Rotorua - Waimangu Volcanic Valley

31 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Net thuis gekomen van een dagje rondwandelen op vulkanen....in Waimangu Volcanic Valley.

In 1e instantie dachten we dat tomtom een beetje domdom was, maar toen we stug doorreden op het plattelandsweggetje kwamen we zowaar bij het visitor centre aan van het park. We hadden besloten vandaag maar weer eens te gaan lopen en niet onder begeleiding van een gids, maar lekker zelfstandig. Kunnen we stilstaan waar we willen en doorlopen waar we willen....

Hier in de omgeving van Rotorua zijn verschillende parken die van alles en nog wat aanbieden. Gisteravond hebben we wat afgesurft op het internet en heel wat folders doorgelezen. En nog wisten we het niet.....

Maar we zijn tot een keuze gekomen en zijn gaan wandelen in het Waimangu Volcanic Valley. Wij als doorgewinterde wandelaars namen natuurlijk ook het zeer moeilijke stuk voor onze rekening. Als we lopen, dan we alles :) We hebben ons ingeschreven en meteen betaald voor ook de rondvaart op Lake Rotomahana (aan het eind van de wandeltocht).

Toen gingen we op pad....het 1e stuk was een makkie!! Lekker downhill, dus dat was lekker. Als eerst kwamen we de Southern Crater tegen....saai groen en niet echt spectaculair. We zijn behoorlijk verwend van lieverlee..... Na de Echo Crater (een soort van hotpool, maar dan van water net onder kookpunt) Pas daarna gingen we het pad op voor de ervaren wandelaars....pffff dat was pas steil....met een ongekend aantal traptreden :) Kortom het was een heftig pad, maar heel goed te doen!! Een mooi plaatje tijdens deze tocht was de Raupo pond crater...zo waanzinnig mooi blauw EN heet :) De laatste keer dat we zo'n mooie blauwe poel zagen was op het Zuider eiland bij de Blue Pools...alleen waren die gevuld met ijswater :)

Op een gegeven moment kwamen we weer op het ' gewone' pad en zijn we linea recta doorgelopen naar de boot. Die voer ons ook nog langs leuke plekken waarvan het open krater meer heel gaaf was en natuurlijk de stomende bergen!!

Tijdens het ' moeilijke' stuk hadden we noodgedwongen een stuk van het 'gewone' pad moeten overslaan. Dus hebben we ons van punt 3 van de bus, bij punt 2 van de bus af laten zetten en hebben het laatste stuk terug gelopen. Daar hebben we nog wel wat mooie foto's weten te maken. Het teruglopen viel niet mee, want de heenreis was downhill, dus was de terugwandeling....juist....uphill. Dat viel wel even tegen, maar we hebben het weer geflikt!!! Eenmaal weer terug bij het visitor center hebben we onszelf getrakteerd op en colaatje. Want een biertje mocht niet  uit een flesje gedronken worden (glazen flesje), maar moest worden ingeschonken in een limonadeglas. Nou laat maar....wij drinken dan wel een colaatje uit een flesje.

Hier in NZ zijn ze zeer streng wat betreft het serveren van alcohol aan jongeren van 25 jaar en jonger. Legitimatie verplicht en als je 2 flesjes bier besteld, dan willen ze weten aan wie het 2e flesje geserveerd wordt.

Op de terugreis naar ons logeeradres hebben we bij het Maori dorp van de Mitai nog een diner met show gereserveerd. Dus bij aankomst alle zooi uitgeladen, even opgefrist, foto's ingeladen en gesorteerd en begin van de blog gemaakt. De blog van de Mitai volgt zo meteen (moet ook alle foto's nog inladen en sorteren). Voor nu veel lees en kijkplezier en tot straks!!!

1. Janny:
    31 januari 2017
    Hallo,
    Het is iedere dag een feestje om jullie reisverslagen te lezen.
    Met heel mooie foto's erbij.
    Top.
    Groetjes van ons
  2. Ronald Wollendorf:
    31 januari 2017
    Hoi globetrotters,ontzettend mooie foto''s begeleid door een live verslag.
  3. Linda:
    1 februari 2017
    Jeetje wat ons mooi zeg dat super blauwe water tussen al dat groen