Donderdag 24 juni - Wandelen vanaf de Kreistenalm

24 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Gisteravond heeft het heel even gewaaid en geregend, maar vanmorgen was de lucht weer stralend blauw en de temperatuur wederom ‘kurze hose’ 

Vandaag geen fietsen voor mij maar de berg op en daar wandelen. Paul daarentegen zou zijn racefiets pakken en kilometertjes maken…ik passssss

Na het ontbijt zijn we ons gaan aankleden voor de activiteit die we wilden ondernemen. Helaas kon ik niet met de gondel omhoog. Die bleek alleen maar op woensdag en zaterdag/zondag te werken. Nu werkte deze ook, maar was voor onderhoud. Helaas dacht ik dus. Maar Claudia gaf uitkomst. Ik zou tot aan de Kreistenalm rijden en daar vandaan een wandeling ondernemen. De Kreistenalm kennen we van de wintersport, dus kon ik me meteen een beeld maken van waar ik zou zijn en waar ik heen wilde. De weg naar de Kreistenalm begon goed…asfalt, maar zoals gezegd door Claudia, zou deze op een gegeven moment overgaan naar kiezelstenen…geitenpad noem ik dat altijd. En ja hoor, daar ging ik dan met gierende hartkleppen omhoog via een pad met voor auto en geen vangrails….nu geen gehang in de beugels, maar zelf het stuurwerk. In dit geval geldt….rechtvooruit kijken en vooral niet opzij  Na heel wat haakse bochten kwam ik uit bij de Kreistenalm en heb daar eerst een koffie genomen en een toiletgang whahahahahahahahahahaha

Daarna ging ik met mijn wandelstokken op pad…de Kreisten rundgang. Nou zou je denken dat een rundgang een rondgang is en je dan weer vanzelf bij de Kreistenalm zou uitkomen. Dat dacht ik dus ook! Na zo’n ruim 20 minuten naar beneden lopen en geen uitzicht voor een pad naar boven, ben ik toch maar omgedraaid en hetzelfde pad weer naar boven gelopen. Want daar stond de auto! Ademsnakkend en mezelf vervloekend, maar ook weer genietend van de natuur ben ik bij de Kreistenalm aangekomen. Wel even ruim een uurtje gewandeld, dat dan weer wel. Wat ziet de skipiste er zomers toch anders uit. Geen bergen sneeuw maar een bloemenweide! Zo mooi! Daar zal ik in januari aan terug denken als ik een bergafdeling doet en langs de Kreistenalm kom.

Nadat ik weer wat gedronken had, ben ik in de auto gestapt en weer terug gereden over het geitenpad. Rustâggggg dan komt het goed. De rem was mijn grootste vriend!

Eenmaal terug heb ik heerlijk zitten lezen, puzzelen enz. Totdat Paul weer terug kwam.

In die tussentijd begon het te waaien, betrekken en ik dacht…als hij het maar droog houdt, maar toen hij terugkwam was het al die tijd droog gebleven en scheen zelfs het zonnetje weer. Hij had toch maar ‘ even’  77 km op de teller staan en over bergwegen. Ik weet nu echt zeker….ik doe het hem niet na!

In het zonnetje hebben we bijgekletst en zijn op tijd gaan douchen en naar de Oberforsthof gereden om lekker te eten. Heerlijk op het terras uitkijkend over het dal terwijl de temperatuur noch heerlijk is. Wat boffen we toch met het weer!!!

Vandaag geen voetbal…wat een verademing. Nog even genieten van het buitenleven en dan lekker slapen om morgen te gaan shoppen. Want morgen zal het in de middag gaan regenen en onweren…ben benieuwd…..

1. Paul Jansen:
    In 1 woord geweldig 🥰
  2. Carla Jansen:
    Dankjewel!
  3. Jacqueline:
    Schitterende omgeving
  4. Carla Jansen:
    24 juni 2021
    Ja, in de winter skien we daar. Dus heel raar om nu de bloemenweide te zien. Wel heel gaaf!
  5. Janny:
    24 juni 2021
    Was weer een mooi verhaal, met mooie foto’s.
    Ik ga morgen ook maar in mijn uppie een wandeling maken van 18 holes💪
    We toch nodig eens afspreken om bij te kletsen😂
    Nog veel plezier
  6. Carla Jansen:
    24 juni 2021
    Ja dat zeg ik ook telkens, maar het lijkt er maar niet van te komen.
    Veel plezier morgen en we moeten nu echt eens wat afspreken na onze vakantie.
  7. Janny:
    👍 doen we