Queenstown - dag 2

12 januari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

We waren vanmorgen al goed vroeg wakker, dus dan maar meteen alle mails checken, doorlezen waar we vandaag naar toe wilden gaan en nog even appen met onze kinderen.

Vanaf 8.00 uur werd het ontbijt geserveerd en ik kan jullie zeggen....het was heeeerlijk!!! Wat een verwennerij. Met een goed gevulde maag zijn we op pad gegaan. Als eerst naar Glenorchy, 49 kilometer vanaf Queenstown. Bij Glenorchy zijn filmopnames geweest van o.a. de Lord of the Rings trilogy en Narnia EN het plaatsje Paradise. Wie wil er niet naar het paradijs???

De rit bracht ons langs de oevers van Lake Wakatipu met ongelooflijk mooie vergezichten. Langs Pig & Pigeon island zo naar Glenorchy. Die zijn we meteen voorbij gereden. Die zouden we op de terugweg wel doen :) Wij op naar Paradise, maar na een paar honderd meter hield het asfalt op. Paul keek mij vragend aan....is dit normaal??? Ja Paul, welkom in het buitenland whahahahahaha Weet je nog Sandy??? Enfin, wij een mooi goed stuk off road gereden, over wildroosters en door riviertjes (vond ik toch wel wat minder.....) totdat we een riviertje kregen die we toch maar niet gingen doen.....Natuurlijk even een foto van gemaakt en weer omgekeerd. Wel onderweg waanzinnig mooie foto's gemaakt van het oerbos en de vergezichten van het moeras. Want Glenorchy ligt aan het uiteinde van Lake Wakatipu.

Glenorchy is een westernachtig dorpje geheel gericht op buitensporten zoals raften, paardenriten, wandelpaden, jets, mountainbiken enz. We hebben daar een heerlijke bak koffie gedronken met een super gezond koekje :) En zijn daarna weer op pad gegaan. Nu richting Arrowtown, een mijnwerkerdorpje.

Onderweg zijn we gestopt bij de Shotover Jets. Die gingen met een waanzinnige vaart over de rivier. Een rivier die ook stroomversnellingen heeft. WAANZINNIG!!! Eerst maar eens naar Arrowtown en dan kijken of er nog tijd is voor een ritje...kosten NZD 145 pp.....nog maar even over nadenken....

Arrowtown was echt leuk! Een ouderwets winkelstraatje met nieuwerwetse winkels, een  gerestaureerde 'Chinatown' en natuurlijk een stroompje. Want een goudwerkersdorpje kan niet zonder een stroompje :) In een restaurantje hebben we heerlijk gegeten, zodat we weer vooruit konden tot het diner.

Vanuit Arrowtown gingen we weer terug naar Queenstown, alleen domdom stuurde ons de verkeerde kant op...kwamen we bij de luchthaven uit....Toen zag ik een bordje Remarkables ski area.....wij die kant op. Want dat leek ons wel leuk....nou....dat was me een partij steil die weg en haarspeldbochen...niet gewoon!!! Leuk op de heenweg, maar we moesten ook nog terug. Ik deed het al in mijn....je weet wel. De laatste 300 meter tot aan de top hield ineens het asfalt op en ook de railing aan de afgrond. Ik zag ons al inspin de afgrond in gaan.....MAAR de vergezichten bleken WAANZINNIG te zijn. We hebben genoten..van de vergezichten. De rit naar beneden was voor mij een mini hel. Zat ik naast een man die dacht dat hij F1 coureur was. Nou we gingen met 30 km pu omhoog, dus ook met 30 km pu omlaag. Jammer joh whahahahahahaha

Eenmaal terug bij onze B&B hebben we ons omgekleed en zijn we in Queenstown wezen eten. Net nog even een heel gesprek gehad met onze gastheer over de verschillen tussen NZ en NL. Bleek toch maar weer dat elk land zijn voor en nadelen heeft.

1. Ellen:
    12 januari 2017
    Wat een verhaal!!! Spannend!! Mooie foto's!! Wanneer gaan jullie met mij?? Als jullie nog in Queenstown blijven, een tip: heerlijke, hele grote hamburgers bij Fergburger!! Tip is natuurlijk niet van mij maar van een collega die daar ook op vakantie is geweest.
  2. Linda:
    12 januari 2017
    Haaaahahaha geweldig !! Vooral dat stuk over t rijden, ik zag t alweer voor me ! Xx
  3. Jacqueline:
    12 januari 2017
    geweldig geschreven weer. whahahahaha inspin de afgrond in ik zie jou al helemaal zitten in de auto en Paul als een volleerd coureur met een bloedvaart van 30 km whahahaha. maar wel weer prachtige foto's.
  4. Henny de lange:
    z0 jullie maken heel wat mee zulke mooie berichten
    en wat een mooie fotos
  5. Jan:
    13 januari 2017
    wauw !!!!! wat een super mooi land!!!!!
  6. Tonny:
    13 januari 2017
    Zo te lezen wel geweldig zeg, al zijn we er niet bij ik kan mij er een goede voorstelling van maken. Zeker het verhaal bergop en plots geen weg meer... had ik met de motor. Doe de groeten aan Paul Verstappen en nog veel plezier