel een paar spellen kaarten in de koffer gegooid...... 2 mannen die bij ons aan tafel zaten, konden niet klaverjassen en toen wij bezig waren snapten ze er niets van :) Tsja...klaverjassen is ons met de paplepel ingegoten. Vroeger leerde pa ons dubbel patience en daarna het klaverjasspel. Daarna leerde hij het onze kinderen en nu leert hij het zijn kleinkinderen. Hoe bijzonder is dat??

De boom konden we niet afmaken, want we moesten lunchen en na de lunch gingen we op excursie naar het Ahrdal met de bus. Tijdens de rit werd er van alles verteld over de Eifel. Nooit geweten dat de Eifel van oorsprong een vulkanisch gebied is en dat de meren in de Eifel, vulkaanmeren zijn. Zo leer je nog eens wat :) De eifel is een heel mooi gebied met veel bezienswaardigheden, zoals kastelen en de Nurburgerring. In het dorpje bij de Nurburgerring staat 1 van de 1e F1 auto’s op een rotonde....daarvan konden we heeeel snel een foto maken met de telefoon, want foto’s met de camera ging niet...HELAAS!!

Eenmaal in het Arhdal werden we losgelaten in het dorpje Ahrweiler. Het gebied staat bekend om de Ahrweiler rode wijn. Pa en ma hebben we gestationeerd op een terrasje en zelf zijn we gaan rondstruinen in het dorpje. Het is een typisch Zuid Duits dorpje met karakteristieke huizen en veel klinkers. Dus wij blij dat we onze wandelschoenen aan hadden!! We hadden helaas maar een uurtje om het dorp te verkennen en we wilden toch ook wel even wat drinken en gebruik maken van het toilet.  Op het terras waar we pa en ma hadden achtergelaten, zaten ze niet meer.......OEPS! We gingen ervan uit dat ze terug waren naar de bus, dus zijn we snel een terrasje opgelopen, een lekkere Latte met een heerlijk stukje Duits gebak besteld. De medereizigers liepen langs ons en vertelden dat we om 16.50 uur bij de bus moesten zijn. Het was 16.40 uur...maar zeiden wij...wij lopen snel en dan zijn we op tijd. TUURIJK waren wij op tijd en bleken 2 andere vrouwen te laat te zijn. Alhoewel andere reizigers dachten dat wij het waren...... Gelukkig waren pa en ma bij de bus, dus dat is goed gegaan Pfiew....

De heenreis hadden we afgelegd via de toeristische route die 2 uur duurde, de terugreis nam niet meer dan 45 minuten in beslag. Eenmaal bij de boot hebben we nog even rondgewandeld in het monument dat bij de boot gelegen is. Bleek een monument te zijn voor de gevallenen in de 1e en 2e wereldoorlog.

In de tussentijd hadden pa en ma een lekker waterijsje verorbert en hebben wij onze wandelschoenen uitgedaan en zijn we naar het restaurant gegaan. Vandaag is een mindere dag (24/7 op elkaars lip zitten is nooit goed) en een clash was niet te vermijden. Ma en ik botsten en nu nemen we even afstand. Komt wel weer goed!!!

Jacq, pa en ma zitten heerlijk bingo te spelen en ik zit te schrijven aan de blog op het zonnedek. Straks ga ik ook naar het restaurant en sluiten we de dag weer gezellig af.

BTW.....als je met een grote groep ouderen, achterin de bus gaat zitten....dan duurt het heeeeeel lang voordat je de bus uit kan......whahahahahahaha En als we aankomen in een stad, dan staat er altijd een regiment ‘vervoersmiddelen’  klaar voor degene die slecht ter been zijn hihihihihihi

1. Janny:
    23 mei 2018
    Geweldig zoals jij kan schrijven. Ik maak die reis gewoon mee. In dat gebied zijn wij verschillende keren met de camper geweest.
    En dat botsen gebeurd ook als je niet 24 uur op elkaars lip zit😂.
    Nog veel plezier
  2. Jan:
    23 mei 2018
    Dat botsen heeft nog lang op zich laten wachten hihihih.
    Heel veel respect voor mijn 2 zussen.
    Veel plezier en verheug me op de volgende blog.
  3. Gemma Dijkgraaf-Schrier:
    23 mei 2018
    Wat een mooi en vooral eerlijk verslag weer. Heel leuk om te lezen. En wat boffen Pa en Ma met zulke superrrr dochters.
  4. Monique:
    Dag 3 en 81 prachtige foto's verder,goed bezig 👌
  5. Anneke Houtman:
    24 mei 2018
    wat een geweldig verslag van jou. het leest heerlijk. het komt wel weer goed schatje. jullie zijn meiden uit één stuk. ik kijk uit naar het volgende verslag.