Vrijdag 22 september

22 september 2023 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Gisteravond bleef het onweren en keihard regenen. Het leek wel hagel! Gedurende de nacht heeft het ook nog flink geregend. Vanmorgen lekker lang geslapen….dat wil zeggen tot half 8. HEERLIJK!! Na het ontbijt kwam weer de vraag…gaan we wel/niet nog een stukje fietsen…daar kunnen die mannen uuuuuren over kletsen in het kringgesprek....... En dan zeggen ze dat vrouwen besluiteloos zijn…..PFFFFF!! 

Uiteindelijk ging rond 11 uur een groepje fietsen en bleven Paul, Jack en Martin achter. John en ik gingen wandelen naar het oude stadje Vaison. Heerlijk gebanjerd over oeroude straatjes en gewerkt aan mijn conditie in de steile straatjes met casseien. Daarna via de Super U weer terug naar de camping. Dat was wat minder, want toen liepen we langs de doorgaande weg waar 80 en harder gereden werd. Op de heenweg waren we via de achteraf route gelopen, die een stuk veiliger was. We waren amper bij de camping of Paul belde. Hij en Jack wilden naar Malaucène fietsen om te kijken hoe het zou gaan. Paul vanwege zijn blessures en Jack omdat hij zich hier voorgesteld heeft aan zijn racefiets. Zoals hij dat zei….het bordje van 2 jaar geleden zat er nog op :) Het kostte Paul heel veel moeite om op zijn fiets te komen (hij kreeg zijn been niet over het zadel getild), eenmaal op de fiets heb ik hem een kontje gegeven en zijn ze op pad gegaan. Onderweg kwamen we ze tegen, nog even langzaam gereden en gevraagd hoe het ging. Met een big smile kregen we GOED te horen. Met toch wel een beetje een wiebelig gevoel naar Malaucène gereden en daar een terrasje gezocht. We zaten net aan de koffie, toen de mannen aankwamen. Ik wilde Paul helpen met afstappen, maar dat deed hij zelf. En met een grote glimlach….HET GING GOED! Nu net weer terug bij de camping met een gelukkige Paul die meteen de pittenzak weer hanteerde op zijn blessure. Raar verhaal, maar de pittenzak gaat in de wielerbroek naar de plek op zijn heup….hij heeft heel wat lachers op zijn hand:)

Nu zitten ze lekker te kletsen over van alles en nog wat onder het genot van een frisje/biertje en chips. Straks douchen omkleden en naar de pasta avond. Alhoewel niet iedereen van gecharmeerd is….in de rij voor je eten! Enfin eens zien wat ze gaan doen. Ik sluit me wel aan.

1. Janny:
    22 september 2023
    Zie je nou wel dat vertrouwen van mij in Paul heeft vast geholpen. Zet hem op
    je kan het Paul. Ik kijk uit naar het verslag🥰
  2. Carla Jansen:
    23 september 2023
    Hij heeft het gedaan :)
  3. Lea van der Stap:
    22 september 2023
    Wat een heerlijk verhaal weer. Paul als het kan doe het!!! Gaat het niet dan heb je het in iedergeval geprobeerd. En verder klimmannen succes!!!!
  4. Carla Jansen:
    23 september 2023
    Zoals je kan lezen in de blog van vandaag is het gelukt en iedereen weer heelhuids terug op de camping.