Vrijdag 25 juni - Shop till you drop

26 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Zo vandaag wordt het een dagje ‘shop till you drop’.

Zoals elke dag relaxed wakker worden en nu niet buiten eten, want daar was het te koud voor. Het had blijkbaar ook geregend, wat de straat was nat. Dus dan maar voor het eerst binnen ontbijten.

Toen alle ochtend rituelen weer waren afgehandeld, zaten we rond half 11 in de auto richting Salzburg. Raar weer vandaag, in Alpendorf was het 20 graden en naarmate we richting Salzburg reden ging de temperatuur omhoog. Eerst zijn we gaan shoppen in de designer outlet bij de luchthaven van Salzburg. Helaas niet geslaagd bij de golfshop, maar wel bij Desigual. (.laugiseD). Heerlijke winkel met al die kleurtjes en motiefjes. Meestal loop ik er doorheen en zie niets van mijn gading, althans voor mijn postuur…..Nu zag ik een te gek broekpak hangen van een soort Delftsblauw. Paul vond het maar mwah, maar ik wilde het passen. Dus ik de paskamer in en het zat heerlijk en verhulde zo mooi mijn uitstulpinkjes. Maar Paul was niet overtuigd, dus een foto gemaakt en naar het thuisfront gestuurd. Die vonden het echt een mama-ding en als het lekker zit, dan kopen. Ik heb ze altijd geleerd….bij twijfel…niet kopen. Krijg je spijt van. Maar ik was nog niet overtuigd. Dus nog een rondje in de outlet gelopen en toch weer terug naar de winkel en alsnog gekocht! YEAH!!!

Paul had nog leuke slippers gezien (voor netjes) maar die hadden ze niet in zijn maat. Balen, dus dat wordt online zoeken in NL.

Van de outlet naar Europark. Ik dacht dat het Europapark heette, maar het heet dus Europark. Een park om van je euro’s af te komen :)

We hebben daar nog wat rondgelopen en een megagrote schoenenzaak ingelopen. Daar hadden ze het merk van de slippers…Bugatti. Geen slippers, maar we liepen naar buiten met Bugatti schoenen. Kunnen eindelijke die afgedragen schoenen waar hij nu op loopt, de prullenbak in!! Bij Glorious Bastards hebben we nog geluncht…late lunch en daarna als de wiedeweerga terug naar Alpendorf. Nog even bij de Billa wat halen voor het avondeten en hop in de relaxmodus.

Terwijl we in de relaxmodus zaten, hoorden we een raar geluid buiten. Alsof er vuurwerk werd afgestoken (wel raar vuurwerk) of een dijenkletser (klonk wel heel erg hard) maar was een raar opvallend geluid. Met tussenpozen bleven we het maar horen. Ik was al op onderzoek uitgeweest, maar kon het niet vinden. Nu nog eens op onderzoek en verder de tuin ingelopen en naar beneden gekeken en daar zag ik 3 mannen op een grasveld staan en rondzwaaien met een soort zweep. Andere manden stonden aan de kant. Terwijl zij die zwepen ronddraaiden ontstond dat vreemde geluid. Meteen maar even opgezocht wat dit kon zijn. Een of andere Oostenrijkse traditie? Het heet Aperschnalzen:

Tijdens het Aperschnalzen, het knallen met de zweep, wordt de winter verdreven en de lente ontwaakt. Alleen door de juiste techniek en jarenlange training kunnen alle Goaßln (zwepen) in hetzelfde ritme knallen. Met name in Beieren en Salzburg wordt deze traditie in ere gehouden.

OK, weten we dat ook weer :)

1. Janny:
    26 juni 2021
    Ben blij dat wij de lente achter ons hebben gelaten, en al bij de zomer zijn😜.
    Nog veel plezier
  2. Carla Jansen:
    26 juni 2021
    Ja gelukkig wel. Hier is de zomer in ieder geval volop aangebroken. Maar ook hier klaagden ze dat het aanbreken van de zomer wel lang duurde. Ze hebben in mei zelfs nog een pak sneeuw gehad....
  3. Monique:
    26 juni 2021
    Nou Carla ik ben nu super benieuwd geworden naar je broekpak! En de schoenen van Paul,zijn deze nu wel van echt leer ;-)?
    Groot gelijk dat jullie er dagen aan vast plakken,goed bezig!
    Groetjes uit een druilerig De Lier
  4. Carla Jansen:
    26 juni 2021
    hahahahaha broekpak foto kan ik je toesturen, die zet ik niet op internet. Paul heeft zelfs zijn oude schoenen hier in de container gegooid en meteen zijn nieuwe aangedaan. Zijn niet van leer ahahahahaha maar wel bugatti schoenen. we liggen al in een deuk om de naam...
    We hebben het zo naar ons zin en het weer is hier de komende week ook top en we zijn vrij tot 5 juli, dus dan lekker langer hier blijven.