Van Makakora naar Granity

17 januari 2017 - Granity, Nieuw-Zeeland

Gisteravond is het nog lang gezellig gebleven, maar toch kwam het zandmannetje langs en gingen we maffen want we zouden om half 8 ontbijten en zo geschiede het vanmorgen! Om half 8 zaten Paul, Paul, Janet en ik aan het ontbijt. Zij om een dag te gaan wandelen en wij omdat we een lange rit voor de boeg hadden naar het noorden van het Zuidereiland (snappen jullie het nog :)).

Uiteindelijk gingen we om even negen uur op pad. Doordat het de afgelopen dag veel geregend had, waren de hoeveelheid watervallen niet aan te slepen. Toch voor de grootste gestopt en een paar foto's gemaakt. Het water woest naar beneden vallend in een kolkende rivier...magistraal!!!

Vandaag hebben we ook heel wat ' one way bridges' gehad en natuurlijk de niet te vergeten haarspeldbochten. Paul heeft zich heerlijk uitgeleefd, alleen als hij te enthousiast werd floot ik hem even terug whahahahahaha

Toen we voorbij Haast waren kwamen we een bord tegen met "Westland"!! Moet niet gekker worden. Natuurlijk even teruggereden en er een foto van gemaakt.

Bij de afslag Fox Glacier, zijn we toch maar afgeslagen en naar de parkeerplaats gereden. De Fox en Franz Jozef Gletsjer zijn de 2 oergletsjers die nog bestaan, alhoewel hun grootte steeds verder afneemt. Wij de wandelschoenen aan en hop hop op pad!! De weg naar de gletsjer was niet makkelijk, vooral het laatste stuk ging super steil omhoog en ook nog bezaaid met stenen. Ik voelde me net zo'n berggeit, alleen gaat de berggeit soepeler en sneller omhoog dan ik. MAAR we hebben het klusje geklaard en zijn tot bovenaan gekomen. Brandende kuiten, achillespezen en nog moeie benen van de dag ervoor, maar we hebben het gedaan!!! De oudjes kunnen het nog hihihihihi

Na de Fox Glacier zijn we weer in de auto gestapt en een paar uurtjes later gestopt bij een hotel/bar/restaurant in 1 of ander vaag dorpje. De inrichting stamde uit de jaren 50, maar het was er kraakhelder en we werden netjes bediend door een 2 tandige biker :)  We hebben heerlijk gegeten en zijn daarna weer doorgereden.

In een dorpje/ministadje Hokitika zijn we gestopt om boodschappen te doen, want de volgende locatie is een self-catered d.w.z. zelf voor ontbijt enz. zorgen. Bij de lokale ' mediamarkt'  hebben we een kabeltje gekocht voor tussen de autoradio en de Ipod. We werden het geruis zat BAH!!! Nu weer heerlijk muziek luisteren...joepie!!! En dat voor nog NZD 6,95 (ongeveer 4 euro).

Terwijl Paul weer heerlijk voor Max Verstappen speelde op de kustweg, zag ik 'apostles' in de zee. Deja vu gevoel...weet je nog wel Sandy?? In Australie zijn we via de Great Ocean Road naar de Apostles gereden. In Australie waren het een paar en in een kort stuk. Hier in Nieuw Zeeland bleken kilometers lang zich Apostles te bevinden.

Eenmaal aangekomen bij onze huidige locatie, bleken we een huisje aan zee te hebben. Wel weer veel zeemist, maar de temperatuur is beter dan de voorgaande dagen. Ook hier Apostles in de zee en zelfs eentje met zeeleeuwen of zijn het nou zeehondjes???? Morgen maar eens van dichterbij bekijken.

Nu genieten van een lekker glas wijn en een zelfgekochte salade :)

1. Janny:
    Geweldige verhalen.
    Doordat ik het niet wist had ik wat schade in te halen.
    Als je op mijn fb kijkt zie je een mooi gedicht van Simone!!!!
    Nog heel veel plezier en lekker genieten.
    Het gaat hier met kleine stapjes weer wat beter.
    Bedankt voor je mail.
  2. Jacqueline: