Van Whitianga naar Auckland

3 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen waren we al vroeg wakker, dus dan maar meteen eruit en weer voor vertrek klaar maken. Na het ontbijt zijn we vertrokken, we hebben nog heerlijk op de veranda zitten ontbijten. Het was wel bewolkt, maar zalige temperatuur.

Onderweg werd het al snel steeds somberder en inderdaad....het begon te regenen. De route vanaf Whitianga langs Coromandel naar Thames is een kustroute en bijzonder mooi.....als het niet regent en er geen mist(regen)banken zijn. We hebben nog wel 2 foto's gemaakt, maar niet zo bijzonder als ze hadden moeten zijn.

We kwamen met miezer aan in Auckland bij ons motel. BAH!!! Nadat we de spullen hadden uitgeladen, zijn we naar Aeroqual gereden. Een firma waarmee ons bedrijf zaken doet. Helaas was ons contactpersoon niet aanwezig en bleek in een meeting te zijn. We zijn toen naar Mount Eden gereden en hebben ons verbaasd over de grootte van Auckland. Wellington mag dan de hoofdstad en regeringsstad zijn, maar Auckland is vele malen groter en indrukwekkender!!! Daar komt nog bij dat de hemel is opgebroken en we nu volop zon hebben. De temperatuur is meteen gestegen van 19 naar 25-26 graden!!! Wat ziet de wereld er toch anders uit als de zon schijnt!!!!

Auckland is gebouwd op wel 50 vulkanen!!! Waarvan de grootste nog steeds zichtbaar zijn, net zoals Mount Eden dus. Heel bijzonder!!! Daarna hebben we geluncht en zijn we naar Queen Elisabeth Square gereden. Een gebied dat de tekenen vertoond van Engelse invloed van weleer. Ook zou daar een shopping center zijn....helaas afgebroken en in opbouw....hebben wij weer!!! Het zal ook eens meezitten. Maar daarom niet getreurd....er waren zat winkelstraten, dus hop hop aan de shop :) We zijn zowaar geslaagd voor alle gezinsleden....voor een klein maar fijn presentje :) Daarna de auto weer opgehaald (parkeren kost hier NZ$ 6,00 per half uur is ongeveer € 5,50 per half uur)!!!!! Duur zat dus!!!

Nu zijn we terug bij ons motel en aan de was. De laatste van deze vakantie (als het goed is). Morgen een verrassingsdag voor Paul z'n oude chef van Puripher en dan gaan we de volgende dag Nieuw Zeeland verlaten.......BOEHOE!!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    3 februari 2017
    Paul heeft zich ontpopt als paparazzi fotograaf!En ik zie de Euromast!
  2. Jacqueline:
    Mooi joh dat auckland
  3. Janny:
    3 februari 2017
    Wat gaat de tijd toch snel al het leuk is.
    Geniet van jullie laatste week.
    Groetjes
  4. Henny de lange:
    3 februari 2017
    nog even volop genieten van jullie super vakantie
  5. Linda:
    4 februari 2017
    Geweldig! Time flies when you're having fun! Geniet van de laatste daagje nz ! Xx