Dag 8 – Landhuis Knip en Kleine Knip

12 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Eigenlijk hadden we alles wat we wilden zien, gezien. Alleen wilden we nog een landhuis gaan bekijken en omdat we ook naar de grote/kleine knip wilden, hadden we Landhuis Knip uitgekozen. Dus wij op weg naar Landhuis Knip aan de andere kant van het eiland. Van de week kwamen we bij een rotonde met een metalen sculptuur van buizen. Denk een eerbetoon aan de buizen die er lopen van de raffinaderij? Enfin vandaag kwamen we bij diezelfde rotonde en ik zag dat sculptuur van buizen niet, wel een metalen sculptuur van een hagedis :) Zo leuk om te zien hoe wij ernaar kijken. Jacq zag de metalen buizen en die zag ik niet, ik zag de hagedis en die zag Jacq weer niet. Grappig dit!!!

Na een saaie lange rit (afgezien van 3 hobbels met een percentage van 17%) kwamen we aan bij Landhuis Knip. Op slot!!! Gesloten!! Hebben wij weer. Dus geen Landhuis bezoek, maar linea recta naar het strand. We kozen voor Playa Kenepa Chiki, lekker rustig met ligbedjes en niet onbelangrijk…een parasol erbij! Zo lagen we even later geïnstalleerd en ingesmeerd op een ligbedje onder de parasol te genieten van zon, zee en niks. HEERLIJK!! Ohw en voor we ons konden installeren, moesten we eerst nog even betalen. Wel 25 gulden voor de bedjes en de parasol. Dat is niet veel geld (ongeveer 15 euro). Helaas was het restaurant dat erbij hoorde dicht, dus hebben we ons te goed gedaan aan de koeken en crackers die we bij ons hadden. Rond 3 uur vonden we het welletjes en zijn we gaan kijken bij het andere strand. Kijken of daar wel een etenstent was. Ook niet, wel een oud vrouwtje met 2 wafelijzers en een kar voor smoothies. Dus wij gingen van de smoothie – bleek een soort van slushpuppie te zijn, maar ach het is nat/koud en erg lekker. Dit strand heet grande kenepa, dus ik zei tegen Jacq…dit is vast Grote Knip en zaten wij op Kleine Knip. Maar aangezien dat niet zo op de borden stond, moesten we dat thuis uitzoeken.

Eenmaal weer thuis, na wederom een saaie rit….Ohwja, moet nog wel even een grapje kwijt. We rijden de hele week toch wel bepaalde wegen een aantal keer. De 1e keer dat we ergens reden, zei Jacq…bij het grasveld naar mijn kant (rechts dus) Dat grasveld bleek een begraafplaats te zijn whahahahahaha. Nou zei ze….op mijn kaart staat een groen veld, dus dat is een grasveld. Mij kon je opvegen. Vanaf toen was elke begraafplaats een grasveld 

Nu zitten we voor de bungalow (want op ons terras staat nu de zon en is het bloedheet) even bij te komen met een sappie en chips/popcorn. Straks douchen, omkleden en voor de laatste keer naar Mambo Beach om wat te gaan eten. Zal waarschijnlijk pizza worden….

Dan alvast de koffers inpakken, zodat we morgen vroeg weg kunnen. Want voor 9 uur moeten we in Willemstad zijn en gaan we een Chichi beschilderen.

1. Paul Jansen:
    13 mei 2023
    Weer een mooi verhaal, met grasveld op de begraafplaats 🤔, morge al vroeg uitchecken dan of ? Veel plezier nog morgen en alvast een goede terugreis. Tot zondag 🥰🥰🥰
  2. Noor:
    13 mei 2023
    Grasveld....begraafplaats ? Ohhhh ik hoor t jacque zeggen whahahaha
  3. Carla Jansen:
    19 mei 2023
    Ja, groen vlak is een grasveld ahahahahaha