Dag 6 – Stranddag

11 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vannacht super slecht geslapen omdat alle klepjes weer stonden te klapperen, dus vandaag even een dagje prikkelloos, dus een stranddag. Zwaar ingesmeerd en gewapend met leesvoer zijn we naar het strand gegaan. Eerst een ligbedje in de schaduw van een palmenparasol zoeken en toen ons geïnstalleerd. Bij de receptie hadden we een toegangskaart voor het strand gehaald, dus we hoefden alleen maar de bedjes te betalen. Dat valt hier reuze mee, kosten voor een strandbedje NAF 8,00 (8 gulden) = ongeveer 5 euro. Daar zat ook meteen bediening bij, we hoefden onze hand maar op te steken of de strandjongen kwam eraan en konden we onze bestelling doorgeven. Lekker luxe en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt 

Ik heb wat liggen doezelen, linkerzij, rechterzij, rugligging, buikligging….op een gegeven moment toch maar even afkoelen in het water. Dat was aanzienlijk kouder dan in het poedelbadje bij de bungalow…brrrrr. Maar toch niet zo koud, dat je niet makkelijk door kon komen. Dus terwijl Jacq nog naar adem stond te happen, lag ik al te zwemmen in het water. Al met al heb ik het zeker wel 8 minuten volgehouden, bedacht me dat er vissen in het water waren en was er alweer klaar mee. Sorry voor alle duikers en snorkelaars, maar ik vind het niks….

Op een gegeven moment wilde ik ook nog wat foto’s maken, stond weer op van het ligbedje en zag een oudere man een paar bedjes verder, ploep onderuitgaan met z’n bedje. Hij zat te veel aan het uiteinde en toen stond de voorkant omhoog. Volgens Jacq lachte ik hardop, maar liep wel meteen naar de man om hem overeind te helpen. Gracias zei zijn vrouw en ik ‘de nada’ en weer terug naar Jacq. Zit ze op me te foeteren dat ik die man keihard zat uit te lachen. Nou….had ons ook kunnen overkomen en dan had ik ook hard gelachen. Was ook zo komisch…als een schildpad op zijn rug, zat hij hulpeloos scheef op het bedje en kon niet meer omhoogkomen…..

Als 2 rode kreeftjes zijn we van het strand gegaan….in de schaduw met factor 30/50 en dan toch nog ‘verbranden’. Dat kunnen wij!!! Meteen gaan douchen en verkoelende lotion erop smeren, want vanavond hebben we afgesproken met een oud-collega van Jacq in een restaurant in Otrobanda.

Om 19.00 uur waren we bij Bario Urban Streetfood in Otrobanda en even later was de oud-collega van Jacq er ook. Niks handje…hup een grote knuffel..geweldig!! Voordat we een keuze hadden gemaakt in de menukaart, was er al een paar keer gevraagd of we het al wisten. Lekker keuvelend over van alles en nog wat, hebben we uiteindelijk een keuze gemaakt. Zo leuk deze locatie! Echt een aanrader! Het concept is - 3 verschillende keukens waar de gerechten worden klaargemaakt op streetfood wijze d.w.z. vlees, vis, vegetarisch. Dan nog 2 bars, gewoon en cocktail. Alles bereid in verschillende zeecontainers met er tussenin een allegaartje aan tafeltjes en stoeltjes met super vriendelijk personeel. Een menukaart is er niet. Je moet eerst de code scannen voor free wifi en daarna de code voor de menukaart. We hebben heerlijk gegeten, nog een overheerlijk toetje en daarna was het alweer 21.45 uur en was het tijd om weer naar onze bungalow te gaan. De restaurants sluiten hier om 22.00 uur. We hebben ook weer leuke ideeën opgedaan voor de komende dagen, zoals een rondleiding langs de verschillende muurschilderingen in de wijk Otrobanda en als we zaterdag op tijd zijn, willen we ook een Chichi schilderen – superleuk!!!

Op de terugweg hebben we even verkeerd gereden, maar na een U-turn weer op de goede weg gekomen richting onze bungalow. Nu zitten we met een druivensappie op het terras bij te komen van een supergezellige avond. Het zal nog lang duren voordat we gaan slapen, want het is happy hour, topdrukte op Mambo Beach en er draait een DJ….herrie zat dus. Morgen gaan we weer op pad – heb vandaag heerlijk bij kunnen tanken!

1. Paul Jansen:
    11 mei 2023
    Weer een mooi verhaal, hopen dat je nu lekker slaapt en er weer tegen kan voor de laatste 3 dagen. Heel veel plezier 👌👍😘