Tongariro National Park

29 januari 2017 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Gisteren hadden we vernomen dat er dichtbij een ski station is, waarbij je met de skilift naar boven kan en daar kan genieten bij een kopje koffie van het uitzicht. Gisteravond nog even gekeken wat er nog meer te zien zou zijn en we kwamen tot 2 opties:

1. Naar het ski oord, de skilift nemen en dan boven op de vulkaan Ruapehu genieten van het uitzicht.

2. Of hetzelfde, maar dan naar de top van de vulkaan lopen (niet helemaal want dat is een dagtrip)

3. Als de lift niet werkt, vanaf het dorp onderaan het skigebied, lopen naar een stroomversnelling die een gouden uitstraling heeft.

Toen we eenmaal bij het skigebied waren aangekomen, bleek de stoeltjeslift het niet te doen. Technisch mankement...hebben wij weer. Enfin, dan maar een kop koffie drinken en daarna kijken wat de stand van zaken is. Hadden wij even geluk...tegen de tijd dat we de koffie ophadden, was het technisch mankement verholpen en konden we met de stoeltjeslift omhoog. We waren gekleed in een shirt en korte broek, maar zagen veel mensen met lange broeken en jasjes aan, dus hebben we ons bij de auto maar verkleed. We weten tenslotte niet hoe koud het daarboven is. Er ligt wel sneeuw daar!!!

Met de skilift omhoog over een vulkanische gebied is al te gek, maar het uitzicht was echt onwijs gaaf!!! We hadden beneden al koffie op, dus wilden we nu wel eens kijken of we omhoog konden lopen. Even nagevraagd bij de stoeltjesliftman en volgens hem begon het pad achter het huisje.....Daar aangekomen lag er volop sneeuw!!! Dus ja, opa en oma moesten ook even in de sneeuw ' spelen'  en foto's maken!!! Hartje zomer en wij lopen in de sneeuw.....bizar!!!

Na deze sneeuwfoto's gingen we toch eens serieus kijken naar het 'pad'. We konden geen pad vinden en ik was zover om het dan maar op te geven. Ik zag 2 mensen zoeken naar een pad en vroeg of zij ook naar boven wilden. Inderdaad zeiden zij. Het was een stel uit Australie, dus all the way up zijn we bij elkaar gebleven en hebben elkaar gesteund in het berggeiten naar boven. Pfff was echt heftig!!! Een pad kon je het niet echt noemen, meer een geitenpad en af en toe moest ik naar boven 'kruipen'. Vooral het laatste stuk was nog steil en vol van losliggend gruis....MAAR.....we hebben het gehaald en het uitzicht was absoluut fenomenaal!!!!! Voor ons Mount Doom uit Lord of the Rings en achter ons Mount Edward....half boven de wolken. Wij stonden gewoon boven de wolken!!! Echt zo onwijs gaaf en ben zooooo blij dat Paul me naar boven heeft gepusht :) Want met mijn hoogtevrees en dieptevrees was het zwaar gesteld (vulkaan opwaarts). Gelukkig had ik onze wintersportervaring, dus gezicht naar de berg en niet naar het dal.....dan ging het top. Maar Paul moest niet zeggen....kijk eens beneden hoe gaaf.....JA DAG PAUL.....ik kijk straks wel als ik even uitrust en zit hihihihihihi

Kortom weer een vinkje van de bucketlist!!!

De weg omlaag was ik de snelste...zag ineens een pad en hop hop OP naar de Sauvignon Blanc beneden bij de skilift whahahahahaha

Geintje....de weg omlaag ging in ieder geval een stuk vlotter dan de weg omhoog. Onderweg hebben we nog even een poosje staan praten met een ouder stel. Die hielden een rustpauze en vroegen hoe ver het nog was. Zij moesten het slechtste stuk nog krijgen, maar wilden toch doorzetten omdat het uitzicht volgens ons geweldig was. Ze kwamen uit Nieuw Zeeland maar kwamen oorspronkelijk uit Schotland. Na verloop van tijd zijn wij weer verder naar beneden gegaan en hebben het laatste stuk weer voor berggeit gespeeld, want daar was het pad niet echt zichtbaar. Kortom eenmaal beneden bij de skilift, hebben we ons zelf eens voorgesteld aan elkaar :) en hebben we gezamenlijk een drankie gedaan. Was super gezellig en daarna ervoor zorgen dat we voor 16.30 uur weer in de lift zaten naar beneden.

Daar zijn we uit elkaar gegaan en zijn we naar het dorp gereden om aldaar bij Speight heerlijk te dineren. De lunch hebben we vandaag tenslotte overgeslagen, toen waren we aan het berggeiten :)

We hebben zojuist zitten genieten van de foto's!!! Echt bizar gaaf, dus ik hoop dat ik ze nu wel online kan zetten. Gisteren ging het niet, maar we zijn nu ook in de ontbijtkamer gaan zitten...dicht bij het internetkastje!!! Geniet van de foto's!!!

1. Janny:
    29 januari 2017
    Goedemorgen, het was weer eeen prachtig verhaal.
    Ik hoor mezelf praten gillen gillen met mijn hoogte vrees.
    Ik miste gisteren de foto's al, maar ik wilde niet lullig doen, met de opmerking dat ik ze miste.
    Ik ga nu maar sporten, vanmiddag naar Mini & Maxi.
    Hopelijk kan JW ook mee hij had gisteren behoorlijke afkick verschijnselen van de morfine
    Nog veel plezier groetjes van ons.
  2. Jacqueline:
    29 januari 2017
    Geweldig foto's en weer een mooi verhaal erbij. Tussen de regels door moest ik wel wat gniffelen dan hoorde ik je mopperen
  3. Monique:
    (Hier) Goedemorgen Familie Jansen,
    Het is wederom een verhaal om van te smullen,wat zijn jullie lekker ondernemend en dat wordt beloond zeg!Wat een prachtige foto's van jullie uitzichten en vooral ook die van jullie samen :-) By the way,niet alleen de pietenpet zit Paul als gegoten zien wij :-)))))))
    We kijken weer uit naar het volgende reisverhaal en beschikbare foto's ,

Groetjes uit De Lier.
  4. Linda:
    29 januari 2017
    Geweldige foto's en verhalen! Zie t zo voor me moppergeit met de duwgeit. Maar ey jullie doen t wel en wat n mooie foto's !
  5. Henny de lange:
    29 januari 2017
    ja zeker weer hele mooie fotos van alles en wat genieten jullie dat is dadelijk echt helemaal afkicken maar nog heel veel plezier