zaterdag 26 juni - Sonntagskogel

26 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Omdat gisteravond het inslapen voor de 2e nacht op rij een drama was, heb ik grof geschut ingezet. 2x paracetamol tegen de restless legs en een slaappil tegen de overactieve hersenen. Nog wat yoga ontspanningsoefeningen en hop ik was in dromenland en heb heeeerlijk geslapen tot half 10 vanmorgen!

Het was weer heerlijk weer, de lucht is blauw en de zon schijnt. Dus dat werd weer buiten ontbijten, wel met een truitje aan, maar was weer top.

Vandaag gaat de gondel, dus mijn plan is om met de gondel naar boven te gaan en dan naar de andere kant van de berg te lopen en naar de Sonntagskogel. Met de skies een tripje van…..zeg maar klein half uurtje? Maar lopend? Geen idee, dat ga ik ondervinden.

Paul ging weer op de racefiets zijn kilometers maken en oefenen voor de Alpentocht in september. Zoals eerder deze week gezegd….laat mij maar wandelen 

Toen mijn wandeloutfit weer compleet was, ben ik op pad gegaan. Net zoals tijdens de wintersport, lopend naar de gondel. Kaartje kopen en met de gondel tot aan het station, halverwege de berg. Van daar naar boven gelopen naar de Geisterzug. Waarom lopen als er een treintje gaat (wagonnetje getrokken door een trekker). Bovenop de berg is een speelpark aangelegd en waren er 2 spookjes rond. De kinderen kunnen daar van alles ondernemen. Super leuk, maar dat hebben we vorig jaar al gezien en nu ging ik bovenop de berg uit het treintje en meteen de berg om. Daar eerst naar de Speicherteich gelopen (helderblauw bergmeertje aangelegd om in de winter de sneeuwkanonnen te voorzien van water) Van daar via een klim en klauter pad naar omlaag om daarna stijl omhoog te moeten lopen om op de Sonntagskogel te komen. Onderweg genoot ik van de bergen terwijl ik op adem kwam hihihihi. Nou niet alleen om op adem te komen, maar wat is het mooi. Je hoort niets anders dan in de verte een koebel, vogels, wind en verder niks. HEERLIJK!!! Onderweg ook nog vlinders gezien en in het bijzonder een klein blauw vlindertje. Genieten!!

Eenmaal op de Sonntagskogel heb ik me verbaasd over hoe het (in mijn ogen skigebied) er nu in zomertooi uitziet. Bizar mooi – de volgende wintersport zal ik hier meer bij stilstaan, dan dat ik tot nu toe gedaan hebt. Ik genoot altijd al van de bergen en de sneeuw, maar nu weet ik ook hoe het er ’s zomers uitziet.

Maar als je een berg opklimt, dan moet je ook omlaag. Dat vond mijn knie niet zo heel erg fijn. Voor het eerst dat ik daar last van kreeg. En wat ben ik blij met mijn wandelstokken!!!

Toen ik weer aan de andere kant van de berg was, ben ik naar de Buchauhütte gelopen. Daar zijn we tijdens de wintersport vaak te vinden. Ik werd hartelijk welkom geheten en moest meteen schnaps drinken. Ze zijn 8 maanden gesloten geweest. Vanaf halverwege september t/m mei.  Ze zijn nu alleen maar open op woensdag, zaterdag en zondag. Nadat ik wat gedronken en gegeten had, ben ik naar de gondel gelopen en weer terug naar het appartement. Paul was ook net terug. Dus samen zitten uitpuffen.

Nog even douchen en toen naar Oberforsthof voor een heerlijk diner. Nu zit Paul naar EK voetbal te kijken en ik de blog aan het bijwerken.

We hebben ook besloten om langer in Oostenrijk te blijven. Zeker tot donderdag en op zeker rijden we vrijdag terug naar NL.

1. Janny:
    Ja ik miste al een dag.
    Lekker vandaag 2 dagen lezen, feestje.
    Zo gezellig die verhalen.
    Groeten
  2. Carla Jansen:
    26 juni 2021
    Klopt...had gisteravond even geen zin. Wilde slapen, maar zelfs dat lukte niet in 1e instantie. Vandaag weer met goede moed. Altijd beter, want dan schrijf ik het van me af. Al die indrukken...ik moet het ergens kwijt :)
    Veel leesplezier!
  3. Jacqueline:
    26 juni 2021
    Heerlijk om telezen dat jullie zo genieten.
  4. Carla Jansen:
    26 juni 2021
    Dat doen we zeker. Ik kom ook tot rust, maar merk wel dat er nog een weg te gaan is. Komt goed. Eerst nu genieten van Oostenrijk en van elkaar.
  5. Wen:
    26 juni 2021
    Oh, even bijgelegen, heerlijk! Ik heb -boy the Way- magnesium olie tegen de restjes leggs voor de nacht… even smeren, in laten drogen en huphup naar bed (doe ermee wat je wil)
  6. Carla Jansen:
    26 juni 2021
    hihihihi heet het ook boy the way of bedoel je by the way??? :) Ik heb al van alles geprobeerd, is ook een familie dingetje. Mijn vader had het ook altijd, die schopte zelfs in zijn slaap mijn moeder wakker..Zover is het bij mij niet, maar het is zo waardeloos als je het hebt voordat je wilt gaan slapen.....GRRRRRR Als jij het merk doorgeeft, dan zal ik eens kijken of het bij mij ook helpt.