dag 1 - reisdag

6 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Eindelijk is het dan zover! Jacqueline en ik gaan samen op vakantie....zussenvakantie op Curacao.

Paul bracht ons weg en eenmaal aangekomen bij Schiphol, bleek de familie LEO weer eens op pad te zijn. Voor degene die het niet weten, maar LEO betekend in onze familie....Lomp En Onhandig :)

Koffers inchecken is ook een dingetje, alsof ik dat niet vaker had gedaan. NEE, want meestal doet Paul dat. Dus toen ik het label moest bevestigen, zocht ik naar de 'flap' om de kleeflaag los te krijgen....de mevrouw deed het maar even voor. De hele label is een grote sticker, dus gewoon 2 delen samen brengen en klaar. Bij de koffer van Jacq wisten we hoe het werkte....hihihihi. Daarna door de douane en ja hoor...onze handbagage werd eruit gehaald en stonden we in het rijtje te wachten totdat onze handbagage aan de beurt was. Niks aan de hand maar in die tussentijd waren we wel toe aan koffie. Wij naar de koffie, deden de koffieapparaten het niet!!! Gelukkig vond Jacq al snel een uithangbord van Starbucks, dus daar een heerlijke bak koffie/chai met koek gekocht en deze opgepeuzeld. Daarna zijn we gaan shoppen en toen alle luchtjes en boekjes waren aangeschaft, zijn we naar de gate gelopen.

Het vliegtuig stond er nog niet en toen het  er eenmaal stond moest het eerst schoongemaakt worden. al met al vertrokken we een half uurtje later dan gepland. Toen eindelijk de lunch geserveerd werd verging ik van de ' honger'  en heel veel mensen weten dat ik dan niet gezelliger wordt. Laat staan deze karaktertrek maal 2...... Komen ze lunch uitserveren...LEKKER....stoppen ze bij ons. Lunches waren op...ff serieus???? Naar, voor ons gevoel, heel lang wachten kregen we onze lunch geserveerd. Nou dan lust je wel rauwe bonen en gaat alles schoon op. Verder verliep de vlucht lekker soepel, beetje wandelen, beetje puzzelen, beetje lezen, beetje slapen, allemaal kleine beetjes van van alles wat.

Eenmaal aangekomen op Hato Airport, kreeg Jacq als een van de eersten haar koffer en ik als een van de laatsten. Toen in de rij voor de douane....halverwege ging ineens een dame staan van de douane en stuurden heel veel mensen voor ons uit de douane rij...fastlane dus....en bij ons zei ze...NEE. PFFF moesten we in de langzame rij zodat onze koffers door de scan moesten. Hebben wij weer!!! Die scan ging ook niet echt soepel...alle koffers hoopten zich op en vielen van de loopband af. Een zooitje dus. Daarna naar de aankomsthal, ons afgemeld bij TUI dat we geen gebruik maken van transfer en op naar onze huurauto. Was even zoeken, maar we hadden hem gevonden en alles lag waar het moest liggen. Daarna naar de parkeerautomaat, waar ik bij een verkeerde stond, want deze accepteerde geen briefpapier. Stond er een pijl dat ik naar een andere moest. Maar die pijl verwees naar niks....bleek deze achter een pilaar te staan. GEVONDEN met wat hulp en betaald. Daarna van de parkeerplaats afgereden en de borden ' Mambo beach BLVD" volgen. De auto heeft geen navigatie en na heel veel kilometers hadden we het gevoel dat we sightseeing Curacao aan het doen waren, want we kwamen er niet. Toen een dame aangesproken en die is voor ons gaan rijden naar Mambo Beach. Superfijn, want toen waren we er binnen10 minuten!! Fijn dat er nog mensen zijn die zielige oude vrouwtjes willen helpen hahahahahaha.

Bij de receptie hebben we ons aangemeld en werden we ingecheckt door een jonge serieuzere versie van 'Judeska'. Geweldig!! We verblijven tenslotte in Bon Bini hihihi

Nadat we de koffers in onze ' bungalow' hadden gezet, zijn we boodschappen gaan doen bij Vreugendenhil. Nu hadden we maps.me gedownload en die loodste ons meteen naar de supermarkt. Daar hebben we wat inkopen gedaan, naar de bungalow gebracht en toen te voet naar Mambo Beach waar we pizza hebben gegeten. Eenmaal weer in onze bungalow hebben we nog een druivensappen gedaan en toen was de koek op. Het was toen hier vroeg, maar in NL was het half 3 s'nachts, dus het was mooi geweest. Morgen is er weer een nieuwe dag!

1. Janny:
    6 mei 2023
    Ik zie het allemaal voor. En voor deze hele vakantie poko/poko! En geen duchi aan de haak slaan. Veel plezier😎
  2. Carla Jansen:
    6 mei 2023
    PFFFF zeker geen Duchi.... :) en we zijn lekker polo loko, laat dat maar aan ons over hihihihihihi
  3. Noor:
    Te leuk weer te lezen
  4. Carla Jansen:
    Is pas dag 1.....
  5. Paul Jansen:
    6 mei 2023
    Super gaaf om te lezen, heel veel plezier.
    Dom - Dom als LEO op vakantie, nw stripverhaal😜
    En zo leuk dat ik nu lees, dat doet Paul altyd en IK KAN DAT 🤡🤣🤡🤣🤡
  6. Carla Jansen:
    6 mei 2023
    JA zoals het instellen van de kluis....zonder briefje lukt dat niet!! En het briefje van Jacq dr kluis werkte niet bij de mijne....dus op slot en niet meer open te krijgen. Nu ligt alles in de kluis bij Jacq :) KLAAR!!!
  7. Jacqueline:
    6 mei 2023
    Hoi Paul, hier een reactie van Jacqueline.. zo gelachen met dat label " het waar zit dat papiertje wat je van de plak rand moet afhalen" dat zit er niet gewoon zo. je kon ons weggooien. reactie van Carla Ja dat doet Paul altijd. dat heb ik al een paar keer gehoord :) en ga ik vast vaker horen deze vakantie.
  8. Sylvia:
    9 mei 2023