Zaterdag 23 september - D-day

23 september 2023 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Gisterenavond zijn we toch pasta gaan eten. Dat was lekker, maar ook rete voedzaam. Ik was klaar en ben eerder naar het huisje gegaan. De mannen kwamen niet veel later (er was geen toetje) en iedereen lag op tijd op bed. Want wat zal de dag van morgen geven? De weerberichten voor de top zijn niet echt positief, de ene keer wel naar de top, het andere moment weer niet. Boeit mij niet, vind het veel belangrijk dat Paul zonder al te veel pijn kan deelnemen.

Ik was om 6.15 uur al wakker van de kou. De nacht is nu kouder dan voorgaande dagen. Ook buiten was het goed koud. Absoluut geen weer om buiten te eten. De mannen gingen aan de pasta en ik heb de laatste halve croissant van gisteren opgegeten. Mijn thee werd door Paul opgedronken….heb ik weer! Ze waren een partij druk…..niet gewoon. Heb ik dit, heb ik dat, waar is dit, waar is dat, heb je daar aan gedacht enz. Ik ben toen maar gaan douchen zodat ze met de anderen buiten verder konden overleggen of ze alles wel bij zich hadden.

Van te voren was gemeld dat iedereen een eigen tasje moest maken met warme kleding voor boven op de top. De tasjes zijn allemaal in onze de auto gelegd, nog wat extra gereedschap, banden en zelfs een reserve fiets ging mee. De mannen gingen alvast fietsen naar het vertrekpunt en John en ik zijn nog even gestopt bij de campingwinkel voor wat croissants. We waren eerder bij het vertrekpunt en daar was er natuurlijk weer het wel/niet warm kleden enz. Mannen….echte draaikonten zijn het 

En ja hoor om 10.00 uur gingen ze van start. John en ik zijn een stuk de berg op gereden en daar ergens een ‘parkeerplek’ uitgezocht om de mannen op te wachten. Voor mij ook om te kijken of het goed zou gaan met Paul. Toen hij eraan kwam bleek dat het goed ging en hij door zou gaan. Dus zijn John en ik doorgereden naar de grote stop waar de DJ stond. Lekker de mannen staan toezingen, supporteren en maar wachten op onze mannen. Kleine Niels ging op kop en ging als een speer. De gaten tussen de mannen waren geslagen en na 45 min daar gestaan te hebben, zijn we doorgereden naar de semi-top (ze mochten niet naar de top, dat was onverantwoord i.v.m. de harde wind). Toen kwam Niels ons al voorbij, die ging zijn vader even ophalen, goud ook!! We hebben de auto open gezet en iedereen kon zijn warme kleding pakken. Ook had ik nog wat plaids meegenomen en daar werd ook graag gebruik van gemaakt. Het duurde zeker nog een uur voordat Paul binnen kwam. Ik was zo super trots op hem!!! Van de week leek het er echt op dat het hem niet ging lukken, maar het kleine ritje van gisteren heeft hem vertrouwen gegeven. Mijn TOPPERTJE!!!

Zowel Paul als Jack hebben de fiets op de auto gezet en zijn meegereden naar beneden, waar we in Malaucene hebben geluncht. Daar was het bloedje heet en was iedereen weer te warm gekleed. Gelukkig had ik zonnebrandcrème bij me en daar werd driftig gebruik van gemaakt. Na het eten zijn we richting camping gereden en hebben we nog een soort van happy hour gehouden met de muziek op standje burenruzie. Iedereen was blij heelhuids beneden te zijn en er werd heel wat afgelachen en slap ge-OH-t.

De auto’s zijn voor 80% gepakt en buiten het terrein gezet, zodat we morgenochtend vroeg kunnen gaan rijden. Na het plaatsen van de auto op de parkeerplaats, zijn we doorgelopen naar het restaurant voor de BBQ en de toespraak over het opgehaalde geld en de locatie voor volgend jaar te horen.

Helaas begonnen ze eerst met een pubquiz…..gadverdegadverdegadver….BAH!! Ben absoluut geen spelletjesmens, dus ben lekker naar ons hutje gegaan en ben de blog aan het bijwerken. Ik hoor morgen of straks wel wat het is geworden.

Het was een prachtige dag, zonnig maar ook koud en vooral veel wind EN ze zijn allemaal naar boven gefietst en heelhuids weer terug. TOPPERS zijn het…stuk voor stuk!

1. Janny:
    23 september 2023
    Leuke foto’s. Die Paul van jou is zeker een topper. Volgend jaar eerder melden dan kan ik ook sponseren. Ik ben net aan gekomen in Spanje voor 10 dagen met❤️. Goeie reis terug
  2. Carla Jansen:
    25 september 2023
    Veel vakantie plezier met je lieffie. Paul en ik gaan morgen weer verder met reizen. Nu 10 dagen zon, zee en zo min mogelijk. Dankjewel voor je berichtjes.
  3. Monique:
    23 september 2023
    FANTASTISCH! Wat een team zijn jullie! Een bijzondere prestatie EN voor het goede doel behaald!
  4. Carla Jansen:
    25 september 2023
    TOP team hihihihi Ik doe het ze niet na. Zaten een paar ' leuke' hellingen tussen. Bedankt voor je berichtjes.
  5. Sandy:
    24 september 2023
    Super 🙌🏻🙌🏻🙌🏻
  6. Carla Jansen:
    25 september 2023
    Dankjewel! Ben ook super trots op pa. Bedankt voor je berichtjes.