Van Rotorua naar Whitianga

1 februari 2017 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Weer een reisdag en ons einddoel komt steeds meer in zicht…Auckland! Deze dag en morgen zijn onze ‘ vakantie’ dagen. Dus heerlijk genieten van zon, zee en zo min mogelijk doen. Eens kijken of dit ons gaat lukken J

Onderweg zijn we nog gestopt in Te Aroha voor een kop koffie (Paul een long black en ik een cappuccino) HEERLIJK!!  Meteen de broodnodige WC stop gehouden en hop hop daar gingen we weer!

In Waihi stonden wat restanten van een mijnwerkersgebied. Waihi bleek een actieve mijnwerkstadje te zijn geweest tot ongeveer 2014. Er werd goud en zilver gedolven en de restanten werden zowaar in ere gehouden. Heel gaaf om te zien!!! Het ‘gat’ is ongeveer 270-300 meter diep en de mijnwerkers werkten op 600 meter diepte.

Daarna reden we vrijwel in een ruk door richting ons nieuwe logeeradres. Natuurlijk moesten we even stoppen bij Hot Pool Beach. Daar reden we toch langs en terugrijden doen we niet meer J

Bij de Hot Pool Beach kan je dus een schep huren en je eigen hot pool graven!! We dachten….eerst maar eens kijken en dan zien of we dat ook gaan doen. Dus wij ons omgekleed in badgewaad en het strand op gelopen. Een stukje verderop was het heel erg druk, daar zal het wel zijn. Mijn hemel……zoveel mensen die aan het scheppen waren en een poeltje voor zich zelf aan het maken waren……????!!!! We hebben even gekeken, Paul zijn voet in een poeltje gestoken (en meteen verbrand!!!) en zijn op afstand op een strandlaken toe gaan kijken.

Het was net een kudde Duitsers die gaten aan het graven waren whahahahahahahahaha Een soort déjà vu….Duitsers op NL zandstranden J maar dan mensen van nationaal en internationale afkomst die aan het graven waren. Het werden er steeds meer!!! Want het beste te graven rond de tijd dat het vloed wordt, dan wordt de hete poel verkoeld door het zeewater wat er dan instroomt. Het water wat naar boven komt tijdens het graven van de poel is ongeveer 60 graden!!! Vandaar dat Paul zijn voet had verbrand….en meteen afgekoeld in het koude zeewater. Zwemmen doen we hier denk ik niet….zo kkkkkkkkk koud J

Na enige tijd zijn we weer terug gegaan naar de auto en doorgereden naar ons logeeradres. De gastheer heeft ons rondgeleid. Het bleek hun eigen woning tot ongeveer 10 jaar geleden te zijn. Toen zijn ze een groter huis verderop gaan bewonen. Daar bevind zich tevens een observatorium, dus vanavond of morgenavond zijn we welkom om sterren te kijken. Natuurlijk neem ik dan de locatie van de Sandra ster mee, eens kijken of hij haar kan vinden….. Vandaag zal het waarschijnlijk niet doorgaan, omdat het nu nogal bewolkt is.

Na het uitladen van de koffers en rest van de zooi, zijn we het gehucht ingegaan en hebben brood gekocht en heerlijke houtoven pizza’s gegeten bij de lokale eettent. Echt lekker!! Daar hebben we ook driftig gebruik gemaakt van de wifi faciliteit, want dit logeeradres heeft geen telefoonbereik, dus ook geen wifi. De blog schrijf ik dus wel, maar zal binnenkort online gaan. Evenals de foto’s….SORRY!!!

1. Sandy:
    2 februari 2017
    Dit mijnstadje was wel wat anders dan in australie! Maar wat een mooie landschappen zeker die fotos van het andere verhaal zo mooi! Nog een weekje en dan zijn jullie alweer thuis nog maar even genieten en vooral genieten van sydney!!! LOOK WRIGHT NOT LEFT he hihi xxxx