Zondag 20 juni - NL/Oostenrijk

21 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

We hadden afgesproken de wekker niet te zetten en wel zien hoe laat we wakker zouden worden. Meestal slapen we dan niet veel, maar nu lekker lang geslapen en om half 8 zaten we in de auto op weg naar Oostenrijk.

Omdat het zondag is en er weinig verkeer op de weg is, reed het lekker door…afgezien van een wegomleiding vanwege afsluiting A58ofzo….Maar joh….ik rij niet, zit er lekker naast en kijk heerlijk om me heen met Qmusic uit de speakers.

Bij Venlo de grens over de hop over naar de Qmusic app en verder met de foute 1500. Was een feest der herkenning, maar ook op een gegeven moment…alle 13 dood :)

Het is vaderdag vandaag en toen we bij Keulen reden kwamen er toch mooie herinneringen omhoog van de Rijnreis die we begin 2018 hadden gemaakt. We zagen de kerk van Keulen en weet nog dat Jacq en ik met pa naar de kerk zijn gelopen. Pa op een bankje hebben gepoot; zo van…ga lekker zetten en blijf zitten. Dat deed hij dan ook en toen we hem kwamen ophalen complimenteerden wij hem dat hij was blijven zitten. Dat moest ik toch ook? De lieverd. Ook is toen Duckie door Jacq daar gedoopt hihihihi. Toen we langs Asbach reden, moest ik weer denken aan het speelinstrumentenmuseum en waar pa met zijn handjes op zijn rug langs alle ‘ orgels’  liep en moest kijken met zijn oogjes en niet met zijn handjes…daar hadden we namelijk al eens ervaring mee gehad. Kortom…..vaderdag met een lach en een traan.

Richting Frankfurt kwamen we langs de stad Limburg. Paul wilde daar tanken en wist nu niet of het Nord of Süd is. Tsja….als hij het niet weet…moet ik het dan weten? Wat ik me toen wel herinnerde is dat we tijdens de laatste rit NL-Oostenrijk vv ook al zoekende waren en het niet gevonden hadden. Dus nu meteen bij Nord eraf ….daar was het niet. Ik was de weg al kwijt met aldie keren omkeren dat ik het niet meer wist. Dus bij Süd eraf (ICE) en ja hoor….daar was het tankstation dat hij bedoelde. Meteen daar bij de Mac gegeten want stoppen in Duitsland zou een drama zijn. Bij binnenkomst meteen een formulier invullen, bestellen en buiten gegeten. Alleen tijdens het eten mondkapje af. Gelukkig geen FFP2 want die wij nu hebben zijn volgens mij voor het zagen whahahahahahaha Mondkapje waar ga je met Carla naartoe???

De hele reis is onder begeleiding van Qmusic gegaan en die heb ik geregeld een bericht gestuurd via de app. Nee, werd die ook nog voorgelezen. We lagen in een deuk!!!

Al met al waren we om half 7 bij Claudia en werden we hartelijk welkom geheten. Na wat geklets hebben we de auto uitgepakt en in het appartement gebracht. Halfhalf uitgepakt en meteen naar Oberforsthof gereden om daar heerlijk te eten. Daarna ging het lampje uit en lagen we lekker vroeg op bed.

1. Janny:
    21 juni 2021
    Gezellig weer zo’n reisverhaal, ik heb het gemist 😂. Ik ga volgende week dinsdag met vrienden naar Friesland oa golfen. Maar daar moet je geen reisverhalen van verwachten.😜🤫🙋‍♀️Geniet ervan veel plezier.
  2. Carla Jansen:
    21 juni 2021
    Hiihihihihi maar golfen in Friesland kan ook verhalen opleveren....Veel plezier daar en we gaan zeker weten genieten.
  3. Jacqueline:
    21 juni 2021
    Heerlijk die herinneringen naar aanleiding van een kerk in Keulen. Vorige week kreeg ik daar de foto's van in mijn FB herinneren. Jij met ducky in je kontzak. Geweldig. En oop met zijn handen op zijn rug en in de gaten houden dat hij ze ook daar hield.
    Grappig de Qmusic je app voorlas jammer dat we dat weer niet hebben gehoord.
  4. Carla Jansen:
    Mooie herinneringen🥰