Dag 4 – Den Paradera en Willemstad

9 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag is het kruidenvrouwtje Dinah Veeris aan de beurt om door ons bezocht te worden. Jacq en ik zijn beiden wel geïnteresseerd in de kracht van kruiden. Of we erin geloven of alles inderdaad werkt??? Maar je kan er pas over oordelen als je het geprobeerd hebt. En daar zijn weer wel van :) Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar we zijn er gekomen. Jacq gaat steeds beter navigeren!! Want het adres op de website klopte niet met het adres waar we naartoe moesten, dus ‘domdom’ stuurde ons naar het begin van de straat…en we voelden al alsof we in diep donker Curaçao waren…brrrr Maar gevonden, toegang betaald en gewapend met een uitleg van de verschillende kruiden, gingen we op pad door de kruidentuin. Jacq was de gids en vertelde over de kruiden (las ze af van een papiertje hoor!) en ik luisterde en maakte foto’s. Na deze interessante rondleiding, hebben we nog een limonade gedronken en hebben we alle kruiden/olietjes/theetjes in het winkeltje onder de loep genomen. Ben benieuwd of de theetjes gaan helpen….we gaan het zien. Als het helpt mag Jacq d’r oud-collega de theetjes opsturen naar ons…

Omdat we in de buurt van Willemstad waren en van lieverlee de maag weer knorrie werd, zijn we naar Willemstad gereden, daar de auto geparkeerd en zijn we gaan slenteren door Willemstad. Natuurlijk over de pontjesbrug…dat vond Jacq wel spannend en vooral toen bijna bij het einde er een signaal klonk en de poorten dicht gingen. Piet Paniek wilde van de pontjesbrug af!!! Rustaagghhh komt goed :) En dat kwam het ook, want de brug ging maar een klein stukje open voor een loodsbootje. Daarna klein stukje Otrobanda verkent, dus alleen de waterkant en de kant van cruiseboten. Want toen we richting Willemstad reden, zei ik tegen Jacq, kijk er ligt een cruiseboot. Nee zei ze, dat is een flat…. Dus nu kon ze met eigen ogen zien dat die ‘flat’  een cruiseboot was. Om knorrie tevreden te stellen hebben we bij Subway een broodje gegeten en op de terugweg van de cruiseterminal hebben we nog een kokosijsje gegeten. Was errug lekker!!!!

Eenmaal weer aangekomen bij de pontjesbrug ging de brug dicht en gingen we met de pont terug naar de overkant. Hebben we beide opties volop benut. Weer een belevenis rijker zijn we langs de ‘drijvende markt’ gelopen. Hier lagen tot een paar jaar geleden nog bootjes vanuit Venezuela, die hun waren in Willemstad aan de man brachten. Sinds Venezuela de grenzen heeft gesloten, is de drijvende markt gestopt. Langzamerhand liepen we terug naar de auto en rond 16.00 uur waren we weer terug bij onze bungalow.

Moe, warm, zere voetjes, zweterig, kwamen we aan en zijn vrij snel gaan omkleden (in de airco) om af te koelen in ons zwembad/poedelbadje.

In Willemstad vond Jacq (in een Delfts blauw winkeltje) een Delftsblauw eendje. Deze was betaalbaar dus die ging meteen mee in de rugtas om later in het zwembad zijn/haar eerste doop te hebben. Meteen de laatste, want het eendje liep vol met water en dat mag niet!

Na het zwemmen zijn we gaan douchen en omkleden zodat we naar Mambo Beach konden gaan. Vanavond werd het Mexicaans en dat was heerlijk!! Jacq was vandaag in een kokosnootbui….kokosijs en pina colada op 1 dag!

Nu nog even relaxen met een druivensappie en dan gaan we weer plat. Morgen is er weer een dag.

1. Paul Jansen:
    9 mei 2023
    Weer een mooi verhaal en ik lees ook dat ik niks mis 🤣
  2. Janny:
    9 mei 2023
    Heerlijk weer te lezen. Toen ik er de laatste keer was waren we ook telkens de weg kwijt. Paul weet niet wat hij mist🤫
  3. Carla Jansen:
    10 mei 2023
    Nou ik moet zeggen dat maps.me een uitkomst is.
  4. Lea van der Stap:
    9 mei 2023
    Carla wat geniet ik van je verhaal. Rij letterlijk met jullie mee over mijn Dushi eiland.
  5. Carla Jansen:
    10 mei 2023
    Toch een beetje vakantie dus :)
  6. Sylvia:
    9 mei 2023
    Nog gezondheidstips voor het thuisfront?

Heerlijk om de verhalen te lezen, komen herinneringen hier ook weer boven. 🙏🏻
  7. Carla Jansen:
    10 mei 2023
    Nou Sylvia, ik heb een theetje gekocht. 5 weken elke avond 1 eetlepel in heet water opdrinken en dan zou ik vet verbranden.....DAT gaan we dan thuis maar eens uitproberen. Ook nog een theetje voor diabetes en cholesterol en dan nog een potje aloe vera voor de verbrande plekjes en ook voor insecten beten.
  8. Sylvia:
    10 mei 2023
    Interessante theetjes! Hoor tzt graag de resultaten😃