Mapua

22 januari 2017 - Mapua, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het beestachtig gestormd en geregend en natuurlijk kon ik niet slapen. Om 4 uur heb ik het opgegeven en theetje gedronken tot half 6. Toen was de ergste storm gaan liggen en kon ik wat gaan slapen. Rond 9 uur werden we wakker...van zonnig weer??? De gordijnen opzij en toen bleek er inderdaad hier en daar een gaatje tussen de bewolking te zitten en scheen af en toe het zonnetje. Toch nog wel een klein buitje, maar niets vergeleken bij gistermiddag, avond en vannacht!!!

Lekker op het gemak ontbeten, afwassen en aankleden. Toen reden we rond 12.00 uur weg van het huisje en scheen het zonnetje. Na 500 meter moesten we terug, want bedacht me dat ik de pastasaus nog op een zacht pitje had aanstaan.....Gelukkig op tijd aan gedacht :)

We zijn richting Collingwood gereden. Eerst vanaf Riwaka binnendoor naar Marahua. Onderweg nog even gestopt bij Sandy Beach voor het uitzicht, het gele strand en natuurlijk voor een zanddonatie en wat schelpjes. Bij Marahua konden we niet met de auto verder. Wel lag er wandelpaden. Nu eerst maar eens bekeken hoe de paden lopen en tot hoever we wilden gaan....lesje is geleerd hihihihi We zijn vanaf het informatiecentrum via het Wetland en bos naar Tinline bay gelopen. Ongeveer een uur (heen en terug). Weer geklauterd en geklommen en genoten van de mooie uitzichten!! Dit wandelpad is onderdeel van het Abel Tasman National Park. Na het wandelen hebben we wat gedronken en gegeten en zijn we verder gereden richting Collingwood. Zover zouden we niet gaan, want het zijn geen rechttoe rechtaan wegen, maar slingerdeslang bergweggetjes met haarspeldbochten (zooooo leuk....voor Paul....:))  Al het water wat we tot nu toe gezien hadden was onderdeel van de Abel Tasman Bay, nu zouden we naar Tanaka rijden (over de Tanaka Hill) naar de Golden Bay. Na heel wat zweetdruppels en gelukkig ook wat stops...kwamen we eindelijk aan bij de Golden Bay.....maar na de hevige regenval van vannacht was het meer een Muddy Bay geworden :)

In Tanaka had ik nog een bord gezien met de melding dat dit gebied vliegvrij is en even later hingen er bergen schoenen aan een hek. Net zoiets als alle slotjes die aan een brug hangen. We reden er zo snel voorbij dat ik vergat een foto te maken en op de terugweg vergeten....dom dom dom. Maar de moraal van dit verhaal is, dat Paul en ik beiden GEK worden van de jeuk van de berucht NZ zandvlo!!!! We waren er al vanaf dag 1 voor gewaarschuwd, maar door het slechte weer nog geen last van gehad....dat halen we nu in geloof ik....BRRRR Vanaf gisteren is het sprayen en insmeren.....

Rond 5 uur reden we weer weg uit Tanaka om dezelfde weg weer terug te rijden naar ons onderkomen in Mapua. De pasta saus was heerlijk doortrokken en moest alleen nog opgewarmd worden, de pasta koken en wat knoflookbroodjes maken.. FOUT de oven deed het niet, dus wel pasta met saus maar zonder knoflookbroodjes.... In deze keuken ontbreekt er meer, dan dat er aanwezig is, maar nog 1 nachtje slapen en we verkassen weer!!! Dit is het 1e logeeradres dat we echt minder vinden. Het uitzicht is waanzinnig, maar het huisje??? NEE zo niet ons ding!!!!

1. Jacqueline:
    22 januari 2017
    Jeetje wat een prachtige foto's weer.