Donderdag 21 september

22 september 2023 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en kon niet meer slapen. Paul was beroerd, dus pilletjes erin en emmertje erbij. Ook meteen de pittenzak opgewarmd in de magnetron zodat hij deze tegen zijn heup aan kon houden. Denk dat hij vooral ziek is omdat hij baalt dat hij zoveel pijn heeft en niet met de mannen mee kan vandaag. Hij mist de kameraderie tijdens de fietsrit.

Om 8 uur dan maar even in mijn uppie croissant met stokbrood en glas jus d’orange gegeten als ontbijt. Nog even geiten met de mannen die allemaal naar Paul vragen. Paul heeft nog tot ongeveer 10 uur lekker liggen slapen en kwam verkwikt zijn bed uit. Nog niet helemaal fit, maar er beter aan toe dan vanmorgen vroeg. Even relaxed ontbijten, douchen en dan voel je jezelf alweer een stuk beter. Ook de pittenzak had goed geholpen.

Zelf had ik al eerder gedoucht. Het is allemaal zooo klein….een mini straaltje water is voldoende om jezelf vacuüm te trekken in de douchecabine, beetje ronddraaien en je bent gedoucht. Grapje natuurlijk, maar allemaggies wat is alles minimaal!!! Ik begrijp niet dat gezinnen duizenden euro’s over hebben om in zo’n klein hok vakantie te houden…bizar!

Omdat de mannen nog niet wisten waarheen ze zouden fietsen, had Dico zijn locatie gedeeld, zodat wij erachteraan konden rijden. Het werd een mooie rit! Prachtige omgeving! Telkens als we dachten dat we vlak bij de mannen waren, moest Paul weer stoppen omdat ik een foto wilde maken 

Vandaag de allereerste dag dat ik de nieuwe camera uitprobeer, dus ben benieuwd naar de foto’s. Eerst had ik een spiegelreflex camera, maar nu een systeemcamera. Supersnelle sluitertijd bleek onderweg, maar kan beter. Maar goed dat ik een fotocursus ga volgen om nog meer te leren over de camera.

Uiteindelijk vonden we de mannen en stonden ze een band te plakken. Daarna hebben we ze gevolgd en hebben we in een klein dorpje geluncht. Daarna moesten zij nog een kleine 16 km naar de camping. Wel km die over bergweggetjes gingen met hier en daar nog wat klimmetjes. Wij gingen over een ander pad naar de camping en hebben onderweg nog een foto gemaakt van 3 mannen die druiven stonden te plukken. Uiteindelijk kwamen we nagenoeg samen aan op de camping.

De mannen hebben nog even happy hour gehouden met minidisco whahahaha. Keiharde housemuziek, afwisselt met schuine tekst muziek, Hollandse hits enz. De hele camping kon meegenieten 

Uiteindelijk moest er gedoucht worden en gingen we naar het dorp om te eten bij hetzelfde restaurant als gisteravond. Het werd weer een dolle boel, druk die mannen…..pfffff. Heerlijk gegeten en hophop naar de camping voor de Bauke Mollema film. Ik kom er net van terug want ik vond het niet boeiend….

Straks zal het nog wel even een samenzang zijn ergens en dan slapen en morgen weer gezond op.

Ohwja, we hebben er een slaapmaatje bij. Vandaag kwamen de laatste deelnemers aan, waaronder Jack. Jack is ons slaapmaatje…..

Ergens in de verte onweert het nu. Af en toe valt er een paar spatjes, maar verder is het prima weer om buiten te zitten. De vraag is alleen wat voor weer het zaterdag zal zijn. De vooruitzichten zijn in zoverre goed, dat het droog is en de zon schijnt, maar dat er veel wind staat. En vooral op de top schijnt het heftig te zijn. Zoals het er nu uitziet, zal er onder de top gestopt worden i.v.m. onveilige situatie vanwege de harde wind. We gaan het zien…het weer is onvoorspelbaar….