Dag 3 – Shete Boka National Park

8 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag gaan we beginnen met het ontdekken van de mooiste, leukste, interessantste plekken van Curaçao. Althans, de plekken die WIJ mooi, leuk, interessant vinden.

Ons autootje werd ingeladen en ‘gewapend’ met de route via maps.me zijn we en route gegaan. Nou, ik kan wel zeggen dat Jacq een belabberde navigator is…..van ik denk dat we hier naar jouw kant moeten (links dus), tot nu 2,6 km rechtdoor en dan naar mijn kant (rechts dus). Alsof ik weet hoelang 2,6 km is en aan ‘ik denk’ heb ik niks, dus verschillende keren aan de kant en omgedraaid om de juiste weg te vervolgen. Ik zeg geregeld: dat doet Paul altijd en Jacq zei dus: dat doet Veronique altijd  Maar ja, nu moeten we het zelf doen en dat kunnen wij wel! Gelukkig ging het steeds beter. Alleen rechts en links blijft, jouw kant / mijn kant hihihihihihi

Aangekomen bij Shete Boka National Park hebben we entree betaald (gelukkig deed de pinpas van Jacq het – had ze ook op ‘wereld’ gezet na ons debacle op Mambo Beach) en eerst de plattegrond bekeken op het parkeerterrein. Bij de entree was gezegd dat we de voetpaden konden volgen of met de auto de andere lijnen volgen. Nou dat was voor deze oude vrouwtjes geen misschien; wij gaan met de auto naar de verschillende parkeerplaatsen en gaan van daaraf naar de uitkijkpunten lopen. Dat was goed te doen en met wat klim en klauterwerk kwamen we waar we wezen moesten. Op de verschillende uitkijkpunten keken we onze ogen uit naar de kracht van het water dat inbeukt op de kustlijn en daarmee blowholes maakt met metershoge waterfonteinen. De wandelpaden slingerden zich door een nagenoeg maanlandschap en rare kronkelstammen van bomen en heel veel geritsel in het struikgewas. Dat geritsel wende snel want dat waren allerlei hagedisjes in allerlei soorten en maten die voor je voeten uitschoten. Harry’s noemen wij ze :) Wat toch ook opviel was het plastic afval dat door de zee op land was achtergelaten. Lege flesjes, oude slipflops, doppen en meer van dat soort. Het ligt hier ook overal langs de wegen. Jammer dat ze dit niet opruimen, maar ze doen hier hun best met afvalbakken waar je de afval ik kan scheiden. Je moet ergens beginnen? Bij een van de punten was ik de steenstapeltjes aan het fotograferen, toen ik in mijn ooghoek iets zag wegschieten. Was het een wandelende schelp! Ik riep Jacq en daarna zagen we nog meer wandelende schelpen. Wij kennen alleen de lege schelpen, dus dit was superleuk om te zien.

Na ruim 3 uur hadden we alle uitkijkpunten bekeken en zijn we weer op weg gegaan naar onze bungalow. Op de heenweg hadden we landhuis Savonet gezien en daar zijn we gestopt. Eerst even de dorst gelest en wat gegeten. Daarna zijn we het landhuis en omliggende gebouwen gaan bekijken. Jammer dat het onderhoud van het museum te wensen overlaat. Ze kunnen er veel meer uithalen, maar het gaf ons wel inzicht in de ‘hoge’ heren en hoe zij met hun slaven zijn omgegaan.

Na Savonet zijn we richting Vreugdenhil gegaan om boodschappen te doen. Helaas bleek deze gesloten, maar om de hoek zat nog een supermarkt. Echt zo’n allegaartje supermarkt (winkel van Sinkel), heerlijk! We zijn rij voor rij afgelopen en datgene gekocht dat we nodig hadden. Hier moet je je karretje/mandje bij de kassa laten staan; dus eerst de boodschappen op de band en kar/mand laten staan. De boodschappen worden dan door een medewerker van de supermarkt ingepakt. Maar nu deden we het zelf en in die tussentijd stond onze Chinese kassière te praten met de Chinese inpakster. Jacq betaald en terwijl de kassière de pinbon bij de kassabon doet….verfrommelt ze beide bewijzen en geeft dat aan Jacq. Je had Jacq d’r gezicht moeten zien whahahahahahaha. We hebben ons bescheurt!!! Bij thuiskomst bleek dat de waterfles gescheurd was…hebben wij weer. Gelukkig hadden we de lege fles bewaard, dus meteen de kapotte fles geleegd. Daarna onszelf verwent met een kopje Nespresso koffie! YAMMIE!!!

Nadat we weer even waren bijgekomen en alle digitale zaken waren bijgewerkt, zijn we richting poedelbadje gegaan en daar heerlijk liggen dobberen totdat we oma vingers kregen. Toen nog heerlijk liggen lezen op een ligbedje in de schaduw. Toen we het liggen zat waren verkasten we weer naar de veranda. Wat een leven!!!!

Op een gegeven moment kwam knorrie om de hoek kijken, waarna we gingen douchen/omkleden en zijn we naar Mambo Beach gelopen. Jacq had weer trek in pizza en dan krijgt ze pizza. Ik ging voor een lekkere salade en dat hebben we afgesloten met een toetje waarvan de calorieën rechtstreeks richting de heupen gingen :) Nu aan een druivensappie en weer verder met lezen, bloggen, foto’s inlezen enz. Morgen gaan we naar het kruidenvrouwtje en verder??? Joeneverkno 

1. Noor:
    8 mei 2023
    Man man man, te leuk weer om te lezen. Fijn dat jullie zo genieten. En dat te lezen dat navigeren whahhahahaha
  2. Carla Jansen:
    9 mei 2023
    We genieten volop en Jacq gaat echt steeds beter navigeren.
  3. Paul Jansen:
    8 mei 2023
    Zo ik geloof dat ik nou al blij ben dat ik hier zit 😜. Navigeren - takeen en rotsspleten bekijken 🤔🤣🤣🤣
  4. Carla Jansen:
    9 mei 2023
    whahahaha en vandaag had niet veel beter geweest. Niks voor jou!
  5. Tonny:
    Geweldig om te lezen meiden 😂😂. Het lijkt wel of ik weer op Curaçao ben🎉🎉
  6. Carla Jansen:
    9 mei 2023
    Ben je toch weer een beetje op vakantie...sweet memories.
  7. Sylvia:
    9 mei 2023
    Mooie dag in de natuur!! Heerlijk hoor