Dag 2 - dagje acclimatiseren

7 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag 2 – dagje acclimatiseren

Vanmorgen was ik alweer heel vroeg wakker van een telefoon die lag te prrr-en. Had al liggen draaien en vond het toen te vroeg om echt wakker te worden. Toen maar opgegeven en spelletjes spelen op de telefoon totdat er reuring kwam uit de andere slaapkamer.

We hebben heerlijk in pyjama zitten ontbijten op de veranda en genoten van het getwitter van de vogeltjes. HEERLIJK!!! Wat kan een mens gelukkig worden van ruisende palmen, getwitter van vogels en een zwoele temperatuur…..

Daarna zijn we gaan douchen en de kamers goed inrichten. De avond ervoor waren de koffers hier en daar uitgepakt en nu onszelf geïnstalleerd in het huisje. We weten nu ook wat voor koffiezetapparaat we hebben, dus de volgende keer bij het boodschappen doen moeten we Nespresso cupjes meenemen.

Na sloten thee, besloten we om aan de wandel te gaan en Mambo Beach te verkennen. Er zitten hippe shops, waarvan sommigen interessant waren om te bezoeken, althans in onze ogen. Opeens kwamen we bij een ‘coffeeshop’ en besloten we ons te verwennen met een lekkere koffie. De barista was een jongeman en omdat het rustig was hoorden we zijn verhaal achter de coffeeshop. Hij was een 14jarige Amsterdamse tiener die met zijn ouders meeging naar Curaçao. Gelokt door de mooie verhalen van zijn ouders, maar waar hij in 1e instantie van de koude kermis thuiskwam. Ging op een katholieke school in Curaçao inclusief schooluniform en de juffen en meesters bij de namen noemen is een no-go. Met andere woorden, hij werd even met 2 voetjes op de vloer gezet. Respect van anderen krijg je door respect voor anderen te hebben. Hij heeft er veel van geleerd en goede vrienden aan over gehouden. Nu was hij bezig met zijn master en moest een business plan schrijven. Dat werd zeer goed beoordeeld en nu heeft hij dit plan sinds januari gerealiseerd. Een coffeeshop met verse stroopwafel gecombineerd met een kledinglijn. Hij vertelde dat de Amerikanen van de cruiseschepen in rijen voor de stroopwafels hebben gestaan. Super trots en wat gaaf om te horen en het enthousiasme te zien van een 22-jarige ‘Amsterdamse’ jongen.

Na de koffie zijn we verder gaan wandelen over de ‘boulevard’ om uiteindelijk bij een Beach club te belanden waar een vrouwelijke DJ heerlijke loungemuziek draaide. We hebben daar een lekkere sandwich carpaccio gegeten. De DJ werd op een gegeven moment vervangen door een violist met een wel heel rare viool. Was een elektronische viool. Heel bijzonder om te zien en horen.

Bij het afrekenen hadden we weer een LEO momentje :) De pinpas van de ING deed het niet en zelfs de creditcard niet. Je kon alleen in Antilliaanse gulden of dollars betalen. Ze accepteerden geen euro’s. Ik heb de passen wel ug keer door de pinautomaat gehaald, zelfs een andere pinautomaat deed niet wat hij moest doen. ENNN ik wist zeker dat er voldoende geld op de rekeningen stond :) Uiteindelijk mocht ik toch met euro’s betalen en moest ik mijn ING pas controleren of deze op wereld stond. Zal toch zeker wel???

Eenmaal weer terug in onze bungalow zijn we ons gaan omkleden en zijn we langzamerhand richting het zwembad gelopen…nou ja zwembad…poedelbadje, want groot is het niet. Maar heerlijk water waar je zo inliep en heerlijk afkoelend! Daarna nog even in de schaduw liggen soezen en lezen. Daarna terug naar de bungalow. Ook meteen gekeken naar de stand van de ING pas, die stond inderdaad op Europa en dus nu op wereld. Leermomentje - zelfs Paul wist het niet hahahahahaha

Net de salade die we gisteren bij Vreugdenhil hadden gekocht opgegeten met een druivensappie en nu heerlijk op het terras genieten van de zonsondergang. LOVE IT!!!

Morgen gaan we naar Shete Boka National Park omdat deze ook op zondag open is. De komende dagen gaan we ook nog andere bezienswaardigheden bekijken.

1. Lea van der Stap:
    7 mei 2023
    Leuk te horen dames, dat jullie ook genieten van ontbijten op je terras met de vele vogels en rust!
  2. Carla Jansen:
    7 mei 2023
    Het is de enige plek van het huis waar we veel vertoeven (afgezien van de slaapkamer dan). Heerlijk op het terras!
  3. Noor:
    7 mei 2023
    Lekker hoor, carla...jij moet echt wat doen met schrijven......wat doe je dat goed
  4. Carla Jansen:
    7 mei 2023
    Dat is me al vaker verteld. Heb altijd al een blog bijgehouden voordat ik ooit van een blog gehoord had. Heb schriften vol met vakantieverhalen :) Als jullie meegenieten, dan vind ik dat al super leuk!
  5. Monique:
    8 mei 2023
    Heerlijk, even relaxen en onbedaarlijk lachen om jullie avonturen!
  6. Carla Jansen:
    9 mei 2023
    Graag gedaan tussen al die verbouwstress :)
  7. Carla Jansen:
    10 mei 2023
    En er komt nog meer...vandaag ook weer zo'n dag hihihihihi
  8. Sylvia:
    9 mei 2023