Dinsdag 26 september en woensdag 27 september

27 september 2023 - Meloneras, San Bartolomé de Tirajana, Gran Canaria, Spanje

Eindelijk even tijd gemaakt om de afgelopen dagen op te schrijven. Ik zit nu lekker in bed met de airco op standje vriezen….mijn lichaam moet nog even wennen aan de warmte hier op Gran Canaria. Zelfs s ’avonds is het nog 26 graden, super lekker natuurlijk want daarvoor gingen we hierheen.

Gisteren stonden we al vroeg naast ons bed om de laatste spullen in de koffers te stoppen. Bij het dichtdoen van de koffers bleek de rits van mijn koffer weer open te gaan. KAK!!! Gelukkig werkte het andere runnertje wel en kreeg de koffer een band om goed dicht te blijven. Nu maar hopen dat de koffer ook nog gesloten uit het vliegtuig komt. Heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn hele hebben en houwen open en bloot op de band lag, omdat de koffer kapot was…..keep my fingers crossed.

Er was weinig fileleed onderweg dus we waren al snel bij het autohotel aangekomen, waar de auto mag verblijven en wij met een busje naar het vliegveld werden gereden. Ruimschoots op tijd waren we op Schiphol. Meteen de koffers inchecken en toen naar de douane. Daar was het wel drukker, maar niet zo druk als vorig jaar toen we een uur in de rij hebben gestaan voordat we door de douane waren. Natuurlijk hadden we tijd over en hebben we geshopt en een bakkie gedaan. We vertrokken op tijd vanuit Amsterdam en waren ruim 4 uur later op de luchthaven van Las Palmas waar we begroet werden met een warm windje, zonnetje en heerlijke temperatuur.

Tijdens het wachten op de koffers, was er nog een TUI vlucht uit Rotterdam aangekomen. Daar zat die lange (zoals Paul hem noemt) in. Hij verblijft in Playa Del Ingles en wij in Meloneras. Tijdens de vakantie maar eens ergens een sappie doen 

Gelukkig kwam mijn koffer heelhuids aan en zijn we de luchthaven uitgelopen naar de taxi die we geregeld hadden. Deze keer GELUKKIG niet met de bus die alle hotels afgaat, maar een eigen taxi. Heerlijk!!! We hadden een minibusje voor onszelf en waren na een half uurtje rijden bij ons hotel. Wel even schrikken…groot, modern, wel mooi en gastvrij. Snel waren we ingecheckt en toen naar onze kamer. Prachtig maar wel eentje zonder mooi uitzicht. Enfin, we slapen er alleen maar, maar soms vind ik het prettig om ook op het balkon te zitten en te genieten van het uitzicht. Nu dus even niet. Dat krijg je als je 1 maand van te voren een hotel boekt.

We zijn na installatie, het hotel gaan verkennen. Veel restaurants, zwembaden, enorm veel ligbedden en barren. Alles ziet er keurig netjes verzorgd uit. We hebben wat mocktails (cocktail zonder alcohol) en biertjes op, gedineerd en al vrij snel lagen we in ons mandje. Het was klaar!

Vanmorgen zijn we gaan ontbijten en de handdoeken opgehaald. Meteen 2 ligbedjes uitgezocht. Lekker onder een overkapping, want het zonnetje brand lekker. Mijn huidje moet even wennen aan de zon en Paul vind het allang best, want die wilde nog even TV kijken….voetbal natuurlijk….

Het was een dagje van badderen in het zwembad, boekje lezen, beetje puzzelen en Paul zat op zijn telefoon en laptop i.v.m. de wedstrijd Ajax – Feijenoord die moest worden uitgespeelt en in tussentijd moest natuurlijk het thuisfront weten dat hij de wedstrijd keek. Daarna is hij gaan lezen in de Donald Duck whahahahaha die had hij gekregen van ons nichtje Veronique MET een geluksmuntje. Familiegrapje…..

In dit hotel hebben ze een fanatiek en enthousiast animatieteam voor jong en oud. Vanmorgen begonnen ze met harde muziek en een dansje om aandacht te vragen en daarna ging het verhaal van start welke activiteiten er zijn en wie ze geeft. Toen weer even rust, totdat er aquarobics werd gegeven. Een hele grote groep deed mee. Na een klein uurtje stopte de muziek en toen lag een NL dochter met moeder in het water en kreeg ik een heel verhaal te horen over vaders die chagrijnig was enz. Zeer intieme details werden besproken die ik liever niet geweten had. Ze weten blijkbaar niet dat water geluid draagt….Enfin toen deze storing weg was, kwam het animatieteam weer met een dansje en werden de volgende activiteiten aangekondigd. Kortom….zat zwaar in de prikkelzones. Kom hier voor mijn rust!!!

Na het diner hebben we nog over de boulevard gelopen en hebben we wat winkeltjes bekeken. Tijdens deze wandeling heb ik de camera weer uitgeprobeerd. Ben er enorm blij mee, maar weet ook dat ik nog veel meer kan leren. Dat gaat ook gebeuren deze winter d.m.v. een fotografie cursus.

Bij terugkomst zat er een bandje te spelen en hebben we nog een sappie gedaan. Nu lekker gaan maffen en morgen is het feest…dan is Paul jarig!!!!

1. Jacqueline:
    28 september 2023
    Hèhè eindelijk is daar jullie vakantie verhaal. Hoop dat je nog wat rust krijgt bij jullie hotel en verder genieten van het mooie weer.
    Grappig dat je die kange tegen kwam op het vliegveld. Er zij nog meer bekende op het eiland op vakantie .
  2. Carla Jansen:
    28 september 2023
    Ja sorry....ff geen tijd om te schrijven. Vandaag hebben we een rustiger plekje gevonden en had ik mij AirPods weer, dus kon ik muziek luisteren :) We wisten dat hij ook naar GC zou gaan vanwege zijn reactie bij Jeroen Koot. Zaterdag gaan we er een aantal ontmoeten. Zal een dolle boel worden hihihihihi Je leest het wel weer.
  3. Janny:
    28 september 2023
    Van harte gefeliciteerd er die kanjer van je. Hier nu 10.00 en al 29 graden op het strand.
    Geniet van jullie vakantie dat doen wij ook.
  4. Carla Jansen:
    28 september 2023
    Dankjewel Janny! Hier ook zulk lekker weer en wordt alleen nog maar warmer....Wel heerlijk dat je s' avonds nog in korte mouwen buiten kan zitten. Verder hebben we hier veel bedjes met parasollen, dus komt goed... Jullie ook een super fijne vakantie..dikke knuffff