Van Queenstown naar Manapouri

13 januari 2017 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

We hebben last van een omgekeerde jetlag, want vanmorgen waren we om half 5 alweer wakker...pfff schiet niet op!!! Gelukkig kon ik toen wel alle foto's van gisteren laden, want gisteravond was dat niet meer gelukt. Nu ging het als een speer!!!

Daarna zijn we de koffers, tassen enz. gaan pakken, want vandaag gaan we verkassen vanaf Queenstown naar Manapouri aan de westkant van het Zuider eiland. Morgen gaan we een excursie maken naar de Doubtful Sound en Manapouri is het vertrekpunt van het 1e deel van de excursie.

Na een superlekker ontbijt hebben we onze gastheren bedankt en zijn we op pad gegaan. Tot op heden hebben we redelijk geluk gehad met het weer. De 1e dag volop zon, maar wel een koel windje (dat hebben we geweten, want we zijn verknetterd.....) Gisteren een dag met afwisselend zon en spetters regen en vandaag zou dat niet veel beter zijn. Dus lange broek aan en laagjes.

Na een klein uurtje rijden zijn we gestopt in Kingston (niet op Jamaica whahahaha) voor een bakkie koffie en een praatje met de vrouw van een bekende. We konden elkaar geheel niet, maar dat kon de pret niet drukken. Zij waren daar op vakantie (zij met de kinderen). Haar man (bekende van Paul) was alweer aan het werk. Al met al duurde het bakkie koffie 3 uur!!! Ze heeft ons heel veel tips gegeven voor bijzonderheden terwijl ze ons reisschema bekeek. TOP!!

Na Kingston zijn we gestopt in Mossburn voor een lunch. Mossburn is een typisch boerengehucht waar veel arbeiders en toeristen doorheen rijden. Typerende winkels en ' ongezellige'  coffee/lunchrooms. Maar wel goed eten!!!

Vanaf Queenstown veranderde de omgeving totaal van gletsjerachtige ' kale' bergen naar begroeide berghellingen, voorafgaand van vlakke terreinen met schapen, koeien en herten. Echt een boeren gebied dus. Heel bijzonder!!! Zelfs de vegetatie is anders.....

Toen we Manapouri binnen reden kregen we meteen een kijk op hetgeen we morgen gaan zien....waanzinnig hoge bergen met besneeuwde toppen die hoog oprijzen achter een groot blauw meer...Jammer dat het nogal bewolkt is en de bergen dan weer bewolkt dan weer zonnig zijn. Alhoewel als ze bewolkt zijn, zijn ze wel mystiek en mysterieus...wauw!!! Helaas vandaag geen foto's, maar ik beloof dat ik het morgen goed maak.