Maandag 21 juni - bijkomen en een beetje ondernemen

21 juni 2021 - Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk

Tsja als je gewend ben om vroeg op te staan, dan kan je niet ineens uitslapen.

De broodjes hingen aan de deur, dus lekker ontbeten met broodje hagelslag (enige dat ik meegenomen had) en een croissant. Na het douchen, zijn we naar de supermarkt gegaan, want er moest ingeslagen worden. Vanavond niet uit eten onder andere omdat NL om 6 uur moet spelen.

Vandaag is een lome warme dag en we zijn nog niet echt energiek, dus naar Jägersee gereden. Paul was daar vorig jaar met de fiets geweest en zou daar mooi zijn. Dat was het ook. Kkkkkkkkkkkoud water uit de bergen. Bij het restaurantje bij het meer was het druk, dus eerst de wandelschoenen aangedaan en rondje meer gaan wandelen. Zou ongeveer 45 minuten duren. Dat bleek later ook zo te zijn en wij hebben nog wel regelmatig pauze gehouden om foto’s te maken. Goed te doen dus.

Eenmaal weer aangekomen bij het restaurant was het een druk rustiger dus nu wel gaan zitten. Moet je nu wel of niet met een mondkap? Een gewone of een FFP2? Wij wisten het niet, dus deden maar een gewone mondkap. Toen we eenmaal zaten en de bediening bij ons kwam opnemen, moesten we wel ons vaccinatiebewijs of testresultaat laten zien. Gelukkig hadden wij onze vaccinatiebewijzen digitaal en konden ze dus laten zien. We hebben genoten van een lekker koud biertje en een schaaltje Kaizerschmarn…jammmmmm.

Tijdens het betalen eens gevraagd hoe dat nou zat met wel/niet mondkapje. Toen zei ze dat sinds kort het mondkampje buiten niet meer verplicht is, maar wel voor de bediening. OK weten we dat ook weer.

Eenmaal weer terug was het zoeken op de TV naar de voetbalwedstrijd, althans die van NL. Want die van Oostenrijk werd natuurlijk zowiezo uitgezonden. Toen maar de laptop opgestart, buiten gezet en in het zonnetje de wedstrijd gekeken. Paul in z’n juichcape en ik met 2 bloemenslingers om. PFFFF warm die dingen!! Het is hier 29 graden en het zonnetje brand fel. Maar het mag de pret niet drukken, NL gewonnen met 3-0 van Macedonië...HOERA!!

Nu nog even genieten van de afkoeling (Paul niet want die kijkt binnen naar de volgende wedstrijd) Ik haak even af, ben niet zo van de voetbal. Zometeen lekker oogjes toe en morgen zien we wel weer wat we gaan doen.

1. Monique:
    21 juni 2021
    Heey Paul en Carla, wat een goed idee om de " frisse wind " op te zoeken in Oostenrijk! En Carla,jij wist natuurlijk al dat een wandeling van 45 min voor jou "appeltje-eitje" zou zijn na onze "Hartstocht" ;-) .Gezellig dat we door middel van je reisverhaal ook alvast een beetje vakantie voorpret kunnen meebeleven!
  2. Carla Jansen:
    22 juni 2021
    Was inderdaad een eitje, maar na zo'n lange autorit was het wel even stroef beginnen. We boffen ook wel met het mooie weer!! Heerlijk en niets moet, alles mag.