Dag 7 – Hato caves en Otrobanda

12 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag waren we al vroeg op pad richting Hato caves, vlak bij de luchthaven. Grotten die ooit gevormd zijn door koraal en kalksteen. JAJA het is me wederom gelukt om iemand mee te krijgen naar een grot. De kids zeiden altijd…we moeten naar oude zooi en grotten van onze moeder….sorry!

We moesten even wachten totdat er een gids beschikbaar was. Het was druk (althans dat vonden wij) busladingen die voor gingen. We hebben een bak koffie gekocht en dit heerlijk in de schaduw opgedronken. Toen het eenmaal onze tijd was om de grot in te gaan werden we gewaarschuwd voor de warmte in de grotten en dat was geen misschien. Overal in de grotten stonden windblowers….zoals de gids al zei…het is een sauna. Ik was nog nooit in zo’n grot geweest. Natuurlijk hebben ze overal ‘tieten & mieten’, maar deze had ook nog vleermuizen (niet groter dan 10 cm) en kregen we uitleg over de verschillende kleuren en waar het water vandaan kwam. Na deze sauna hebben we nog de Indian trail gelopen – resten van Indianen die ooit de oorspronkelijke bewoners van Curaçao waren. De indianen kwamen vanuit Venezuela. Weer wat geleerd. Omdat het nog vrij vroeg was om al naar de bungalow te gaan, zouden we naar Otrobanda gaan om daar langs de verschillende muurschilderingen te rijden.

We wilden de route van de oud-collega van Jacq volgen, maar maps.me op haar telefoon stuurde ons telkens op een rare route, dus toen maar even op eigen gelegenheid Otrobanda ingereden en we hebben volop muurschilderingen gezien en gefotografeerd. Fantastisch!! Die explosie van kleuren qua schilderingen, maar ook qua huizen. Noem een kleur en het is te vinden in Otrobanda! Toen knorrie zich aanmeldde zijn we gaan lunchen bij de Gouverneur. Ze hadden een plekje op het balkon en zo keken we al etend op de kade van Willemstad en de pontjesbrug. De lunch hebben we afgesloten met een mocktail Coconut Punch. Yammie! Toen we cash wilden afrekenen, ging de serveerster weg en kwam erna van loop van tijd een andere serveerster. Die vroeg hoe we wilden afrekenen, nou dat hadden we al aangeven: cash – het lag al uitgeteld met fooi klaar. We hoefden alleen nog een briefje van 20 gulden terug. NEE wat zegt ze….dan krijgt u dat in losse guldens, want we hebben geen briefpapier als wisselgeld. ECHT…SERIEUS??? Ik nog vragen losse guldens? We willen een briefje. Nee dat hebben we niet. HUH? Jacq toen resoluut…ik wil pinnen en stopte al het geld in haar portemonnee. Fooi konden ze ook naar fluiten…althans Jacq liet toch nog 2 gulden achter (zeker wel 1 euro :) ) Wat een ballentent! Restaurant Gouverneur?? Geen aanrader als je cash wilt betalen!!!

Tijdens de lunch hadden we gekeken naar de opties die we hadden doorgekregen voor de muurschildering route. Voor de lunch heb ik een route wel 3 keer gereden en zelfs ergens linksaf gegaan wat waarschijnlijk niet mocht…..stond alleen een bord dat je geen U-turn mocht maken, stond nergens dat je niet linksaf mocht gaan…….OEPS! Bleek dat maps.me bij Jacq dr Samsung een andere route gaf dan mijn Apple. Vreemd! Dus nu mijn route gevolgd en toen kwamen we wel bij de trap enz. uit. Waren wel kleine straatjes, dus diep donker Otrobanda!

Op een gegeven moment hadden we voor ons gevoel alle straatjes wel gehad en zijn we richting Mambo beach gaan rijden. Daar aangekomen, ben ik voor een uurtje mijn bed ingegaan. Ik ben toch nog niet helemaal toppiejoppie. Daarna bleek Jacq al te liggen dobberen in het zwembad en hebben we nog even samen liggen dobberen en luieren. Nu zijn we net terug van Mambo beach waar we Argentijns gegeten hebben. De blog en de socials bijwerken en dan straks lekker naar ons bedje. Morgen de laatste volle dag. Eens zien wat we morgen gaan ondernemen.

1. Paul Jansen:
    Geen fotos 🤷‍♂️
  2. Carla Jansen:
    12 mei 2023
    Jij bent snel! Ben nog bezig :)
  3. Paul Jansen:
    12 mei 2023
    Oooohhhh, ja ik heb alles in de gaten 🤡
  4. Janny:
    12 mei 2023
    Heerlijk weer die verhalen. Mede dat het heel bekende plekjes zijn. Geniet van jullie laatste dagje. En een goeie reis terug.
  5. Carla Jansen:
    12 mei 2023
    Dankjewel Janny! Nog 1 half dagje en dan moeten we ons melden op de luchthaven en is de vakantie alweer ten einde. Hadden we nog wel zo naar uitgekeken en de dagen zijn voorbij gevlogen.
  6. Noor:
    12 mei 2023
    Wow, wat hebben jullie t fijn samen, mooi om te lezen
  7. Carla Jansen:
    12 mei 2023
    Ja bizar hoe we elkaar aanvoelen als we een 'nu even niet' momentje hebben. EN dezelfde reactie geven....
  8. Ronald Wollendorf:
    12 mei 2023
    Het is weer een geweldige blog om te volgen, ik heb het idee dat ik er nu ook ben geweest😀☀️👏 maar ik lees nu dat ik mijn zwarte geld niet kwijt kan😂🤣 geweldig ladies.
  9. Carla Jansen:
    12 mei 2023
    Alles kan Ronald, maar Euro's kan je hier alleen kwijt bij de banken om ze om te wisselen voor guldens of dollars. En aangezien ik allergisch bent voor dollars, werd het guldens :)