Vrijdag 29 september en zaterdag 30 september

1 oktober 2023 - Meloneras, San Bartolomé de Tirajana, Gran Canaria, Spanje

We hebben een soort van vakantieritme gehad de afgelopen dagen. Uitslapen, ontbijten, sporten in de gym, luieren op een ligbedje en hier en daar wat eten en sappies doen. Kortom met recht een relax vakantie. En dat alles onder een stralende zon en een zout water zwembad met een aangename temperatuur qua water. S’ avonds was er een show met dansers en danseressen. Het zat waanzinnig goed in elkaar (wij hadden stiekem de voorgaande middagen de repetities gezien, maar dan zonder kostuums). De kostuums zaten ook goed in elkaar d.w.z. de korte rokken werden lange jurken, lange jurken werden jumpsuits enz. Kortom volop glitter & glammer.

De zaterdag was warm en heet met weinig wind en ondanks het constante smeren met een hoge factor, ben ik toch verbrand en dan vooral mijn gezicht. Dat voelde ik al na 10 minuten in het zwembad. Balen! Maar dat hoort nu eenmaal bij mijn huid, dus morgen een dagje schaduw en blijven smeren. Ik loop nu met een verbrand voorhoofd en wangen en smeer me gek aan aftersun om wat verkoeling te vinden.

Ik probeerde s’ middags nog een powernappie te doen op het ligbedje, maar dat werd hem niet met al het gekakel en het actieve animatieteam, dus zijn we naar onze kamer gegaan en heb ik heerlijk 1,5 uur liggen slapen.

Daarna douchen, aankleden en naar het restaurant. Daarna nog een bakkie gedaan in de koffie bar en genoten van muziek, Kahoot en deel van de show (Broadway). Daarna naar de receptie gegaan en een taxi besteld. Die zou er met een paar minuten zijn, maar hij kwam niet, dus wij naar de portier, stapten er net mensen in een taxi. Vast en zeker de taxi die wij besteld hadden, dus nu maar wachten bij de taxistandplaats voor het hotel en na een kleine 10 minuten waren we op weg naar de Heineken bar voor een avondje met ‘die lange’  en wat anderen uit de regio die ook op Gran Canaria op vakantie zijn.

Dat was wel even een soort van cultuurshock :) Volop Nederlands praten, Heineken bier drinken en wat ons ook opviel…er werd volop door iedereen overal gerookt. Alsof je teruggeworpen wordt in de tijd waarin dit normaal was hihihihihi

We hebben heerlijk gekletst met een aantal regio genoten die we nog kenden uit het verleden: wandelmaatje van mijn zus, zwarte pieten maatje van Paul, vriend van vrienden van vroeger, die Lange met zijn nieuwe vriendin en nog wat bekenden uit het oude café in Den Hoorn (de Put a.c.a Café Delfland). Rond 2 uur gingen we weer terug naar ons hotel. Een taxi vinden is niet moeilijk. Er rijden er zat en zodra er eentje aankomt met een groen licht, hand opsteken en de taxi stopt. Op de taxi meter kan je zien wat de kosten zijn van de rit.

Eenmaal aangekomen bij het hotel hadden we een dingetje bij de beveiliging. Paul had zijn bandje om, maar die van mij lag in de hotelkamer en eigenlijk mocht ik er niet in. Het laten zien van de kamerpas was niet voldoende. Ik moet het bandje laten zien….OEPS!!! Als een stout kind werd ik verwezen naar de receptie om daar een nieuw bandje om te laten doen. Van de dame daar kreeg ik ook nog een hele preek, dat ik het bandje om moet laten!! Claro!!!

Ze hebben natuurlijk gelijk, maar voelde me wel een stout kind die ongehoorzaam was :)

OHW nog vergeten te vermelden dat de Iwatch van Paul overleden is…hij overleefde het zwembad niet. Hij was zwaar beschadigd bij zijn valpartijen en nu bleek dat er een barst in het scherm zat. Hij peuterde zo een gat in zijn glas. Nu moet ik voorzichtig zijn met mijn Iwatch whahahahaha Dat wordt na de vakantie zijn Iwatch en krijg ik een nieuwe…vind ik ook niet erg hoor…verre van! Maarreh….de valpartij het nog een gevalletje naschade opgeleverd dus.

1. Jacqueline:
    1 oktober 2023
    Whahaha altijd tegendraads 🤣🤣
    Gezellig hoor biertje happen met vriendjes van vriendjes. En nu bij komen op een strandbedje bij het zwembad.
  2. Carla Jansen:
    2 oktober 2023
    Was zeker even gezellig, alleen nogal veel last van de afgelopen dagen..overprikkeld....
  3. Monique:
    1 oktober 2023
    Nou nou Carla, jij doet er ook alles aan om op te vallen bij de beveiliging!!!! Bij mij zitten die bandjes altijd op standje "er stroomt geen bloed meer doorheen" , hahaha!
  4. Carla Jansen:
    2 oktober 2023
    Ik kan niet slapen met die bandjes om. Zitten altijd te strak, zitten in de weg, snijden in mijn velletje enz. dus vraag altijd of hij zo los kan, dat ik hem af kan doen.....